Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Comunicațiile unificate au o piață și în România

27 Martie 2013



Conform unui studiu recent realizat de compania de consultanţă Frost & Sullivan, piaţa soluţiilor de colaborare şi comunicaţii unificate este estimată să crească în următorii ani îndeosebi în zona tehnologiilor mobile, a soluţiilor pentru video conferinţe şi a celor de business pentru reţele sociale. De asemenea, Frost & Sullivan estimează o tendinţă tot mai mare din partea clienţilor corporate de a migra către soluţii integrate de comunicare asigurate de către un singur furnizor.

Studiul, care include peste 700 de companii din SUA, arată că în prezent acestea asigură angajaţilor acces la un număr limitat de aplicaţii mobile pentru colaborare şi comunicații unificate, dintre care cele mai utilizate, implementate de către 45% din organizaţiile respondente, sunt conturile de email şi instrumentele PIM. Accesul la serviciul de telefonie din cadrul companiei, prin intermediul dispozitivelor mobile, este destul de rar, doar 19% din respondenţi având implementată această funcţionalitate. 22% din respondenţi au precizat însă că intenţionează să implementeze această soluţie în următorii 2 ani.

Cum a evoluat piața UC din România ?

România comunicațiilor unificate (UC) se împarte la doi furnizori principali: Cisco și Microsoft, cu puternicele lor ecosisteme de parteneri. Cele două companii au fost, de altfel, plasate anul trecut, la o diferență foarte mică, de compania de cercetare Gartner în cadranul liderilor pentru comunicații unificate, în celebrul Magic Quadrant. Și pentru că am amintit de cadranul Gartner, trebuie menționat că un nume greu pe această piață, Alcatel-Lucent, nu se mai află în cadranul liderilor, ci în cel al aspiranților. Avaya rămâne în cadranul liderilor, ocupând aceeași poziție ca în 2011. Siemens Enterprise Communications a câștigat puțin teren pe axa „Abilități de execuție“, dar rămâne lider.

Marea surpriză în cadranul aspiranților este prezența Huawei, care și-a cucerit locul mai ales datorită succeselor obținute în Asia. IBM și NEC își mențin pozițiile în acest cadran.

Mitel este unicul ocupant al cadranului vizionarilor. Mitel a câștigat puncte datorită abordării proactive față de virtual desktop integration (VDI) și pentru oferirea de comunicații unificate ca serviciu. În cadranul jucătorilor de nișă sunt poziționate cinci companii: Aastra, Digium, Interactive Intelligence, ShoreTel și Toshiba.

Piața de comunicații unificate din România, conform interlocutorilor noștri, „se află într-un plin proces de maturizare“, „a avut o creștere slabă“ și va cunoaște „o creștere a numărului de implementări“.

„Piaţa de comunicaţii unificate se află într-un plin proces de maturizare. Din punct de vedere al ofertei, aceasta există de mai mulţi ani, însă în ultimii doi ani au avut loc evoluţii interesante ale acestor soluţii, acestea devenind mai puternice şi mai relevante pentru utilizatori şi potenţialii utilizatori. Când spuneam că perioada este de maturizare mă refeream la faptul că utilizatorii înţeleg din ce în ce mai bine complexitatea soluţiilor, dar mai ales beneficiile acestora şi încep să le adopte din ce în ce mai repede şi mai uşor“, spune Răzvan Atimariti, Product Sales Specialist Cisco România.

Cu faptul că utilizatorii sunt din ce în ce mai conștienți de utilitatea și necesitatea implementării unor astfel de soluții este de acord și Paul Roman, General Manager PRAS Consulting, compania fiind primul partener din România al Microsoft care a obținut certificarea Gold Unified Communications, realizând totodată și prima implementare a soluției Microsoft Lync în România, la Primăria sectorului 2 din București.

„Din punctul nostru de vedere, discutăm despre doi furnizori pentru astfel de soluții: Cisco și Microsoft. Începând cu 2009, PRAS a investit constant în acest domeniu prin pregătirea oamenilor, precum și prin certificările obținute. Tot acest efort a fost făcut pentru că am văzut potențialul unor astfel de soluții. Din păcate, cererea nu a fost atât de spectaculoasă pe cât ne-am fi dorit, dar situația se îmbunătățește de la an la an“, spune Paul Roman, care adaugă că tendința de creștere a numărului de implementări din zona de comunicații unificate se va menține și chiar se va intensifica în următoarea perioadă. „Sunt două aspecte care generează creșterea: cantitatea de informații ce crește constant, cu care suntem bombardați zilnic – cei care reușesc să aducă la un loc toate aceste informații și să le structureze într-un mod cât mai ușor de procesat vor avea și cel mai mult de câștigat din această piață – și nevoia de a micșora distanțele simultan cu scăderea costurilor. Este mult mai ieftin și mai rapid să ai un meeting online cu zece persoane decât să le urci în avion sau mașină și să le aduci pe toate în aceeași cameră.

Deși este o piață care s-a mișcat destul de încet, companiile au devenit din ce în ce mai conștiente de existența unor astfel de tehnologii și sunt dispuse să le încerce. Un factor important este și existența unor astfel de soluții oferite ca serviciu (SaaS). Din punctul nostru de vedere Microsoft este lider aici cu pachetele din suita Office 365“, precizează Paul Roman.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite