Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Convergent Networks 2004

25 Mai 2004



PrezidiulConvergent Networks, evenimentul patronat de Omnilogic, a ajuns la editia a sasea. Tematica acestei editii a fost identificarea noilor oportunitati de afaceri din perspectiva unei piete a comunicatiilor convergente. De asemenea, evenimentul si-a propus sa identifice tendintele importante in domeniu, precum si sa demonstreze, prin dezbateri si studii de caz, ca, in momentul de fata, convergenta mediilor de comunicare a devenit o realitate, atat la nivel de concept, cat si practic, reprezentand una din cele mai viabile solutii de penetrare si dezvoltare a domeniului IT&C. Abordarea a fost una pragmatica, „productivitate” si „profit” fiind cuvintele cheie ale ordinii de zi.


Pe aceasta linie pragmatica, s-a inscris si curentul de opinie exprimat in plen ca IP-ul nu inseamna doar voce. La momentul actual, in Romania, retelele IP, cu o vechime de 3 ani ofera doar voce, aplicatiile nonvocale avand o aparitie timida. „Aceasta situatie nu tine de convergenta mediilor de comunicatii, ci de incapacitatea momentana a industriei romanesti de IT de a furniza aplicatii”, a afirmat Varujan Pambuccian, vicepresedinte al Comisiei IT din Camera Deputatilor, un binecunoscut participant la evenimentele de profil. Varujan Pambuccian si-a reafirmat si opinia ca o buna oportunitate o reprezinta aplicatiile de entertainment pentru platforme mobile de comunicatii, exprimandu-si totodata si regretul ca IT-ul romanesc se ocupa numai de aplicatii serioase, ajungand sa avem atatea ERP-uri cate intreprinderi. in spiritul conferintei vorbind, aplicatiile destinate timpului liber au adus unor companii venituri uriase, fiind cunoscut exemplul unei firme britanice care a portat pe un palmtop un joc de biliard, reusind sa vanda 1.629.000 de exemplare la un pret de 29 de lire/buc intr-o perioada de trei luni. Astfel de oportunitati ar trebui sa existe si pentru companiile romanesti care beneficiaza de existenta in uz comercial a unor standarde diverse de comunicatii si care pot oferi o buna piata de testare, baza pentru viitoare exporturi.
in general, conferinta s-a inscris pe linia definirii unor cazuri de succes si a modului de maximizare a profitului, abordarea fiind una de business si nu tehnologica. Gabriel Marin, managing Director Omnilogic, a motivat aceasta orientare prin tendinta pietei de accentuare a necesitatilor si cerintelor clientului si mai putin a avantajelor tehnologice. in cele din urma, a mai spus Gabriel Marin, clientul este cel care decide ce doreste sa cumpere.


Telefoane IP de la CiscoAdriana Ticau, secretar de stat la MCTI, a afirmat ca autoritatilor acorda o importanta tot mai mare continutului digital si ca investitiile in infrastructura se vor face numai daca exista cerere pentru aceasta infrastructura din partea unor aplicatii cu utilitate evidenta. De asemenea, urmatorul pas care trebuie facut este facilitarea comunicarii intre diversele institutii publice. Din discursul Adrianei Ticau a reiesit ca anul acesta vor fi acordate si primele licente de 3G, situatie care va spori concurenta pe piata romaneasca de telecom. in acest context au fost amintite si cuvintele ministrului Dan Nica referitoare la cele trei ingrediente (concurenta, concurenta, concurenta) ale succesului comunicatiilor in Romania.


In partea a doua a conferintei, s-a trecut la lucrul pe sectiuni, au fost definite doua ateliere: Business Oportunities si Core Tehnologies.
Pe ansamblu evenimentul a fost marcat de o nota de optimism si de incredere in viitor, optimism alimentat de succesul si productivitatea crescuta al celor de la Omnilogic, succes si productivitate pe care compania incearca sa il ofere si partenerilor. Un alt semn de inviorare provine dinspre comunicatiile mobile care au devenit motorul cresterii pietei. Dar spre deosebire de anii anteriori nu este o crestere a cifrei de afaceri ci una pragmatica a productivitatii si profitului.


„Am venit special in Romania sa prezint noua viziune de business pe care am conceput-o pentru zona enterprise. Pornind de la deviza «One network, a world of choice», propunem un mediu de afaceri in care nu exista granite. Acest deziderat e posibil prin desfiintarea limitelor existente intre diferite tipuri de retele (retelele de voce, date, retele wireless si wireline, retele publice si private, LAN sau WAN, etc) si dispozitive(laptop, PDA, PC, celulare etc). Rezulta astfel o singura retea in care sunt integrate toate aplicatiile si dispozitivele pe care le foloseam pana acum separate.“ Nissim Tsuk-Ran, Marketing&Business Development–Nortel Networks


„Astral este povestea unui succes: am inceput prin a intinde cablu coaxial iar la ora actuala suntem o firma al carei profit pe anul 2004 a ajuns la 60 mil. de dolari, avand o crestere pe venituri
non-CATV de 100% in ultimii doi ani. Serviciile pe care le oferim inseamna reducere de costuri, simplitate in folosinta, accesibilitate, flexibilitate si
inovatie. Asa cum ne spune si sloganul, am fost creati sa evoluam. De aceea, abordam piata pornind de la nevoile clientilor, prin rigurozitate si etica. Aceasta este si calea succesului de azi si de maine“
Dinu Malacopol, director Internet&Data–Astral Telecom



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite