Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Oracle trece de 10

15 Februarie 2006



Agenda.jpgLa conferinta prilejuita de aniversarea a 10 ani de existenta Oracle in Romania, domnul stefan Cojanu, Directorul General al reprezentantei locale afirma, pe buna dreptate, ca 2005 a fost un an bun. Rata de crestere, indicele care ofera multora dovada succesului, a fost de 57% si, pe fondul ratei medii de crestere a pietei locale de software de 10-11%, este o realizare. Restructurarea globala prin care a trecut compania din punct de vedere al organizarii interne a permis atacarea pietei pe doua directii distincte de business: aplicatii si tehnologie, si exploatarea mult mai eficienta a resurselor de vanzari si marketing. Dincolo de cresterea numarului de clienti si contracte, 2005 a adus pentru Oracle Romania concretizarea unor investitii extrem de importante anuntate cu doi ani in urma, inchirierea unui sediu nou (Oracle Tower), care va deveni probabil un reper al platformei Pipera si atingerea unui numar record de 450 angajati. 2005 a insemnat si vizita presedintelui Basescu la sediul american al companiei si transmiterea unui dublu mesaj: Romania este deschisa investitiilor si poate deveni un punct important pe harta Oracle, si totodata, Oracle este o companie de incredere ce poate sustine modernizarea economiei romanesti.
Am stat de vorba despre realizarile acestui an si despre ce aduce Oracle pe piata locala cu doua persoane reprezentative pentru companie si pentru industria de IT: Dan Garlasu, Technology Sales Manager si Alexandr Pastor, Applications Sales Manager.


Ce urmari au pentru clientii din piata romaneasca, dar nu numai, achizitiile internationale facute de Oracle in ultima perioada?


Alexandr Pastor: Problema achizitiilor de aplicatii trebuie abordata din doua puncte de vedere diferite: complementaritatea solutiilor si posibila concurenta interna.
Dupa achizitiile facute in ultima perioada, la care trebuie sa amintesc si Siebel, care s-a finalizat la sfarsitul lunii ianuarie anul acesta, Oracle ofera solutii Best of breed pe mai multe sectoare de piata. Oferta catre clienti s-a completat cu produsele PeopleSoft, cele mai bune in domeniul resurselor umane, Retek – recunoscute ca numarul 1 pe piata de retail, iFlex, cel mai de succes produs de core banking, sau Siebel, aflat printre cele mai bune produse de CRM. in acest moment, Oracle este in masura sa ofere aplicatii si solutii pentru majoritatea industriilor. Pentru domeniile unde nu avem o solutie cvasicompleta, exista partenerii necesari realizarii acestei oferte, inclusiv pentru piata romaneasca. in Romania nu se poate vorbi de o concurenta interna sau de asimilarea unor resurse, deoarece aceste companii nu aveau reprezentante locale.
in privinta produselor care ocupa aceeasi zona de business, Oracle are o viziune extrem de interesanta si indrazneata. Spre deosebire de alte companii, Oracle nu prefera scoaterea din piata a produselor achizitionate dupa exploatarea celor mai bune caracteristici ale acestora. Oracle vrea sa aduca toate produsele aflate acum in portofoliul Oracle, JD Edwards si People Soft prin migrari succesive, la un singur produs. Teoretic, aceasta migrare va avea loc pana in 2008. Ultimul pas va fi unificarea aplicatiilor la nivel de grafica, de functionalitati, model de date, etc. Astfel, un client care acum are JD Edwards si unul care are Oracle vor putea, migrand versiunile, sa ajunga la un singur produs - proiectul Fusion.
Dan Garlasu: Toate achizitiile de tehnologie consolideaza arhitectura Fusion. ii aduc acele atuuri esentiale pentru dezvoltarea unui sistem informatic conform cerintelor actuale din orice companie: Internet, securitate, arhitectura orientata pe servicii, gestionarea identitatii sau prelucrarea informatiilor in timp real. Partenerii Oracle vor fi atrasi de posibilitatea utilizarii ingredientelor deja existente in Fusion in beneficiul utilizatorilor.
Spre exemplu, pentru un knowledge worker care lucreaza cu cinci-sase ecrane simultan si este nevoit sa se autentifice cu fiecare aplicatie deschisa, sistemul de identity management de la Oblix (in prezent incorporat in Fusion) permite o identificare unica pentru toate aceste aplicatii.


GV: Exista un decalaj in adoptarea
noilor solutii pe piata romaneasca ?


DG: Clientii Oracle din Romania beneficiaza de aceleasi caracteristici ale produselor si de acelasi nivel de suport ca oricare alt client de oriunde din lume. Din punct de vedere al pregatirii oamenilor, avem acces la toate resursele pe care organizatia EMEA le detine in acest scop. Eventualele intarzieri pot fi datorita ciclului de adoptie a noilor tehnologii de catre unii dintre clienti, dar din experienta mea din ultimii zece ani, au fost situatii in care in Romania s-au adoptat tehnologii inaintea altor tari.


GV: Daca avem in vedere situatia
concreta a pietei romanesti, ce propune Oracle companiilor din categoria SMB?


SP: Este important sa intelegem obiectivele unui SMB, ce isi doreste un client din aceasta categorie si pe aceasta baza sa definim o strategie. Abordarea acestui segment nu poate fi facuta decat cu solutii adaptate la obiective, buget si resurse. De multe ori, complexitatea business-ului unui SMB nu este cu nimic mai prejos decat al unei companii mari. Provocarea este de fapt adaptarea ofertei la posibilitatile respectivului SMB de a absorbi solutia propusa cu resurse evident mult mai limitate. Din acest punct de vedere, oferta Oracle variaza de la implementari de ERP Oracle, la solutii JDE, mai avantajoase din punct de vedere financiar si foarte orientate catre SMB sau la solutii ale partenerilor care folosesc tehnologia si bazele de date Oracle. Avem resurse pentru a defini solutii ce pot atinge orice obiective si orice buget.


GV: Care este legatura dintre Centrele de Suport si investitiile Oracle in educatie?


DG: De doi ani, Oracle a inteles potentialul de resurse umane din Romania si a externalizat catre tara noastra multe dintre competente. Aceste competente si servicii prestate pentru companie si clientii ei sunt organizate sub forma unor centre.
S-a inceput cu trei centre in februarie 2004, iar in acest moment sunt zece centre. Sunt centre de suport tehnic, de cercetare si de dezvoltare software in care, la jumatatea anului calendaristic, vor lucra peste 600 de persoane. Media de varsta a acestor angajati este de 27 de ani. Cautam tineri absolventi dintr-un spectru larg de facultati, si chiar aducem romani din vest. Este nevoie de un an de zile ca sa aduci un tanar absolvent la capacitatea maxima si atunci incercam sa ne apropiem foarte tare de educatie ca sa pregatim piata pentru economia bazata pe cunoastere.


Totodata, incercam sa pregatim si resurse competente pentru cresterea viitoare a companiei. in acest sens, am semnat cu Ministerul Educatiei si Cercetarii un parteneriat prin care se includ in curricula optionala de clasa a
XII-a notiuni de modelare de date si limbajul SQL. Se are in vedere formarea a 120 de formatori certificati de Oracle care, la randul lor, vor instrui alti 1500 de profesori, target-ul nostru fiind extinderea programului in 1500 de licee din tara. Nivelul II a fost initiat acum cinci ani cu 15 universitati in care se invata tehnologia bazelor de date cu Oracle. Odata ce programul se va aplica, si de clasa a XII-a isi vor insusi notiunile respective, facultatile cu profil tehnic vor primi studenti familiarizati cu modelarea produselor/activitatilor informatice, pentru ca apoi sa se scurteze ciclul prin care un tanar absolvent ajunge la capacitatea maxima in momentul in care este angajat.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite