Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

La Petrom se vorbeste pe IP

15 Februarie 2006



TC-59.jpgLa o companie ca Petrom, cu o structura extrem de complexa atat ca locatii cat si ca personal, minutele de convorbiri telefonice ating probabil cifre impresionante. Nu incape loc de indoiala ca si facturile sunt pe masura. Pentru a asigura o comunicare optima intre departamente dar si pentru a reduce din costurile de comunicatii, conducerea Petrom a decis implementarea unui sistem de telefonie IP (Internet Protocol). Integratorul serviciilor de voce este S&T iar tehnologia a fost furnizata de Cisco. Proiectul va avea mai multe etape si se va intinde pe o perioada de pana la 5 ani. Prima faza presupune instalarea a 3600 posturi telefonice si a infrastructurii aferente (switch-uri Cisco Catalyst 3560 si 4506, routere pentru servicii integrate Cisco 2800 si 3800 si echipamente de securitate Cisco PIX 515 si 525 ) in 8 locatii, care includ rafinariile Petrom din Ploiesti si Pitesti. Dezvoltarile ulterioare vor creste numarul de terminale la 10.000-15.000.


Instalarea solutiei de telefonie IP reprezinta una dintre componentele programului complex de modernizare a companiei Petrom, dupa privatizarea acesteia in anul 2004. Procesul de modernizare este sustinut de dezvoltarea unei infrastructuri IT performante, bazat pe IP si pe elemente standardizate, capabile sa suporte aplicatii convergente de date si voce pentru toate activitatile companiei Petrom. Christian Ogris, Chief Information Officer in cadrul companiei Petrom, a afirmat: „Infrastructura noastra IT este foarte importanta pentru procesul nostru de modernizare si era necesar sa modernizam sistemele de telefonie existente nu numai pentru reducerea costurilor, ci si pentru asigurarea flexibilitatii si usurintei in administrare necesare pentru imbunatatirea activitatii noastre. Cisco a demonstrat o buna intelegere a cerintelor noastre, oferindu-ne o solutie care s-a integrat bine in reteaua existenta si care a fost armonizata in vederea adaptarii la evolutiile viitoare ale activitatilor noastre.”


Sistemul de telefonie IP pentru Petrom este conceput in vederea unei configurari si a unei administrari centralizate, permitand supervizarea de la distanta a instalarii aplicatiilor necesare la nivelul tuturor locatiilor. Adoptarea acestei solutii a avut drept consecinta reduceri semnificative de costuri, de timp si de resurse, atat pentru instalarea si initializarea sistemului de comunicatii IP, cat si pe parcursul proceselor administrative aferente schimbarii locatiilor utilizatorilor si adaugarii de noi posturi telefonice. Dupa finalizarea primei faze de instalare a sistemului Cisco de comunicatii IP, Petrom a eliminat costurile aferente apelurilor efectuate intre cele opt locatii conectate, deoarece intregul trafic de voce se realizeaza prin reteaua IP. În plus, solutia Cisco contribuie la evitarea duplicarii resurselor pe parcursul procesului de modernizare, deoarece telefoanele IP pot fi reinstalate cu usurinta oriunde in retea.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Cisco
Echipamente Cisco : http://xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxservice-p-149.html
21 Ianuarie 2007, 04:39:22