Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Unde sunt evenimentele de altădată?

05 Octombrie 2012




Expoziția Internațională de Software BINARY a fost organizată prima oară în 1998 și a fost gândită ca un eveniment B2B, la care participau anual peste 40 de firme.

„Întreruperea organizării evenimentului (2006-2012 n.r.) s-a datorat unui trend descrescător al participării firmelor din toate domeniile la târguri și expoziții și schimbării focalizării acestora către piața externă. Din discuțiile și sondajele efectuate pe membrii ARIES, am constatat că târgul BINARY este din nou de actualitate, rămânând în continuare singurul eveniment de tip B2B din industria de profil”, declară Alexandru Borcea, președinte executiv ARIES.

Chiar dacă nu mai au amploarea unui eveniment precum CERF, târguri și expoziții dedicate sectorului IT&C și-au făcut loc în piață, însă pe zone de nișă. Un astfel de eveniment este Digital Print & Sign, cea mai mare expoziție din România dedicată tiparului digital și semnalisticii, care este organizată o dată la doi ani.

Pentru că mediul de afaceri local simțea nevoia unei alternative pentru evenimente de dimensiune mare, Rosal Grup ia în 2009 decizia de a investi circa 18 milioane de euro într-un complex expozițional situat pe terenul fostei fabrici Acumulatorul: Exporom. Au rezultat 12.000 mp de spațiu expozițional, 1.600 mp săli de conferințe, 1.200 de locuri de parcare, spații de birouri și un hotel de 3 stele.

Obiectivul lui Bogdan Almași, Director General Exporom, pentru 2013 îl reprezintă organizarea a peste 20 de evenimente mari și altele de dimensiuni mai mici, care vor completa agenda expozițională.

Complexul expozițional va fi inaugurat de Romanian Electronic Show, care va fi completat cu alte evenimente care se vor desfășura în paralel.

„Din discuțiile avute cu persoane de decizie din industria IT am identificat o nevoie reală în piață pentru astfel de târguri. Dorim să atragem și publicul larg, de aceea am pregătit mai multe evenimente care să asigure un flux important de vizitatori – gaming, târg de cariere, joburi în IT pentru studenți etc.”, a mai spus Almași.

Efervescența de pe piața evenimentelor IT&C din ultimele luni naște întrebarea legitimă dacă asistăm la un reviriment al evenimentelor de industrie sau e doar un balon de săpun care reflectă extrem de frumos culorile soarelui de toamnă 2012? Mai e loc de un CERF, cu țintă și pe utilizatorii finali?

Alexandru Borcea precizează că, deși perioada de festivism a târgurilor și expozițiilor a trecut, asta nu înseamnă că numărul de evenimente a scăzut.

„Participanții sunt mai interesați să aibă clienți calificați, decât vizitatori curioși. Există încă multe evenimente B2C pe piața românească de profil, ca dovadă că încă sunt fezabile. Consumatorii direcți nu trebuie niciodată neglijați, motiv pentru care și ei sunt așteptați să se înscrie gratuit la BINARY 2012“, adaugă președintele ARIES.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite