Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Suntem conştienţi că oamenii pe care îi angajăm stau la baza succesului nostru

27 Martie 2013



Grupul britanic SCH este cotat drept unul dintre cei importanţi jucători IT la nivel european, poziţie confirmată şi consolidată în cele peste trei decenii de activitate. Deşi în România grupul SCH este mai puţin cunoscut, la Iaşi activează de aproape 7 ani o subsidiară a multinaţionalei. Şi o face cu destul succes, dacă avem în vedere că, într-un context economic dificil, în care multe companii internaţionale şi-au restrâns activităţile de tip near-shore, SCC Services România şi-a triplat numărul de angajaţi, ajungând la peste 300 de specialişti IT. Iar la sfârşitul anului trecut, subsidiara din România a deschis un nou centru, la Bacău, în cadrul căruia vor lucra alţi 500 de specialişti. Adina Tapalagă, director general SCC Services România, ne-a prezentat câteva din reperele acestei evoluţii ascendente, precum şi direcţiile de dezvoltare ale companiei.



România este singura ţară din Europa de Est în care grupul britanic SCC este prezent. Care consideraţi că au fost motivele pentru care a fost aleasă ţara noastră şi nu o altă ţară est-europeană? Şi de ce Iaşiul şi nu un alt oraş?

Alegerea României ca locaţie pentru Centrul Internaţional de Servicii Partajate al grupului SCH s-a făcut după o analiză atentă a opţiunilor off-shore şi near-shore, atât din Europa Centrală, cât şi din Europa de Est. România a fost singura ţară care a îndeplinit toate criteriile avute în vedere de către SCH: combinaţia optimă de abilităţi lingvistice, knowledge tehnic şi infrastructură, toate acestea la un cost minim. Iaşiul, la rândul său, s-a remarcat prin tradiţia sa academică – oferă anual un număr de 50.000 de studenţi din rândul cărora putem să ne selectăm angajaţii –, dar şi printr-un grad mai ridicat de stabilitate a forţei de muncă decât în celelalte centre universitare luate în considerare.

Care au fost momentele cheie ale evoluţiei subsidiarei din România?

SCC Services România s-a înfiinţat în aprilie 2006, ca un proiect-pilot al grupului britanic Specialist Computer Centres pentru fondarea unui Centru european de asistenţă tehnică şi suport. Echipa iniţială număra 22 de persoane pe poziţii de execuţie, toate activităţile şi procesele administrative fiind externalizate către un partener local, iar managementul organizaţiei se derula în primele luni prin angajaţi ai companiei din UK.
Prima schimbare relevantă în structura organizaţiei locale a fost realizată în decembrie acelaşi an, când s-a selectat echipa managerială locală, aceasta preluând responsabilităţile de la managerii britanici şi asumându-şi obiectivele organizaţiei. Ulterior, în cursul anului 2007, funcţiile externalizate au fost preluate succesiv de către managerii şi angajaţii SCC Services România, cum ar fi relaţiile cu furnizorii, serviciile financiare şi de resurse umane etc. Tot în acel an a fost demarat procesul de acreditare în ceea ce priveşte managementul calităţii, primele două etape constând în certificarea conform standardelor ISO 9001 şi ISO 20000-1. Auditurile de certificare au fost susţinute de Lloyds Register Quality Assurance UK în 2007, pentru ISO 9001, şi în 2008, pentru ISO 20000-1 (standard specific managementului serviciilor IT). În paralel, previziunile de creştere continuă a numărului de angajaţi au făcut necesară mărirea capacităţii sediului, care în acel moment putea susţine 120 de angajaţi. A fost amenajat un al doilea sediu în Iaşi, cu o capacitate iniţială de 250 de persoane, care a fost inaugurat oficial în octombrie 2008 de către Sir Peter Rigby, proprietarul grupului de firme, alături de Excelenţa Sa, Ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti. Următorul pas în garantarea calităţii serviciilor oferite a fost certificarea ISO 27001, standard vizând securitatea fizică şi logică a informaţiilor aparţinând companiei şi clienţilor, proces startat în 2009 şi finalizat în 2010. În cursul acestui an a fost necesară, din nou, mărirea suprafeţei sediului, până la capacitatea actuală, de 350 de angajaţi.

Aţi inaugurat la sfârşitul anului trecut un nou centru la Bacău, care, potrivit estimărilor iniţiale, va fi deservit, în timp, de o echipă de 500 de oameni. Ce zone de activitate va acoperi acest centru?

Centrul din Bacău nu este încă operaţional, însă estimăm că momentul de începere a activităţii va fi luna mai a acestui an. Structura acestui centru va fi identică cu cea a centrului din Iaşi, ambele devenind componente ale aceluiaşi Centru Virtual International de Servicii Partajate. Totuşi, pentru început, ponderea activităţilor de Infrastrustructură şi Enterprise Support va fi mai mare în cadrul centrului din Iaşi, acesta poziţionându-se ca un Centru de Excelenţă pe astfel de tipuri de servicii.

Care consideraţi că sunt principalele atuuri ale SCC Services România în cadrul SCH?

SCC Services România este Centrul Internaţional de Servicii Partajate al grupului SCH. Legăturile create în cei 7 ani de dezvoltare între noi şi celelalte entităţi din cadrul grupului sunt legături organice, bine consolidate, deoarece serviciile oferite clienţilor noşti sunt din categoria „blended services“, fiind furnizate de echipe „in-country“ care lucrează împreună cu echipe din SCC România. La acest moment „deservim câteva mii de clienţi din EMEA, cărora le furnizăm servicii de support tehnic disponibile 24x7 în 14 limbi, iar printre aceşti clienţi se găsesc şi câţiva din România, în special filiale ale multinaţionalelor. SCC Services România este văzută la nivelul grupului ca un membru „matur“ şi de încredere al echipei, participant activ nu doar la implementarea şi furnizarea serviciilor către clienţii grupului, ci şi la proiectarea acestor servicii.
SCC România este o parte integrantă a marii echipe SCH, iar contribuţia pe care o aducem în cadrul acestei echipe constă în angajaţi bine calificaţi, cu o etică de lucru bine pusă la punct şi cu excelente abilităţi de comunicare şi competențe tehnice variate. Un alt atu important al SCC România este agilitatea şi flexibilitatea pe care o avem în timpul perioadelor de vârf şi a schimbărilor interne. Prin posibilitatea de a avea acces la procesele tuturor subsidiarelor SCH la nivel internaţional, de a le analiza şi îmbunătăţi, putem promova cele mai bune practici la nivelul grupului.

Ce rol joacă certificările obţinute din perspectiva clienţilor SCC Services România?

La nivelul EMEA, certificările sunt esenţiale. Niciun client din sectorul public nu ia în considerare un subcontractor/partener care nu deţine aceste certificări, practică preluată şi de clienţii corporate. A fi „ITIL compliant“ înseamnă a vorbi limba serviciilor IT, ceea ce facilitează atât integrarea serviciilor oferite de către noi în cadrul serviciilor furnizate de către grup, cât şi alinierea la aşteptările clienţilor. La nivelul pieţei locale, maturitatea proceselor implementate şi a serviciilor furnizate – graţie celor 37 de ani de experienţă ai grupului – constituie principalul nostru atu. La acest avantaj contribuie şi structura perfect ITIL compatibilă, construită de la început în conformitate cu standardele ISO aplicabile domeniului de activitate.



Cât de important este capitalul uman în succesul SCC Services România?

Suntem o prezenţă importantă pe piaţa locală a locurilor de muncă şi ne implicăm din ce în ce mai mult în viaţa comunităţii. Toţi angajaţii noştri au şansa reală de a-şi dezvolta o carieră, de a obţine certificări internaţionale şi de a face parte dintr-o companie multinaţională importantă. SCC Services România este implicată constant în asigurarea unor condiţii de muncă la standarde internaţionale şi în dezvoltarea capitalului uman. În ceea ce priveşte auditarea condiţiilor de muncă, putem menţiona rezultatul de conformitate 100% cu standardele WCA (Work Condition Assessment), audit susţinut fără pregătire anterioară la cerinţa unui client european. Participăm, de asemenea, în competiţia naţională Work-Life Balance, unde am obţinut pentru al doilea an la rând locul al II-lea la categoria companiilor cu 250-500 angajaţi. Competiţia evaluează implicarea companiilor în asigurarea unui echilibru între viaţă personală şi cea profesională a angajaţilor.

Care sunt direcţiile viitoare de dezvoltare ale SCC Services România?

Vom urma direcţiile de dezvoltare ale „firmei-mamă“, concentrându-ne pe a ajuta clienţii SCC să devină mai profitabili şi mai competitivi în pieţele lor de desfacere prin furnizarea de servicii de excelenţă în aprovizionarea, integrarea şi administrarea investiţiilor în infrastructură şi optimizarea acestor infrastructuri IT. SCC are o viziune proprie asupra mediului de afaceri, precum şi a trendurilor tehnologice. În acest scop, lucrăm îndeaproape cu analişti lideri în sectorul afacerilor şi furnizori de nivelul 1 de echipamente hardware şi software, pentru a mapa şi a re-mapa continuu viziunea noastră şi planurile de inovaţie în domeniul tehnologic cu tot ce se întâmplă şi, cel mai important, cu ce urmează să se întâmple „în lumea reală“.
Componentele principale ale planului nostru de dezvoltare în domeniul tehnologic sunt:
- Serviciile gestionate de tip Desktop Support şi de tip Data Center Support
- Managementul dispozitivelor mobile
- Spaţiile de lucru de tip „Personal Cloud“
- Serviciile de tip „Pay-as-you-Go“ în sfera soluţiilor de tip Data Center şi Cloud Computing
- Virtualizarea de servere de ultimă generaţie şi optimizarea sistemelor de stocare date
- Soluţiile unificate de comunicaţii.
Obiectivul nostru principal gravitează în jurul dezvoltării continue a Data Center-ului SCC, a soluţiilor de suport tehnic, a serviciilor gestionate şi a serviciilor de livrare şi aprovizionare, folosind tehnologii de ultimă generaţie şi cei mai importanţi furnizori de echipamente şi servicii IT din lume.

Ce strategii aveţi în direcţia dezvoltării resurselor umane?

Depunem un efort constant de dezvoltare a resurselor umane prin formarea iniţială şi continuă pe trei direcţii principale de formare: soft skills, Service Management skills şi technical skills. O parte din aceste programe este internă, fiind reprezentată de programe susţinute exclusiv de departamentul de Resurse Umane şi formatori proprii. O altă parte este reprezentată de training-uri susţinute în sediile noastre de către companii şi traineri acreditaţi şi încheiate cu examene de certificare, în timpul cărora angajaţii noştri se deplasează la centrele de training ale marilor producători de echipamente şi aplicaţii IT pentru a avea la dispoziţie laboratoarele acestora pe parcursul formării. SCC pune un mare accent pe angajaţii săi şi, ca atare, în următorii cinci ani vom continua să investim şi să încurajăm angajaţii noştri să se considere mai degrabă o extensie a organizaţiilor clienţilor noştri decât parte dintr-un furnizor de servicii subcontractate. Suntem conştienţi că oamenii pe care îi angajăm stau la baza succesului nostru şi îi recompensăm pentru evoluţia personală şi profesională, precum şi pentru succesul individual.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Lupu Vasilica
Sinceră să fiu nu recomand nimănui să facă parte din echipa SCC.. Eu am fost la un moment dat pe echipa Service Network Monitoring unde s-au purtat cu mine în cel mai josnic mod..nu am cuvinte! Ca să numai zic că atât șefa de echipă ( Alina Pichiu cât și prietena ei Anca Constantin) înjurau de morți și alte alea ca la piață (poate mai rău)...mulțumesc lui Dumnezeu că am terminat contractul și am plecat! Sper ca Dumnezeu să facă lumină într-o zi în Scc și să se ia măsurile necesare pentru a numai trece prin ceea ce am trecut eu, măcar cei ce vin în SCC și pur și simplu rămân traumatizați în urma unor astefel de situații!
01 Iunie 2016, 06:55:30