Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Estimări asupra pieţei locale de aplicaţii mobile enterprise

25 Octombrie 2012






Strategii de abordare a pieţei
Un alt aspect abordat în cadrul micro-anchetei Market Watch a fost cea a tipului de aplicaţii mobile dezvoltate – versiuni mobile ale soluţiilor din portofoliul propriu sau aplicaţii cu totul noi –, precum şi ce tipuri de clienţi sunt adresate cu oferta mobilă.

În cazul Transart, situaţia este specială, compania fiind un jucător cu vechime în domeniul mobilităţii: „Transart are peste 15 ani de experienţă în dezvoltarea de aplicaţii de business din zona de mobilitate şi este unul dintre principalii jucători pe segmentul soluţiilor mobile Sales/Field Force Automation (SFA/FFA) cu HERMES SFA – aplicaţie utilizată de peste 200 de companii din 18 ţări, cumulând peste 6.000 de licenţe mobile (reprezentanţi sau agenţi de vânzări şi merchandising). Este vorba, în principal, de distribuitori şi producători din FMCG şi din industria farmaceutică. Abordarea Transart şi ceea ce diferenţiază compania noastră faţă de majoritatea companiilor de soft de pe piaţa din România este orientarea pe produse şi branduri proprii, însoţită de asigurarea de servicii complete de dezvoltare, implementare la client şi mentenanţă post-implementare. Pe de altă parte, am avut şi clienţi, de regulă multinaţionale sau clienţi strategici, cu care am lucrat utilizând abordarea orientată «pe proiect», însă acestea au fost excepţiile care au întărit regula“, ne-a declarat Mircea Cioată, consultant marketing Transart.

Portofoliul de clienţi Senior Software pe zona de mobilitate este alcătuit integral din clienţii aplicaţiilor proprii, explică Lori Haiducescu: „Toţi clienţii noştri de mobility au deja şi alte aplicaţii de business Senior Software, integrate cu aplicaţiile mobile“.

Beneficiind de avantajul de a fi un grup global, SAP are o abordare diferită a problemei: „Ponderea clienţilor de mobilitate este de 60% pentru clienţii SAP deja existenţi şi 40% pentru clienţii noi. Acest lucru este posibil deoarece soluţiile mobile de la SAP se integrează cu orice sistem back-end sau bază de date, precum şi cu orice platformă mobilă modernă (iOS, Android, Windows Mobile, Blackberry). SAP pune la dispoziţia tuturor clienţilor, fie că sunt sau nu clienţi pentru soluţiile consacrate SAP ERP, SAP CRM sau SAP BI, platforma mobilă SAP Mobile Platform. Platforma permite realizarea de aplicaţii B2B, B2E, cât şi B2C pentru toate tipurile de sisteme de operare mobile. Aferent acestei platforme, clientul are posibilitatea să opteze pentru aplicaţii dezvoltate de SAP cu know-how specific pe industrii şi linii de business. Mai mult, clienţii pot opta pentru dezvoltarea unor aplicaţii personalizate, serviciile de dezvoltare putând fi furnizate atât de SAP, cât şi de partenerii săi“, explică Vlad Stănescu, SAP România.

Evoluţia cererii
Estimările asupra evoluţiei cererii de aplicaţii mobile enterprise pe piaţa locală sunt unanim pozitive. Diferă însă motivele care vor susţine această creştere.Astfel, din perspectiva reprezentantului SAP, unul dintre motoarele creşterii îl vor reprezenta aplicaţiile de tip Mobile Banking/Mobile Payments, Mobile Analytics, precum şi aplicaţiile personalizate pentru toate tipurile de angajaţi care lucrează frecvent pe teren.

Mircea Cioată, Transart, consideră că evoluţia pozitivă a cererii va fi susţinută de lărgirea pieţei vizate. „Până nu de mult, ideea de SFA era apanajul unor segmente de piaţă extrem de dinamice, precum FMCG sau domeniul faramaceutic. Creşterea puterii de calcul a terminalelor mobile şi adopţia din ce în ce mai largă în mediul enterprise a tabletelor şi smartphone-urilor cu ecrane mai mari deschide calea pentru adoptarea soluţiilor de tip SFA şi în celelalte industrii care, anterior, din motive tehnice sau de ordin pragmatic, au amânat adoptarea acestui gen de soluţii“, explică Cioată.

O altă perspectivă are Lori Haiducescu, Senior Software, potrivit căruia creşterea cererii pentru noile aplicaţii mobile enterprise este în directă corelaţie cu îmbătrânirea parcului hardware existent şi lansarea de noi dispozitive mobile cu o interfaţă modernă şi intuitivă, care rulează pe platforme hardware de ultimă generaţie, cu performanţe ridicate şi mai ales accesibile din punct de vedere al costurilor.

Sunt perspective diferite, dar care susţin ipoteza că, şi pe plan local, adopţia mobilităţii în cadrul companiilor este un fenomen care a început să fie vizibil.

Un model de business: aplicaţii la cerere
„Aplicaţia esFields a fost lansată ca urmare a cererilor clienţilor noştri mai vechi, care utilizează soluţiile noastre mobile pentru dispozitive de tip Palmtop, de a trece cu aceste soluţii pe dispozitivele de tip smartphone şi tablete. În acelaşi timp am luat în considerare şi cererea tot mai mare de aplicaţii mobile pentru dispozitive de tip smartphone. Deşi soluţia esFields a fost lansată recent pe platformele iOS şi Android a fost foarte bine primită, astfel încât urmează a fi implementată în mai multe companii mari din România şi din străinătate din domenii precum market research, merchandising, distribuţie, utilităţi şi FMCG. Cererile au venit atât din partea clienţilor existenţi, cât şi din partea unor clienţi cu care nu am colaborat până în prezent. Am planificat deja şi dezvoltarea altor aplicaţii mobile.“
Sorin Cosmescu, general manager Exe Software



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite