Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Interoperabilitatea românească are nevoie de puţină magie

06 August 2012




Și totuși există interoperabilitate

Deşi nu a fost creat încă un Cadru Naţional pentru asigurarea interoperabilităţii, există totuşi proiecte ce au în vedere schimbul de date în format electronic, între diferite sisteme informatice ale instituţiilor administraţiei publice, bazat pe existenţa unor protocoale inter-instituţionale, cum ar fi: Declaraţia unică, numărul de urgenţă 112, implementarea Directivei INSPIRE, Punctul de Contact Unic.

Nu se poate vorbi de interoperabilitate la nivel naţional, însă pe plan local a existat un număr de entuziaşti care chiar au pus în funcţiune sisteme integrate şi interoperabile.

E cazul celor două consorții GIS de la Oradea și Constanța, de sistemele implementate la primăria Sibiu, exemple care au mai fost prezentate în paginile revistei noastre. Sigur, mai există și alte inițiative, însă exemplele de mai sus reprezintă adevărate resurse de bune practici pentru administrația publică din România.

Pentru a administra mai eficient teritoriul oraşului şi împrejurimile, în anul 2002, municipalitatea din Oradea a înfiinţat Consorţiul Local de GIS, organizaţie ce a cuprins iniţial primăria, operatorii de apă, gaze, energie termică şi electrică şi câteva filiale locale ale unor agenţii naţionale. Dezvoltarea consorţiului a fost continuată prin parteneriatul iniţiat de primăria Oradea şi materializat în înfiinţarea Zonei Metropolitane Oradea.




Un alt proiect de anvergură, care s-a extins şi în afara graniţelor României, a presupus realizarea şi completarea bazei de date tehnice la nivelul judeţului Constanţa, cu informaţii privind riscurile la inundaţii pentru zona geografică a judeţului Constanţa şi zona transfrontalieră a municipalităţii Dobrich, din Bulgaria. În proiect s-au implicat Consiliul Județean Constanţa, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea, Regia Autonomă Judeţeană Drumuri şi Poduri Constanţa, Regia Autonomă Judeţeană de Apă Constanţa şi municipalitatea Dobrich.

Poliţia Comunitară Sibiu utilizează un sistem informatic unic la nivel de Poliţie Comunitară în România, acesta fiind rezultatul colaborării dintre Poliţia Comunitară Sibiu, Primăria Municipiului Sibiu, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi firma Intergraph Computer Services. Sistemul cuprinde două aplicaţii, prin care se pot vizualiza în timp real patrulele pe o hartă digitală pusă la dispoziţie de Primăria Sibiu și respectiv se pot inventaria şi analiza toate incidentele menţionate în rapoartele agenţilor comunitari. Această dezvoltare a sistemelor informatice este o parte componentă a Sistemului Informatic Integrat al Primăriei Sibiu.

România nu are o lege cadru pentru e-guvernare, cum este cazul altor ţări ale UE, de exemplu Austria, astfel că o serie de aplicaţii de e-guvernare şi elemente de infrastructură necesare implementării acestora sunt puse în practică în baza unor acte normative specifice fiecărui sector, adoptate fie la nivel parlamentar, fie la nivel guvernamental.În ceea ce priveşte interoperabilitatea, aceasta este menţionată ca cerinţă în Strategia „e-România”, aprobată prin HG 195/2010.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite