Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

MarketWatch, ICS şi decada geospaţială

06 August 2012



În urmă cu 10 ani iniţiam împreună cu Intergraph Computer Services o rubrică lunară nouă în Market Watch: Lumea Geospaţială. În ciuda planurilor temeinice făcute la vremea respectivă, nu m-am gândit niciodată că această rubrică va rezista mai bine de 10 ani, fiind probabil cea mai constantă şi longevivă rubrică dintr-o revistă de IT.

Secretul nu stă nici în abordarea editorială a echipei Market Watch şi nici în viziunea de marketing şi comunicare a Intergraph Computer Services, ci în interesul pieţei locale pentru soluţii geospaţiale. Comunitatea care s-a creat în jurul conceptului „Lumea Geospaţială”, care a depăşit de mult stadiul de conferinţă şi rubrică în revistă) este motivul care ne-a determinat să mergem mai departe în identificarea tendinţelor din domeniu, a liderilor de opinie sau a celor mai reuşite proiecte.

O analiză a acestor 10 ani arată că rubrica Lumea Geospaţială a generat peste 120 de articole, cu un total de cca 230 de pagini (aproape o carte), am prezentat 20-25 de proiecte mari şi am avut peste 60 de interlocutori. Începând cu 2005, rubrica a avut şi o prezenţă online, arhiva conţinând în mod curent cca 120 de articole (există şi materiale prezente exclusiv online), majoritatea dintre cele mai vechi de 2011 adunând câteva mii de accesări. Această arhivă reprezintă cu siguranţă cea mai bună sursă de informare, în limba română, pentru înţelegerea domeniului GIS.

Tematica articolelor a fost permanent extrem de diversificată, de la prezentarea unor proiecte locale până la definirea unui Dicţionar GIS. Dincolo însă de materialele informative despre tendinţe, evenimente şi lansări de produse, esenţarubricii o reprezintă materialele de analiză prin care cititorii au aflat despre finanţarea unui proiect GIS din fonduri europene, despre utilizarea hărţillor digitale în situaţiile de urgenţă sau despre gestiunea achiziţiilor publice cu o soluţie GIS. Autorii au fost la fel de diversificaţi, de la membrii redacţiei şi ai echipei Intergraph Computer Services, până la Şefi de Servicii IT din sectorul public, membri ai Academiei Române şi arhitecţi. Rubrica nu a avut niciodată un caracter tehnic şi în prea puţine situaţii am vorbit despre aplicaţii, interfeţe etc., scopul primar fiind acela de educare a pieţei în spiritul eficientizării activităţii prin utilizarea soluţiilor geospaţiale.


Market Watch a primit în 2005 Premiul pentru
promovarea domeniului geospatial

An de an am fost partenerii media de bază ai evenimentului Lumea Geospaţială, unde ne-am informat, ne-am implicat în activităţi, am oferit abonamente participanţilor şi am adunat constant feedback. Toate acestea ne-au ajutat să identificăm interesul audienţei şi să păstrăm rubrica permanent proaspătă. Evident, eforturile noastre nu au fost în zadar, în timp am construit relaţii solide cu principalii membri ai comunităţii, ne-am ascultat şi promovat reciproc, iar din partea Intergraph Computer Services am primit distincţia pentru „Promovarea Domeniului Geospaţial”. (GV)



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite