Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Unde sunt evenimentele de altădată?

05 Octombrie 2012




Cisco Expo este un alt eveniment de referinţă al pieţei IT&C, organizat anual în România, la fel ca în alte ţări din Europa. Cisco Expo a ajuns la cea de-a noua ediţie în 2012, iar de-a lungul timpului a strâns peste 1.100 de participanţi. Cisco Expo conține mai multe secțiuni, de la prezentări tehnice până la demonstraţii în premieră ale unor noi tehnologii. Finanţarea evenimentului este structurată pe un model de co-finanţare din partea companiilor expozante, care sunt şi parteneri de business ai Cisco.

Un alt nume greu de pe piața IT&C locală organizează din 2005 SAP Forum.

„Evenimentul este conceput pentru a veni în special în sprijinul companiilor româneşti, prin care SAP să ofere un suport real în dezvoltarea mediului de afaceri autohton. De altfel, circa 90% din top 100 de companii private românești sunt clienți SAP, unele dintre acestea fiind prezentate ca studii de caz de-a lungul celor 7 ediţii ale SAP Forum”, ne-a declarat Valentin Tomşa, directorul general SAP România.

O componentă specifică a evenimentelor SAP Forum sunt mesele rotunde, unde au loc discuţii între clienţi, consultanţi SAP, analişti de piaţă şi jurnaliști economici. În medie, la evenimentele SAP Forum participă 400 de invitați, în cadrul celor 7 ediţii fiind prezenţi peste 2.500 de oameni.

Oracle România organizează pe parcursul unei singure zile, evenimentul Oracle Day, cel mai mare eveniment de tehnologie Oacle anual, aflat la a patra ediție. La eveniment au participat 330 de invitați în 2009, 628 în 2010 și 745 în 2011. În 2011, în cadrul evenimentului au fost susținute în paralel 5 sesiuni tehnice, care au însumat 35 de prezentări ale experților Oracle și partenerilor.

„Este de apreciat că tot mai multe companii se implică în promovarea domeniului IT&C și a serviciilor specifice. Cu toate acestea, evenimentele singulare, organizate de câte o companie, nu au forța necesară de a acoperi cererea existentă la nivel național. Aici intervenim noi, ARIES-ul, prin mobilizarea celor peste 70 de firme de IT&C și Software care vor participa împreună la ediția de anul acesta a BINARY”, menționează Alexandru Borcea.

Valerica Dragomir crede că organizarea de evenimente proprii a fost o opțiune mult mai bună pentru companii de a targeta audiența de business de care erau interesate: „Pe de altă parte însă, o companie trebuie să dispună de suficiente resurse și credibilitate pentru a avea succes cu acest gen de eveniment. Companiile mai mici și nu foarte bine poziționate în piață vor avea întotdeauna dificultăți în a-și atrage audiența dorită. Pentru aceste companii, evenimentele de industrie sunt o soluție mult mai potrivită”.

Cum reinventăm evenimentele de industrie?

„În condițiile în care piața de achiziții nu s-a dezvoltat suficient și aceiași clienți cu bugete mari sunt invitați la toate evenimentele, cartea eficienței este dificil de jucat de către toți organizatorii. Șansa evenimentelor de industrie este să găsească un diferențiator major – fie să educe piața pentru dezvoltarea unei noi nișe, fie să targeteze alte nișe pentru extinderea audienței și respectiv a pieței”, crede Valerica Dragomir.

La rândul lui, Alexandru Borcea este convins că, pe lângă oferirea unui cadru corespunzător noilor așteptări și noilor provocări care stau în fața oricărui eveniment de acest gen, cel mai important lucru este încrederea participanților și vizitatorilor în eveniment, adică în brand-ul său.

Așadar, nu există o soluție standard. Ca organizator de evenimente trebuie să găsești combinația potrivită între o nișă sau o industrie care este în plină dezvoltare și care oferă multe opțiuni, în care companiile sunt active în zona de promovare/atragere de clienți și pentru care există bugete alocate pentru achiziții.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite