Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Revoluţia codurilor de bare 2D continuă

27 Martie 2013



Codurile de bare 2D au un grad de penetrare din ce în ce mai ridicat la nivel mondial. Aria de aplicabilitate a acestei tehnologii se extinde constant şi ca urmare a creşterii ratei de adopţie în rândul clienţilor finali.

În urmă cu doar câţiva ani, specialiştii cotau tehnologia RFID (Radio Frequency Identifications) drept „copilul minune“ al industriei de retail – şi nu numai –, prezicându-i un „viitor luminos“, respectiv o rată de adopţie uriaşă. Cu toate acestea, deşi RFID-ul are întreg potenţialul de a confirma predicţiile optimiste, rata de penetrare a acestei tehnologii nu se situează, încă, la nivelul estimărilor. Motivele ţin nu atât de costurile adoptării tehnologiei, deşi nici aspect nu este unul lipsit de importanţă, cât de diversitatea de standarde existente şi de o anumită reticenţă a clienţilor finali de a accepta faptul că "etichetele inteligente" pot să transmită date despre obiceiurile lor de achiziţie.

Însă, chiar dacă RFID-ul nu a confirmat pe deplin aşteptările optimiste, retail-ul nu bătut pasul pe loc. Ci s-a reinventat sau, mai precis, a reinventat codul de bare. Venerabilul cod, care deţine supremaţia în acest sector – şi nu numai – a revenit în prim-plan o dată cu descoperirea potenţialului codurilor de bare 2D.

Utilizate iniţial în sectoarele industriale şi de producţie, codurile 2D au înregistrat în ultimii ani un rim de adopţie exploziv nu doar în retail, ci şi în industria farmaceutică şi de sănătate, în marketing, în administraţie publică, mass-media etc.

Argumente pro 2D

Popularitatea în creştere a codurilor de bare 2D se bazează pe o serie de caracteristici intrinseci acestei tehnologii, dintre care cele mai apreciate sunt:
- pot îngloba o cantitate superioară de informaţii în raport cu clasicele coduri de bare 1D,
- pot fi scanate omnidirecţional (nu necesită o anumită poziţie a scanerului pentru a fi „citite“),
- pot fi aplicate pe produse mici şi pe suprafeţe curbate,
- sunt mai rezistente la uzură şi în timp (comparativ cu codurile 1D).

Sunt argumente solide, care justifică rata mare de adopţie. De exemplu, un studiu realizat la începutul anului trecut în Statele Unite pe un eşantion de peste 100 de marketeri din varii industrii arăta că aproape 50% din aceştia utilizau deja codurile de bare 2D, iar 86% din restul subiecţilor intenţionau să adopte această tehnologie în cursul anului 2012.

Principalele motive pentru care codurile 2D sunt atât de atractive pentru marketeri constau în faptul că pot oferi detalii despre produse, pot fi utilizate în promoţii şi oferte de cupoane şi, mai nou, în mobile marketing.

Lista aplicaţiilor codurilor de bare 2D este însă mult mai amplă şi se extinde rapid în ultima perioadă.

Opinia specialistului

„Codurile de bare 2D au revoluţionat, fără mare vâlvă, multe procese din producţie, trasabilitate şi mentenanţă. Răspândirea lor a căpătat proporţii globale, odată cu standardizarea motoarelor de scanare Area Imager din dotarea terminalelor mobile şi scanerelor pentru coduri de bare. Viteza de adopţie a codurilor de bare 2D este mai mare decât viteza integrării soluţiilor bazate pe coduri liniare datorită perspectivei inovatoare din care companiile privesc modul în care codurile de bare 2D pot îndeplini cerinţele de identificare şi trasabilitate. Diferenţa majoră între codurile de bare 1D şi 2D este că primele reprezintă doar un identificator ce apelează informaţia detaliată dintr-o bază de date, pe când cele 2D integrează deja informaţia detaliată, fără a fi necesară accesarea unei baze de date. Datorită reprezentării vizuale condensate, codurile 2D oferă un avantaj net superior în cazurile în care sunt aplicate pe obiecte cu dimensiuni reduse (de exemplu: piese electronice, cutii de medicamente). Capacitatea de stocare superioară facilitează realizarea aplicaţiilor ce nu au nevoie de acces la baze de date.
Spre exemplu, tehnicienii din teren care utilizează soluţii de Field Service ce nu permit acces remote la baze de date pot scana codul de bare 2D amplasat pe un echipament ce include toată informaţia necesară pentru identificare, configurare şi finalizarea lucrării. De asemenea, sectoare precum: producţie, bunuri de consum, farmaceutice utilizează codurile de bare 2D şi beneficiază de capacitatea superioară de stocare a datelor.“
Lucian Târtea, Marketing & Account Manager Total Technologies



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite