Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Ceas de bilant al comertului electronic romanesc - cu DotCommerce

15 Februarie 2006




I: Zvonuri din piata arata ca 2006
va fi un an al fraudelor, al hackerilor si carderilor. Este adevarat?


MM: Cifrele tranzactionate in e-commerce cresc de la luna la luna. Acum 5 ani, 3% fraude insemnau 1-2 milioane USD, in 2005 acelasi procent semnifica 105 miliarde USD (estimare Treasure Departament). Cifra nu reprezinta doar problemele cu carti de credit. Reprezinta toate pierderile inregistrate de toate industriile din cauza problemelor de securitate. Problemele trebuie vazute global. De exemplu, spamul nu vrea decat sa te atraga catre un site care vrea sa-ti fure identitatea, care e phising. Odata furata identitatea, se vor fura si banii. Exista brese atat in servere, cat si in PC-urile clientilor.


Cifrele tranzactionate sunt crescatoare, fraudele cresc, dar 2006 nu va fi un doom’s year.


Din pacate zvonurile in Romania sunt supra-apreciate. Prea putine decizii se bazeaza pe cercetare si analiza in comparatie cu zvonul. Aceste „barfe” sunt unealta de manipulare inclusiv a pietii. Cei care le lanseaza doresc sa obtina un profit de pe urma propagarii acestora. La randul nostru ne-am confruntat si ne mai confruntam cu asemenea zvonuri pe care incercam sa le demontam prin comunicare reala si directa.


In 2006, vom asista la o supraspecializare a jucatorilor din piata. Anul va fi dominat de aparitia mai multor magazine virtuale, a mai multor start-up-uri. Foarte multe companii din UE vor intra pe piata romaneasca pentru a incerca acapararea. Va incepe concurenta acerba intre companiile romanesti si cele europene. La 2 ani de zile dupa ce a intrat in UE, in Polonia, 57% din companiile locale de IT&C au dat faliment. In Cehia, aproape 74%.


Nu vad multe companii din Romania care sa se gandeasca la momentul aderarii ca la un moment dur. In anul preaderarii, ar trebui sa se pregateasca prin consolidarea pozitiei, sa gaseasca nise de piata pe care sa poata rezista, sa-si fidelizeze clientela, etc. Lupta cu companiile din UE va fi foarte dura.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite