Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Web Content Management, o alegere delicata cu eficacitate ridicata

22 Decembrie 2005




Metoda pasilor mici


Solutia iesirii din tot acest labirint de confuzii, accentuata de oferta abundenta, este reprezentata de „metoda pasilor mici” (potrivit terminologiei cabinetului de consultanta Clever Age). Sintetic, metoda rezida in decizia companiei de a achizitiona pe masura ce nevoile functionale se manifesta. Intr-o a doua etapa, dupa ce aceasta faza de descoperire si adoptare a tehnologiilor de gestionare de continut este depasita cu brio, compania poate realiza un raport complet al necesitatilor reale, determinand ce instrument WCM corespunde cel mai bine nevoilor sale si care ofera functionalitatile cele mai ridicate.


Pentru a ajunge la acest nivel trebuie insa asimilat conceptul ca un sistem WCM reprezinta, in esenta, 1/3 tehnica si 2/3 management, fiind o problema mai mult organizationala decat tehnica. Ceea ce impune o experimentare in „doze mici” pentru a realiza o aproximare cat mai exacta, urmarindu-se relevarea tuturor posibilelor adversitati, lasandu-le timp pentru a fi exprimate.


Timp necesar deoarece implementarea unui asemenea instrument pe scara larga impune, dincolo de problematica strict tehnica, definirea a numeroase masuri complementare: cum ar fi definirea ritmului si nivelului de descentralizare administrativa, a unei proceduri de validare si control preventiv al calitatii continutului (workflow de validare), a categoriilor si tipurilor de clasare a continutului adaptat limbajului publicului si al colaboratorilor etc.


Arderea acestor etape implica un sistem de gestionare a continutului Web ineficace, care poate aduce prejudicii reale la nivelul comunicarii cu clientii, dar si cu proprii angajati/asociati, generand o reducere a vanzarilor, o crestere a nevoii de personal, a costurilor de exploatare si a riscurilor. Desi este definit drept instrumentul ideal pentru a stopa toate aceste probleme, sistemele WCM – cumparate de 70% dintre marile companii internationale – nu sunt utilizate decat intr-o proportie de sub 20% intr-un mod strategic (potrivit unui studiu META Groupe realizat in 2004).


Oferta abundenta


„Metoda pasilor mici” recomandata de analistii de la Clever Age poate ajuta la identificarea unei solutii adecvate nivelului necesitatilor, insa alegerea nu este facila avand in vedere ca, la ora actuala, numarul solutiilor WCM a depasit pragul de 1.000 si continua sa creasca.


Iata o lista partiala, divizata in 7 categorii (in functie de amploarea proiectului) a celor mai cunoscuti ofertanti de pe piata:


1)Platforme de mare anvergura, incluzand mai multe module ce acopera functionalitati multiple: Stellent, Vignette, Documentum, FileNET, Interwoven


2)Produse pentru companii mari sau pentru departamentele acestora axate pe gestionarea de continut Web: Percussion, FatWire, Microsoft - Content Management Server 2002, Mediasurface, OpenText, Day – Communiqué, Tridion



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite