Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Tendințe īn managementul portofoliului

29 Decembrie 2012



Înfățișarea managementului de produs și al portofoliului s-a schimbat enorm în ultimii 25 de ani, iar instrumentele care sunt disponibile acum le permit managerilor de produs să lucreze mai rapid și mai eficient ca niciodată. Specialiștii în project management vorbesc despre cinci transformări recente în managementul de produs și de ce fiecare dintre acestea este critică în plasarea unui proiect sau produs pe piață.

Managementul de portofoliu presupune: alocarea, monitorizarea și controlul modului în care sunt distribuite resursele (de personal, timp, buget); reducerea riscurilor cărora se expune organizația ca urmare a unei performanțe slabe a unui proiect sau program; revizuirea efectelor portofoliului asupra obiectivelor strategice; evaluarea randamentului investiției adus de portofoliu; identificarea și utilizarea resurselor insuficient exploatate; soluționarea constrângerilor de resurse ce provoacă întârzieri; selectarea de noi proiecte și programe pentru a fi demarate.

1 Prioritizarea portofoliului

Disciplina managementului portofoliului nu este nouă, dar aplicarea ei în organizațiile din sectorul de producție este de dată mai recentă. Managerii de produs ar trebui să se întrebe: ce face concurența în plus față de mine? Ne prioritizăm portofoliul de produse astfel încât cele mai noi și mai populare produse să ajungă mai repede pe piață?

Prioritizarea cu succes a portofoliului trebuie să ia în calcul câțiva factori cheie, care includ realizarea de venituri pentru organizație și măsurarea acestora prin intermediul unor diverse metrici financiare, alinierea cu strategia corporatistă și de produs și asigurarea că prioritățile te conduc în direcția corectă. Cele mai multe companii vor dori, de asemenea, să acorde atenție și impactului pe care orice altă activitate ar putea să-l aibă asupra brandului propriu, dar și dacă strategia propusă permite obținerea unui avans semnificativ în fața concurenței.

Și, nu în ultimul rând, ajungem la întrebarea fundamentală: cum va fi primit produsul de către consumatori?
Există soluții software care includ și o componentă de analiză a investițiilor, care ajută managerii de produs să conceapă un scenariu „ce-ar fi dacă“. O astfel de analiză va evalua produsul, caracteristicile, proiectele și programele și le va pune față în față cu obiectivele pe care vi le-ați stabilit, determinând dacă aveți capacitatea de a livra produsul. Acest tip de funcționalitate oferă unei echipe de management de produs oportunitatea și competența necesare pentru a lansa produsul pe piață.

2 Managementul resurselor: cum folosesc oamenii la capacitatea maximă?

Trebuie să dispuneți de resursele necesare pentru a duce la bun sfârșit un produs,
altfel nu aveți ce livra. Conform unui studiu Planview realizat anul trecut, o problemă constă în alocarea prea multor proiecte pentru resursele disponibile. Managerii de produs trebuie să se gândească cum să evite blocajele de resurse, să reducă riscurile, să se încadreze în termenul limită de lansare, să nu depășească limitele de costuri cu resursele, să fie proactivi și să răspundă schimbărilor din organizație. Dacă veți găsi de la început cea mai bună soluție pentru gestionarea capacității de planificare a resurselor, veți fi capabili să livrați produsul în timp și în bugetul alocat.

3 Managementul de produs Agile: De ce ar trebui să-mi pese?

Agile nu este doar un concept de dezvoltare. Este o abordare care în managementul de produs ar trebui utilizată în fiecare zi pentru a mări productivitatea muncii. Există numeroase instrumente Agile care vă pot ajuta. De ce ar trebui să vă pese? Totul se rezumă la a livra ceea ce își doresc clienții. Aceasta este funcția dezvoltării de produs și modalitatea prin care dezvoltatorii sunt evaluați. Agile înseamnă să puteți răspunde solicitărilor clienților și să-i implicați în deciziile și în progresele care se fac pe parcurs. Agile vă ajută în același timp să fiți adaptabil la schimbare.

4 Managementul de produs în rețelele sociale: sunt managerii de produs în social media?

Cu siguranță managerii de produs sunt în social media. Majoritatea probabil că urmăresc blogurile și tweet-urile scrise de alți manageri de produs din același domeniu și poate chiar răspund unor chestiuni ridicate de aceștia.

Este foarte important să vedem ce spun competitorii, clienții, analiștii și experții din industrie, prin intermediul rețelelor sociale. Vă ajută să fiți la curent cu diferite subiecte și în cunoștință de cauză atunci când experții din industrie își conturează previziunile sau următoarele tendințe. Mai mult decât atât, dacă concurența face un anunț important, veți dori să fiți primul care află.

5 Analiza managementului de produs: de ce date avem nevoie?

Probabil că una dintre cele mai importante întrebări pe care o poate adresa un manager de produs se referă la modalitatea prin care poate scoate la lumină principalele date care evidențiază modul în care avansează proiectul. Prin intermediul instrumentelor de analiză, managerii de produs pot răspunde întrebărilor venite din partea managementului referitoare la relația dintre inovare și cerințele clienților, dar și întrebărilor legate de costuri, planificarea consumului, resurse offshore și data la care produsul urmează să fie lansat. Un manager de produs va dori să furnizeze și o prognoză a veniturilor care vor fi obținute. Beneficiul analizei în timp real este că, atunci când vă gândiți la portofoliul dumneavoastră și încercați să decideți prioritățile, aveți acces la alte informații relevante, precum planurile pe care și le poate face concurența, valorile brandului dumneavoastră, competența resurselor de care dispuneți și factorii care asigură sustenabilitatea afacerii.

Aceste tactici elimină sarcinile care nu sunt necesare și consumă timp și vă livrează toate analizele și informațiile de care aveți nevoie pentru a gestiona eficient un produs.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite