Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Servicii de externalizare pentru piata bacara

15 Februarie 2006



Pentru piata europeana contractele de externalizare a serviciilor de IT au devenit obisnuinta. Sectorul financiar-bancar, telecomunicatiile, dar si grupurile media sunt printre principalii beneficiari. Pe aceasta directie se situeaza si contractul semnat recent intre Banco Espírito Santo (BES), unul dintre marile grupuri financiare portugheze si IBM. infiintat in 1920, Grupul BES se situeaza printre primele trei institutii financiare din Portugalia, avand peste 1,6 milioane de clienti si desfasurand operatiuni in 17 tari. Contractul se va desfasura pe o perioada de zece ani si se preconizeaza o reducere a cheltuielilor legate de infrastructura IT cu 25 de procente. Acest contract vine la putin timp dupa semnarea unui parteneriat similar intre IBM si BCP - Banca Comerciala Portugheza, care prevedea centralizarea operatiunilor din Lisabona la nivelul retelelor IT internationale ale bancii. Proiectul a inclus atat o parte din infrastructura IT a Millenium BCP din Portugalia, cat si anumite operatiuni ale NovaBank in Grecia si sucursala Bank Millenium din Polonia. Contractul dintre BES si IBM include administrarea infrastructurii IT principale a Grupului BES, precum si sprijinirea operatiunilor urmatoarelor institutii financiare: Banco Espírito Santo, Banco BEST, Banco Espírito Santo dos Açores, Tranquilidade, Tranquilidade Vida si Espírito Santo Seguros. Acest acord reprezinta rezultatul unei decizii strategice a grupului financiar de a deveni capabil sa furnizeze o flexibilitate sporita, simplificand in acelasi timp procesele de afaceri si reducand costurile in ceea ce priveste infrastructura IT.


IBM va administra de asemenea, infrastructura IT (servere IBM zSeries, IBM pSeries si IBM iSeries), furnizand servicii care sa asigure continuitatea si recuperarea afacerilor prin intermediul unei retele de centre IBM de recuperare a datelor, protejand astfel activitatea bancii de eventuale intreruperi. Acordul cu IBM face parte dintr-un program strategic al Grupului BES, care are drept scop cresterea eficientei sale globale. in ambele cazuri, contractele au fost rezultatul unei decizii strategice a bancii de a deveni capabila sa furnizeze o flexibilitate sporita, care sa ii permita sa raspunda provocarilor de afaceri si sa reduca in acelasi timp costurile in ceea ce priveste infrastructura IT. in ceea ce priveste tehnologiile de calcul, obiectivele au fost de a moderniza arhitectura aplicatiilor si de a consolida si standardiza procesele IT, oferind posibilitatea unei administrari integrate mai eficiente a infrastructurii de tehnologie a informatiei.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite