Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cosmote intra in forta

28 Decembrie 2005



Evangelos Martigopoulos, Directorul General al COSMOTE GroupIncheiam unul dintre editorialele acestui an cu urmatoarele cuvinte: „la fel de mult ca o buna acoperire si tarife de dumping, noul operator are o nevoie vitala de rebranding”. Iata ca cel mai important eveniment din sectorul telecomunicatii al anului 2005 s-a petrecut si, la inceputul lunii decembrie, a fost lansat un nou serviciu de telefonie mobila, Cosmote. Ceea ce preconizam s-a si intamplat: s-a mers pe numele companiei mama din Grecia, se anunta un brand cu personalitate, acoperirea initiala este multumitoare si nu in ultimul rand tarifele sunt cele mai mici. Cum era de asteptat, pentru atingerea obiectivelor propuse Cosmote a intrat in forta pe piata comunicatiilor mobile romanesti.
La doar doua luni dupa primele anunturi oficiale, lansarea Cosmote Romania a avut loc intr-un cadru festiv la Hotelul Howard Johnson din Bucuresti pe 6 decembrie. Cosmote Romania este prima filiala a Grupului Cosmote care adopta brand-ul Grupului si noua identitate corporativa, situatie ce reprezinta un mesaj clar pentru cei care inca se mai gandeau la o asociere cu vechiul Cosmorom. „Promisiunea noastra este sa lasam trecutul in urma si sa privim doar catre viitor. Cosmote Romania este o noua realitate bazata pe strategie, tehnologie si oameni noi. Cosmote Romania este cel mai important pariu, cea mai mare provocare pentru OTE si suntem siguri ca va fi castigator. Lansarea de astazi este un moment de referinta in istoria Grupului Cosmote si un important demers de pionierat pentru piata romaneasca a telecomunicatiilor mobile. Pe langa marca noastra, Cosmote, aducem pe piata romaneasca viziunea noastra, axata pe creativitate, angajament, o politica orientata catre client, adica aceleasi atuuri cu care am abordat si piata din Grecia si care ne-au condus catre pozitia de lider. Cosmote se bucura acum de cea mai extinsa prezenta pe piata de telefonie mobila din Sud-Estul Europei, oferind clientilor din regiune beneficii clare, servicii de calitate si cel mai bun raport calitate-pret. Angajamentul nostru este de a obtine acelasi nivel de satisfactie si de succes si pe piata din Romania si avem convingerea ca romanii vor aprecia avantajele comunicarii cu noul operator”, a declarat domnul Evangelos Martigopoulos, Directorul General al COSMOTE Group.


500 milioane euro investitii


Prezent la eveniment datorita importantei aparitiei unui al treilea operator GSM pe piata romaneasca, dar si participarii MCTI la acest proiect prin detinerea indirecta a unei participatiuni, ministrul Zsolt Nagy a declarat ca lansarea Cosmote este „un nou pas in comunicatiile mobile din Romania; o relansare care sunt convins ca o sa fie de succes si in beneficiul romanilor, o investitie de peste 500 milioane Euro care vine sa intareasca increderea in tehnologie si comunicatii”.
Vorbitorul asteptat de toata lumea a fost insa dommnul Nikolas Tsolas, CEO Cosmote, care de altfel a oferit si informatii despre strategia si serviciile comerciale ale noului operator. Dincolo de informatiile detaliate privind serviciile, mesajul a fost ca prin Cosmote telefonia mobila devine accesibila tuturor, indiferent de varsta, categorie sociala sau localizare geografica.
Conform declaratiilor oficiale Cosmote a facut o serie de studii de piata conform carora clientii doresc oferte simple si tarife unice. S-a optat astfel pentru o politica de tarifare simpla, fara diferentiere intre retele si paliere orare, si care aduce un bun raport calitate-pret. Portofoliul personalizat de servicii aduce cele mai mici pachete tarifare de pe piata pentru serviciile postpaid, oferind in acelasi timp si pachete prepaid extrem de avantajoase pentru cei care nu vor sa depinda de un contract.
Daca lansarea vechiului Cosmorom aducea in Romania o idee revolutionara la vremea respectiva, tarifarea la secunda, Cosmote aduce cel mai mic abonament cu minute incluse, telefoane gratuite, tarifare liniara, precum si SMS-uri la 1,5 eurocenti.


Nikolaos Tsolas, Directorul General al COSMOTE RomaniaCele mai mici preturi


In ceea ce priveste serviciile postpaid, COSMOTE introduce pe piata cele mai mici abonamente, care includ si minute gratuite cu toate celelalte retele de telefonie. Cel mai mic abonament din oferta este de 3 euro/luna ofera 10 minute gratuite in orice retea.
De asemenea, clientii care aleg serviciile postpaid COSMOTE pot alterna serviciile de voce cu cele mai mici preturi de pe piata pentru pachetele SMS.
In privinta serviciilor prepaid, COSMOTE Romania aduce in atentia clientilor Cartela COSMOTE, un serviciu simplu si accesibil, adresat, in special, tinerilor. Tariful de 0.16 eurocenti pe minut indiferent de retea sau palier orar, face ca pachetul prepaid COSMOTE sa aduca reduceri de pana la 47% fata de alte oferte disponibile, plus mesaje scrise la tariful de 5 eurocenti/mesaj. Aditional, cartela Cosmote ofera tuturor utilizatorilor un pachet special care include 100 SMS-uri, contra unei taxe lunare de 1.5 euro. Utilizatorii cartelei beneficiaza si de un extrabonus de 20% din valoarea sumei reincarcate, ori de cate ori fac aceasta operatiune. Pretul pachetului prepaid COSMOTE este de 5 euro si include un credit initial de convorbiri gratuite in valoare de 5 euro, cu cea mai lunga valabilitate de pe piata, 12 luni de la activare, indiferent de valoarea reincarcata.


Reteaua de distributie


Serviciile COSMOTE Romania vor fi disponibile printr-o retea de retail cu acoperire nationala. Din aceasta retea fac parte 10 magazine proprii COSMOTE, in marile orase, 75 magazine ROMTELECOM si 175 parteneri comerciali, inclusiv magazinele Germanos. Atat reteaua de magazine proprii, cat si cea de parteneri, vor fi extinse in urmatoarea perioada. Mai mult, serviciile preplatite, datorita modului simplu de achizitie, vor fi disponibile in cateva mii de centre de vanzare. Pentru clientii corporate va exista o echipa dedicata de vanzari directe.


80% acoperire


Succesul oricarui operator sta in buna masura si in gradul de acoperire al serviciilor sale. Pornind de la aceasta premiza si de la o oarecare mostenire a Cosmorom care, trebuie mentionat, nu a avut niciodata probleme cu calitatea semnalului in zonele cu acoperire, COSMOTE Romania a dezvoltat o retea integrata de telecomunicatii, pentru a furniza servicii pentru cat mai multi clienti. Datorita investitiilor din ultima vreme, reteaua COSMOTE Romania acopera aproape 80% din populatia tarii. Printre prioritatile imediate se includ cresterea capacitatii, optimizarea calitatii retelei si extinderea acoperirii la 90% din populatia Romaniei, obiectiv ce va fi atins la mijlocul anului viitor. Tot pentru 2006 este asteptata si o diversificare a serviciilor prin ofertarea pe piata romaneasca a internetului mobil. Mai mult, conform oficialilor companiei, nu este exclusa nici participarea la urmatoarea licitatie a MCTI pentru achizitionarea unei licente 3G.
Echipa de management a companiei este alcatuita din experti din industria telecomunicatiilor mobile din Grecia si din Romania, care asigura implementarea know-how-ului tehnic, comercial si de dezvoltare de brand. COSMOTE Romania are in prezent 400 de angajati, majoritatea romani, si se asteapta ca numarul acestora sa creasca la 600 pana la sfarsitul lunii iunie 2006, pe masura ce compania se dezvolta.


Oferte speciale



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite