Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Comertul on-line, un business cu optimism temperat

15 Februarie 2006




Cresteri ce justifica asteptarile optimiste de la un astfel de demers. Mai ales daca trecem in revista, succint, avantajele unui magazin on-line: costuri de start-up si mentenanta reduse, acoperire mondiala, orar non-stop (nu conteaza diferenta de fus orar), reducere cheltuieli spatii de stocare, personal etc.


Optimism care trebuie din nou temperat, atat din perspectiva costurilor, cat si al orizontului de asteptare. Aceasta deoarece, desi investitia medie in lansarea unui magazin este de 3.000 de euro (bugetul mediu de start-up potrivit reprezentantului DotCommerce), net inferior unui magazin fizic, aceasta nu implica si publicitatea ce trebuie facuta on-line respectivului magazin, fara de care demersul este aproape inutil. (O dovada in favoarea faptului ca publicitatea on-line este inteleasa deja ca o necesitate in Romania este rata anuala de crestere pietei, aproximata la 3,5 milioane de euro pentru anul 2006, de catre dl Doru Panaitescu, Online Sales Manager in cadrul ARBOmedia.)


La randul lor, toate aceste investitii nu au nici o valoare fara un business plan, un studiu de piata si un marketing plan, care, la randul lor – daca se apeleaza la specialisti – costa. Lipsa acestor elemente in demararea unei asemenea afaceri pe web reprezinta principalele greseli cu care se confrunta comerciantii on-line.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite