Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sistemele Vocollect asigură o creştere de 10-30% a productivităţii în depozit

04 Ianuarie 2013



Total Technologies, unul dintre principalii furnizori de soluţii IT ai mediului de business românesc şi cel mai important partener al companiei Intermec în România, a lansat anul acesta, în premieră pentru piaţa locală, sistemul de soluţii de voce Vocollect. Miha Capuder, Business Development Manager Eastern Europe Vocollect EMEA, şi Mathias Golz, Senior Business Consultants Vocollect Europe, prezenţi la Bucureşti cu ocazia unui eveniment de promovare organizat de către Total Technologies, ne-au detaliat avantajele pe care sistemele Vocollect le pot oferi, dar şi provocările specifice acestui tip de soluţii.

- Implementarea şi utilizarea sistemelor Vocollect într-un depozit presupune o serie de schimbări importante. Care sunt principalele argumente care justifică asumarea acestora?

Miha Capuder, Business Development Manager, Eastern Europe Vocollect EMEA: Motivele pentru care o companie din domeniul logisticii optează pentru adoptarea sistemelor Vocollect sunt variate, pentru că şi beneficiile pe care le oferă sunt numeroase: creşterea eficienţei, eliminarea practicilor defectuoase, optimizarea controlului proceselor, obţinerea rapidă a unui randament al investiţiei (RoI), îmbunătăţirea nivelului de satisfacţie al clienţilor finali etc. Deşi toate aceste beneficii sunt deja probate prin sute de implementări, noi recomandăm întotdeauna, fiecărui client, să realizeze o analiză a optimizărilor pe care sistemele Vocollect le pot genera, pentru a-l ajuta pe acesta să-şi reducă costurile, să îmbunătăţească productivitatea şi să aibă un control real asupra proceselor, în fiecare moment. Astfel, reuşim să creştem atât calitatea serviciilor pe care le oferim, cât şi nivelul de satisfacţie al clientului.

- Care sunt primele beneficii vizibile obţinute în urma implementării sistemelor Vocollect în cadrul unui centru de distribuţie?

Miha Capuder: Majoritatea clienţilor care au implementat sistemele Vocollect a raportat o creştere a productivităţii de 10-30%, precum şi o reducere a erorilor de selectare şi colectare a articolelor comandate, în vederea livrării, de până la 50%, comparativ cu sistemele de picking bazate pe utilizarea scanării codurilor de bare. Aceste rezultate sunt consolidate printr-o serie de alte beneficii, precum diminuarea riscurilor de deteriorare a mărfurilor, asimilarea rapidă a tehnologiei, reducerea uzurii echipamentelor etc. Aşa cum spuneam, întotdeauna recomandăm clienţilor să facă o analiză a beneficiilor reale pe care implementarea soluţiilor Vocollect le poate furniza şi un calcul concret al economiilor şi creşterilor de productivitate pe care le poate obţine în condiţiile specifice ale business-ului pe care îl desfăşoară.

- Care este principala provocare cu care se confruntă clienţii în adoptarea tehnologiei Vocollect?

Mathias Golz, Senior Business Consultants Vocollect Europe: Este vital pentru compania care a luat decizia să adopte sistemele Vocollect să-şi informeze angajaţii care lucrează în depozit sau în centrul de distribuţie asupra schimbării pe care aceasta o aduce la nivel operaţional: luarea deciziilor este acum dirijată vocal. Este o modificare importantă faţă de modelele tradiţionale, de aceea recomandăm managementului să selecteze din cadrul personalului de deservire a depozitului unul, doi angajaţi cu experienţă care să ofere informaţii asupra modului în care trebuie implementate sistemele Vocollect, astfel încât să permită optimizarea reală a proceselor. Aceşti „Voice Champions“, cum îi numim noi, furnizează un feedback esenţial asupra posibilelor corecţii şi îmbunătăţiri care trebuie aduse şi, în plus, reprezintă o garanţie reală a faptului că tehnologia va fi accceptată şi asimilată.

- Poate tehnologia Vocollect să elimine cu totul procesele de gestiune bazate pe scanare şi coduri de bare?

Mathias Golz: Tehnologiile de voce nu au rolul de a elimina definitiv soluţiile tradiţionale, ci de a oferi o îmbunătăţire semnificativă a acestora, prin creşterea eficienţei şi reducerea nivelului de efort. Să luăm un exemplu concret şi de actualitate – procedurile de inventar. În loc ca depozitul să fie închis o perioadă nedeterminată de timp pentru realizarea inventarului anual, cu ajutorul sistemelor de voce se poate realiza un inventar „permanent” – pe parcursul procesului de picking, atunci când i se indică o anumită locaţie din depozit, lucrătorul poate transmite sistemului de management al depozitului cantitatea de articole dintr-o anumită categorie. Acest lucru simplu îmbunătăţeşte semnificativ eficienţa şi precizia întregului proces de inventar, ceea ce elimină necesitatea închiderii depozitului timp de una sau mai multe zile. Iar acesta este doar un exemplu din paleta de beneficii pe care sistemele Vocollect le oferă.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite