Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

PM Café deschide calea spre o comunicare mai bunã

15 Februarie 2006



PM-31.jpg„Managementul comunicarii – Cheia proiectelor de succes” a fost tema PM Café organizat de CODECS & Coaching Institute, ca de obicei, in prima zi de marti a lunii. O concluzie de baza a discutiilor a fost faptul ca primul factor diferentiator la angajarea unui manager este reprezentat de capacitatile de comunicator. Studiile arata ca 90% din succesul sau esecul unui proiect se datoreaza comunicarii. Iar cum planificarea comunicarii reprezinta „starea de constientizare a procesului de comunicare”, un manager trebuie sa o depaseasca si sa valorifice informatia prin prisma beneficiarului sau a clientilor carora se adreseaza.


„Project Manager-ul este inima unui proiect din perspectiva comunicarii” a sustinut cu ilustrare grafica Crenguta Rosu, Managing Partner DC Communication, remarcandu-se interpretarea romantica data importantei comunicarii in cadrul unui proiect. Ideea a starnit controverse, iar comentariul pragmatic al profesorului George Cojocaru, presedintele GCI Consultanta si Inginerie, a fost diferit: intr-un proiect, managerul este creierul comunicarii.


„Comunicarea se face printr-un mesaj simplu si consistent, iar pentru a da rezultate nu trebuie sa fie perceput ca o amenintare”, a pus punctul pe „i” Marian Stas, presedintele Fundatiei CODECS pentru Leadership. Astfel, invitatul a propus auditoriului implicarea, prin formulari de mesaj care sa respecte aceasta regula.


O expunere specifica stilului obisnuit PM Café a fost a dnei. Fulga Dimitrescu,
PR & Communication Manager. Ceea ce a atras a fost forma simpla si plina de continut in care a prezentat un caz concret de rezolvare a problemelor de comunicare in proiect, din perspectiva propriei experiente.
Desi a inceput intr-un format diferit de alte PM Café-uri desfasurate anul trecut, mult mai formal, cu prezentari si expuneri fara interventii, treptat atmosfera a devenit mai degajata o data cu interventia lui Lucian Mandruta. Acesta a profitat de prilej pentru a prezenta programul de training in comunicare pentru manageri, in care este direct implicat. În plus, a accentuat faptul ca este cu mult mai important „sa castigi spatiu in mintea omului” si nu doar sa expui ceea ce te intereseaza pe tine.


Ceea ce am remarcat este faptul ca PM Café este, pe langa un prilej de relationare, deci de comunicare, si un prilej pentru a ramane cu o concluzie pe o tema data. Iar concluzia acestei seri a fost aceea ca ingredientul de baza in reteta succesului unui manager este comunicarea.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite