Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

NXDATA: 10 ani de evoluţie continuă

14 Februarie 2013



Într-o „istorie neoficială“ a Data Centerelor locale, NXDATA este unul dintre pionierii acestui tip de business în România. Un rol dificil, din care a extras însă beneficii consistente, care i-au consolidat poziţia în piaţă. Marius Condor, Operations Manager NXDATA, şi Sorin Andone, Sales Manager NXDATA, au făcut cunoscute cele mai importante momente ale evoluţiei companiei.

Un deceniu de activitate înseamnă o „vârstă“ cu care puţine Data Centere locale se pot lăuda. Ce relevanţă pot avea însă, pentru un potenţial client, aceşti 10 ani?



Sorin Andone: Sunt 10 ani de evoluţie continuă, nu doar din punct de vedere tehnologic şi al creşterii suprafeţei Data Centerului NXDATA, ci şi al numărului şi calităţii serviciilor pe care le furnizăm clienţilor la momentul actual. Am avut avantajul ca, atunci când am demarat business-ul de Data Center, să fim printre primii din România care furnizau astfel de servicii. Un avantaj pentru că, dincolo de provocările inerente începutului, printre primii clienţi avuţi s-au numărat companii mari din zona telecom, care deţineau şi operau de ani buni propriile Data Centere. Ori, pentru a satisface exigenţele acestei categorii de clienţi a trebuit să adoptăm o strategie proactivă şi să asimilăm rapid procedurile şi metodologiile cu care acestea operau deja. De exemplu, la nivelul lui 2003-2004, nu exista niciun furnizor local de servicii de Data Center care să aibă echipa operaţională prezentă on-site 24/7. În afară de NXDATA, pentru că noi aveam clienţi cu solicitări de acest tip, prezenţa on-site permiţându-ne să avem un timp de reacţie foarte scurt la solicitările clienţilor. Asimilarea unor astfel de cerinţe, încă din 2003, ne-a permis ca în 2005 când a fost emis standardul EIA/TIA-942 să îndeplinim cerinţele acestuia în cea mai mare parte.




Marius Condor: A fost important că am avut de la început clienţi „exigenţi“, dar şi faptul că, în decursul anilor următori, confruntându-ne cu varii evenimente în activitatea operaţională, am dezvoltat o serie de proceduri specifice. Care, în timp, au devenit unul din avantajele noastre competitive pe piaţă. Experienţa operaţională te învaţă foarte mult, iar în 10 ani am trecut printr-o multitudine de tipuri de evenimente şi incidente şi am reacţionat bine, astfel încât clienţii nu au fost afectaţi. Am învăţat şi învăţăm constant din astfel de evenimente, pentru a ne pune la punct viitoarele proceduri.

Cum a evoluat numărul de clienţi, în aceşti 10 ani?

S.A:
A crescut în mod constant, astfel încât acum am ajuns la peste 100 de clienţi. Practic, de-a lungul a 10 ani am pierdut foarte puţini clienţi. Este adevărat, unii clienţi şi-au construit propriile Data Centere şi astfel şi-au redus prezenţa în NXDATA, însă au păstrat infrastructura critică de telecomunicaţii. La fel de adevărat este însă că majoritatea clienţilor cu care lucrăm şi-a extins continuu prezenţa şi activitatea în Data Centerul nostru. De altfel, acesta este un alt avantaj important pe care îl oferim clienţilor noştri - posibilitatea de a-şi dezvolta business-ul. Suntem ajutaţi în acest sens nu doar de modul în care am proiectat şi dezvoltăm constant NXDATA, ci şi de flexibilitatea de care dăm dovadă. Know-how-ul cumulat ne permite să putem răspunde rapid celor mai variate cerinţe ale clienţilor, iar faptul că nu lucrăm numai cu subcontractori, ci avem şi o echipă proprie creată şi dezvoltată în timp, cu o experienţă considerabilă, este un avantaj incontestabil.

Cât de important este pentru un client faptul că NXDATA se poziţionează ca un „Carrier-Neutral Data Center“?

M.C.: Alegerea „neutralităţii“, a faptului că ne-am poziţionat din start ca furnizori de infrastructură de bază şi servicii aferente - Wholesale Colocation Services - nu a fost întâmplătoare. La nivelul anului 2003, majoritatea clienţilor noştri provenea din zona telco, iar faptul că nu ofeream tipuri de servicii similare a reprezentat un avantaj clar. Prin faptul că nu i-am concurat direct, că am oferit aceleaşi condiţii tuturor clienţilor noştri fără a impune limitări, am încurajat prezenţa în NXDATA a unui număr cât mai mare de operatori. Clienţii care au apelat ulterior la serviciile noastre de colocare au beneficiat de această diversitate, având acces la o multitudine de servicii.

S.A.: Faptul că nu oferim servicii similare celor furnizate de clienţii noştri ar putea părea o limitare. Însă noi am preferat această abordare pentru a ne concentra pe business-ul nostru de bază şi pe creşterea nivelului serviciilor pe care le oferim. Consider că aşa am ieşit în câştig, pentru că, oferind servicii din ce în ce mai bune, la un nivel de calitate ridicat şi un preţ competitiv, am devenit din ce în ce mai atractivi pentru clienţii noştri. Iar creşterea numărului acestora înseamnă o sporire şi diversificare continuă a serviciilor la care potenţialii noştri clienţi au acces în Data Centerele NXDATA. Neutralitatea ne-a permis să agregăm un număr mare de furnizori de servicii - telecom, Internet, transport, Internet exchange, găzduire, backup, disaster recovery etc. -, care au un creat un ecosistem foarte valoros pentru clienţii noştri, pentru că le permite să-şi dezvolte liber propria gamă de servicii.

Care consideraţi că au fost cele mai importante momente din aceşti 10 ani?

M.C.: Cred că momentul-cheie l-a reprezentat darea în funcţiune la 1 ianuarie 2009 a celui de al doilea Data Center, NXDATA 2. A fost o schimbare importantă, pentru că ne-am confruntat cu un alt tip de probleme şi am început să acumulăm experienţă în zona migrării. A trebuit să migrăm foarte mulţi clienţi - peste 500 de servere -, care aveau cerinţe de business continuity de 100%, ceea ce a impus un proces de mutare foarte atent gândit, astfel încât să nu existe nicio întrerupere. Totodată, a fost un moment important pentru că am putut proba practic că experienţa cumulată în operarea primului Data Center o putem transpune în proiectarea şi operarea celui de al doilea, astfel încât acesta să satisfacă din start cerinţele şi standardele clienţilor.

S.A.: Un alt moment important l-a reprezentat intrarea NXDATA în alianţa International Data Center Group, la începutul lui 2011, pentru că accederea în această organizaţie ne-a permis accesul la un nivel superior de informaţii despre business-ul de Data Center şi colocare. Faptul că avem contact cu alte medii de business din alte locaţii, că putem face un schimb de experienţă real ne-a ajutat să ne menţinem abordarea proactivă faţă de clienţii noştri.

Care sunt principalele direcţii de dezvoltare ale NXDATA în 2013?

S.A.: În primul rând, creşterea suprafeţei şi a capacităţii tehnice. Suntem în lucru cu cea de-a patra cameră de colocare din cadrul Data Centerului NXDATA 1, care va fi gata în cursul trimestrului 1 din 2013 şi va adăuga o suprafaţă de 200 mp, cu puterea aferentă. Astfel, vom putea oferi servicii cu o densitate mai mare de putere, ajungând la o suprafaţă totală de aproximativ 1000 mp a NXDATA. O a doua direcţie importantă în 2013 va fi cea a continuării investiţiilor în dezvoltarea competenţelor profesionale ale echipei operaţionale, precum şi în obţinerea unor noi niveluri de certificare, care să ateste nivelul de specializare şi calitatea serviciilor furnizate de NXDATA.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite