Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

De ce eșuează proiectele software și cum le putem face de succes

27 Martie 2013



Potrivit unei cercetări realizate de Standish Group în urmă cu 10 ani, doar 16% din proiectele software erau de succes, 53% prezentau deficiențe (depășiri de buget sau greșeli de conținut) și 31% erau anulate. Mai mult decât atât, studiul a relevat că, în medie, un proiect software este întârziat cu 222%, depășește bugetul cu 189% și livrează numai 61% din funcțiile specificate. Mulți specialiști afirmă că nu s-au schimbat prea multe lucruri de atunci și că eșecul a devenit normă în industria IT.

Așadar, cum se poate rezolva această problemă? Un bun punct de plecare stă în identificarea principalelor motive pentru care foarte multe proiecte software eșuează.

Timp insuficient

De cele mai multe ori, termenul limită de livrare a unui proiect este stabilit înainte de demararea acestuia și nu este negociabil. Prin urmare și graba mare de a începe proiectul plecând de la premisa că, dacă te apuci imediat de programare, vei termina mai repede. Aproape întotdeauna această abordare se dovedește greșită. E important să se aloce suficient timp realizării unui proiect bun. Un plan de proiect incomplet obligă la schimbări permanente pe parcursul etapelor de dezvoltare. Și atunci când se întâmplă așa ceva, bugetul și timpul alocați pentru proiect se consumă foarte repede.

Soluția: Alocați-vă o perioadă de timp suficientă pentru a crea un plan de proiect bun. Nu vă lăsați tentați să treceți imediat la etapa de programare. Fixați un termen pentru această sarcină, iar restul proiectului se va desfășura mult mai bine. Reputația dumneavoastră va avea de câștigat dacă livrați un produs care îndeplinește cerințele și așteptările clienților și funcționează cum trebuie de prima dată.

Buget redus

Multe proiecte se bazează pe politica celui mai mic preț sau pe un buget nerealist de mic, care nu este susținut de cerințele reale. În această situație, tot procesul este încetinit. Resursele ajung greu sau deloc, stocurile sunt diminuate și calitatea proiectului are de suferit.

Soluția: Fiți realiști în privința bugetului și asigurați-vă că este stabilit exact conform cerințelor. Evitați capcana selecției unui furnizor, doar pe baza celui mai mic preț. Alegeți un furnizor sau o echipă care sunt recunoscuți pe piață că livrează produsele în limitele bugetului disponibil.

Comunicare slabă

Expresia „nu presupuneți niciodată nimic” se potrivește de minune atunci când e vorba despre proiecte software. Succesul proiectului este asigurat și de buna comunicare cu clientul, utilizatorii și în special cu echipa de dezvoltare. Te-au înțeles toți membrii echipei? Știu exact ceea ce se așteaptă de la ei sau presupuneți că știu deja? Comunică bine între ei, cu utilizatorii și cu membrii altor departamente?

Soluția: Identificați de la început potențialele breșe în comunicare. Acestea pot conduce ulterior la confuzii și complicații în cadrul proiectului. Nu presupuneți niciodată că toată lumea v-a înțeles. E nevoie de timp pentru a crea un mediu de lucru care va ajuta la livrarea proiectului la timp, în bugetul alocat și conform așteptărilor clienților.

Neverificarea progresului proiectului

Pe măsură ce avansează un proiect, apar schimbări, care pot avea un impact semnificativ. Este foarte important să treceți în revistă în mod regulat evoluția proiectului, astfel încât eventualele obstacole să poată fi depășite repede, iar stakeholderii să poată fi avertizați din timp de posibile întârzieri sau schimbări.

Soluția: Fixați împreună cu echipa date repetate când puteți verifica stadiul proiectului și interveni, astfel încât acesta să nu se abată de la direcția stabilită inițial. Râmâneți permanent în contact cu echipa de proiect, pentru a înțelege mai bine problemele cu care aceasta se confruntă.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite