Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

IBM anunţă noi inovaţii de marketing şi vânzări pentru retaileri

28 Ianuarie 2013



IBM a anunţat recent noi inovaţii de marketing şi vânzări, care vor permite retailerilor să furnizeze cunostinte extinse despre shopping pentru clienţii care utilizează multiple canale de cumpărături - magazine, dispozitive mobile şi online. Studiul global IBM prezentat cu aceasta ocazie a fost efectuat pe 26.000 de consumatori şi relevă faptul că 35% dintre aceştia iau în considerare diversificarea modului de achiziţie al bunurilor şi serviciilor în viitor.
Pentru a satisfice aceste cerinţe aflate în creştere, IBM introduce un nou software care ajută aşa-numitul “omni-channel shopper”- concept ce defineşte un consumator care cumpără prin intermediul mai multor canale şi care doreşte experienţe, cunostinte complexe de vânzări şi marketing.
Ca parte a Iniţiativei Smarter Commerce, IBM ajută retailerii să satisfacă consumatorii, astfel încât aceştia să poată cumpăra de oriunde, oricând şi în orice mod doresc, găsind şi comandând rapid produsele pe care le doresc, şi având în permanenţă interacţiuni cu retailerul.
CMOs, CIOs şi liderii comerţului electronic se străduiesc să înţeleagă mai bine cele mai eficiente strategii de vânzări şi marketing. Scopul lor este creşterea vânzărilor prin majorarea valorii medii a comenzilor, a ratelor de conversie şi a numărului de produse din coşul de cumpărături. Noile tehnologii de marketing şi vânzări ale IBM ajută la realizarea acestor obiective prin câştigarea de perspective privind interacţiunile cu clienţii, modele de achiziţie şi achiziţiile din mediile mobile, sociale, online, call center, email şi offline.
Acestea includ:
•Un nou software de comerţ electronic (eCommerce) care ajută retailerii să ofere o experienţă de cumpărături eficientă, optimizată şi personalizată.
•Un nou software dezvoltat în Laboratoarele IBM care încorporează datele social media din studiile efectuate şi va ajuta comercianţii să identifice cele mai eficiente canale de vânzare.
•Un nou software de cloud computing care va ajuta specialiştii din domeniul marketingului să analizeze în timp real datele din modelele de achiziţie, din toate cumpărăturile şi din toate preferinţele consumatorilor.
“După cum este evidenţiat în studiul IBM Digital Analytics Benchmark, industria de retail şi obiceiurile consumatorului se schimbă mai repede decât poate preconiza cineva”, a declarat Craig Hayman, General Manager, Industry Solutions, IBM. “Experienţa digitală influenţează schimbările în magazinele tradiţionale şi în cele online, iar câştigătorii sunt aceia care aleg să cumpere din mai multe medii”.
IBM colaborează cu cei mai importanţi retaileri din întreaga lume (Cabelas, Cavender’s, Family Dollar, Office Depot şi SHOP.CA), ajutându-i să livreze experienţe de Smarter Commerce clienţilor lor.
“Pentru a fi destinaţia nr. 1 de shopping din Canada, SHOP.CA trebuie să transforme experienţa de shopping online într-o acţiune distractivă şi captivantă. Utilizând noile capabilităţi de merchandising ale IBM, putem prezenta oferte şi promoţii personalizate, precum şi rezultate dinamice ale căutării efectuate de clienţi pe site”, a declarant Gary Black, Chief Technology Officer, SHOP.CA. “Prin ajutorul furnizat clienţilor noştri în descoperirea de elemente populare într-un timp mai scurt şi descoperirea de produse noi mai uşor, rezultate pe care le pot împărtăşi imediat prin intermediul reţelei sociale pe care o utilizează, SHOP.CA speră să creeze fidelizarea clienţilor, precum şi să crească vânzările online.”
Studiul de piaţă al IBM relevă faptul că ceea ce se întâmplă după vânzare este la fel de important pentru relaţia comerciant-brand-client, ca si acţiunea de achiziţie propriu-zisă. Cei mai mulţi clienţi consideră că abilitatea unui retailer de a oferi o experienţă puternică post-cumpărare – servicii care acoperă transportul produsului, instalarea la livrare, asistenţă pentru clienţi, rezolvarea eventualelor probleme apărute şi returul – este un factor cheie în influenţarea acestora în a recomanda un comerciant şi altor persoane. IBM consideră că serviciile bazate pe preferinţele cumpărătorului sunt importante pentru susţinerea şi îmbunătăţirea loialităţii faţă de brand.
Inovaţiile IBM Omni-Channel vor îmbunătăţi experienţa de cumpărături
În cadrul NRF, Toshiba Global Commerce Solutions, lider mondial în sisteme de vânzare de tip POS, a prezentat Toshiba TCxGravity, prima aplicaţie destinată retailerilor, care oferă consumatorilor o experienţă reală “omni-channel”, atât în magazin, cât şi în afara acestuia. TCxGravity are la bază tehnologie de management dezvoltată de IBM pentru a oferi industriei prima vedere completă a datelor provenite de la toate punctele de plată, pentru a furniza servicii mai bune clienţilor. Detalii suplimentare pot fi accesate aici.
Împreună, Toshiba şi IBM depăşesc o provocare importantă pe care retailerii o întâmpină atunci când oferă acces consumatorilor şi angajaţilor la informaţii de pe toate canalele şi pe durata întregului ciclu de viaţă al unei comenzi. Soluţia de management a ofertei dezvoltată de IBM permite retailerilor care utilizează Toshiba TCxGravity să furnizeze servicii inovatoare, precum oferirea de produse şi servicii bazate pe istoricul comenzilor unui client, gestiunea unei comenzi preluată de pe alt canal şi oferirea de alternative la produsele care au fost epuizate din stoc.
Noul software de comerţ electronic prezentat astăzi de IBM include noi instrumente de analytics pentru comercianţi, care îmbunătăţesc experienţa clienţilor prin integrarea de concepte de merchandising cu scopul de a furniza rezultate şi recomandări de produse mult mai relevante. În plus, IBM continuă să extindă ofertele de eCommerce, prin integrarea de tehnologii cheie din achiziţiile sale recente, precum Worklight şi TeaLeaf, pentru a furniza o experienţă mai amplă în urma utilizării tehnologiei mobile şi o experienţă mai complexă pentru client. Împreună, aceste capabilităţi sunt concepute pentru a îmbunătăţi ratele de conversie şi pentru a reduce abandonul privind realizarea cumpărăturilor, ceea ce va duce la creşterea veniturilor şi a profiturilor.
Noi analize de marketing furnizate în timp real ajută CMO să personalizeze experienţele de cumpărare
Astăzi, IBM a introdus noi capabilităţi de luare a deciziilor în timp real pentru a optimiza ofertele de marketing clasice şi cele de marketing digital. Aceste noi capabilitati oferă specialiştilor din marketing o vedere de ansamblu a modelelor de clienţi şi de vânzări în timp – ceea ce au văzut, au achiziţionat şi cât timp au petrecut făcând cumpărături.
Retailerii pot îmbina date clasificate istoric, cu cele furnizate în timp real pentru a prezenta recomandări de produse care se încadrează în bugetul fiecărui client, prin intermediul unei reţele extinse de parteneri. Prin intermediul Digital Data Exchange, retailerii pot colecta şi partaja cu uşurinţă date comportamentale în timp real, lucru realizabil datorită unei reţele de tipul “third-party”, pentru a crea profiluri mai ample ale clienţilor, acţiuni ce au ca rezultat experienţe de cumpărare mai personalizate.
De asemenea, această nouă versiune îi ajută pe specialiştii din domeniul marketingului şi al comerţului să înţeleagă care sunt cele mai eficiente canale şi campanii, prin influenţa fiecărui element asupra deciziilor de cumpărare. De exemplu, IBM introduce IBM Attribution Modeler. Dezvoltat în laboratoarele IBM, Attribution Modeler este prima tehnologie de acest gen, ajutând clienţii să evalueze mai eficient canalele de vânzări. Acesta oferă o imagine completă a tuturor activităţilor de campanie şi a răspunsurilor fiecărui client – din toate mediile: mobile, sociale, online, call center, email şi offline.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite