Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Piața de recrutare IT: cererea depășește oferta

27 Martie 2013




„Site-urile de recrutare prezintă constant oferte de muncă din partea companiilor care au centre cu acoperire regională (la nivel de Europa, de exemplu) și care sunt prezente în marile orașe ale țării noastre, precum IBM, Microsoft, SAP sau Stefanini. Datorită contextului de piață pe care l-am descris, pentru noi în ultimii ani domeniul IT&C a ajuns să fie unul pe care ne-am concentrat în mod special, crescându-ne expertiza astfel încât să putem răspunde solicitărilor clienților noștri. În ultimii 3 ani am înregistrat peste 100 de proiecte IT&C, iar tendința este de a se menține un ritm asemănător și în anii următori“, spune Diana Stan, Manpower.

În ultimii ani, Adecco a derulat peste 10.000 de proiecte în zona IT&C la nivel regional, atât pentru companii multinaționale, cât și pentru business-uri start-up în România.

„Pe piața locală, polurile de dezvoltare a centrelor de R&D care necesită un număr mare de angajați sunt București, Cluj și Iași“, precizează reprezentanta Adecco România.

Raportul număr anunțuri job-uri și număr angajări ulterioare în sectorul IT&C din România depinde foarte mult de gradul de specializare tehnică al persoanei căutate.

„Dacă vorbim despre poziții foarte nișate din punct de vedere tehnic, pentru care numărul de candidați potriviți este limitat, există posibilitatea ca până la o treime dintre ele să rămână neocupate. Dacă luăm în discuție poziții mai puțin specializate, rata scade destul de mult, deși procesul de recrutare și selecție este unul dificil de multe ori și durează de obicei mai mult față de alte poziții din alte domenii“, explică Diana Stan.

„Având în vedere că discutăm despre o piață cu candidați pasivi, care trebuie atrași în procese de recrutare, abordarea angajatorilor este mai degrabă orientată către «vânarea» acelor candidați care se potrivesc rolurilor din organizații. Putem spune că acei candidați valoroși pe care companiile din IT&C îi caută, nu se regăsesc de cele mai multe ori în postura de aplicanți la anunțurile de joburi. Organizațiile merg către ei prin strategii de comunicare orientate către un pool de candidați bine definit, prin social media și evenimente de companie“, adaugă Raluca Elgyar.

Totuși, cât de neagră e situația și cum schimbă concurența puternică din sectorul IT&C din România politica de recrutare a companiilor? Am cerut și punctul de vedere al unor importante companii IT&C, care în ultimii doi ani au făcut angajări dinamice de personal.

Concurența nu sperie companiile IT românești

Politica Intel Romania Software Development Center (IRSDC) pe partea de resurse umane este de a atrage cele mai bune talente din industria software locală.

Monica Ene-Pietroșanu, Country Manager Intel Romania Software Development Center, ne-a declarat că IRSDC angajează atât ingineri software seniori, cât și tineri absolvenți sau interni pentru programul de stagii de practică pe care îl derulează: „În funcție de profilul căutat, apelăm la canale de recrutare specifice, de la recrutare on-line (pe site-ul propriu intel.ro/jobs sau «Stagii pe bune» pentru posturile de interni), la social media și târguri de joburi. Pentru a fi eligibili, candidații trebuie să aibă cunoștințe solide în domeniul științei calculatoarelor, matematică și informatică. Astfel, Intel oferă oportunitatea dezvoltării în cadrul centrului, însă pornind cel puțin de la baze teoretice solide. Din această perspectivă, IRSDC se implică și în educarea studenților, prin inițiative al căror scop este de a-i motiva pe studenți să își desăvârșească studiile, oferindu-le atât suport financiar, cât și proiecte interesante în care să se implice. Este vorba de bursele pentru studenții la licență, program în care aceștia beneficiază inclusiv de mentorship din partea angajaților Intel, dar și susținerea de prelegeri și workshop-uri de către angajații Intel și implicarea în menținerea programei de studiu din facultăți în actualitate“.


Valentin Tomşa, directorul general SAP România

Valentin Tomşa, directorul general SAP România precizează că „mediul de lucru sănătos pe care SAP îl asigură, stabilitatea şi renumele companiei, precum şi oportunităţile ulterioare de dezvoltare a carierei, atât pe plan local, cât şi internaţional, fac ca SAP să nu resimtă o foarte mare presiune din partea concurenţei. Training-urile şi certificările din cadrul SAP conferă angajaţilor un anumit nivel de competenţă şi o recunoaştere internaţională. Referitor la politica de recrutare, aceasta nu a fost schimbată, ci doar procesele au fost îmbunătăţite în ultima perioadă. Un alt aspect important în procesul de recrutare este comunicarea transparentă faţă de candidaţi, ceea ce face ca rata de retenţie să fie foarte bună la SAP România. Derulăm campanii de recrutare în cadrul SAP atât în mediul online, prin intermediul portalului propriu de cariere şi prin social media sau site-uri specializate, cât şi în mediul offline, fiind prezenţi cu oferta de job-uri în toate universităţile de profil unde derulăm în mod activ recrutări, respectiv în Bucureşti, Timişoara şi Cluj-Napoca“.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite