Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cum să recrutăm un IT project manager

29 Aprilie 2013



Cum îți dai seama din interviul de angajare că recrutezi omul potrivit la locul potrivit, un manager de proiect care să inițieze, planifice, execute, monitorizeze, controleze și închidă un proiect ca la carte și nu atunci când e prea târziu?

Specialiștii în project management au alcătuit, din experiența acumulată de-a lungul a multor ani un set de întrebări de evaluare a potențialului angajat. Înainte însă de a vă afla față în față cu un candidat, trebuie să știți foarte bine ce căutați.
Iată câteva din competențele și aptitudinile necesare pentru un manager de proiect IT, așa cum reies din analizele de până acum ale specialiștilor în management de proiect.

Competențe comportamentale
Energic, pasionat și motivat
Cu abilități dovedite de a lucra independent și cu inițiativă atunci când este vorba de termene strânse
Cu abilități de comunicare și negociere
Creativ, adaptabil și perseverent în a găsi cele mai bune soluții
Capabil de a planifica, organiza, programa și coordona mai multe sarcini pentru a atinge obiectivele
Capabil să-și asume riscuri
Cu dorința de a se autodepăși și de a-i ajuta și pe alții să se dezvolte

Competențe tehnice generale
Managementul furnizorilor
Cunoașterea operațiunilor externalizate și off-shore
Abilități de relaționare cu oamenii, capabil să-i ajute să se dezvolte și să le fie mentor
Capabil să influențeze și să convingă

Management de proiect
Înțelegere a metodelor de management de proiect, cum ar fi PRINCE2
Capabil de a realiza și de a revizui planurile de afaceri
Cunoștințe solide de planificare a proiectului
Bună cunoaștere a managementului de risc
Bună cunoaștere a tehnicilor de management al schimbării
Capabil să stabilească sisteme de management al calității
Abilități de gestionare a resurselor
Cunoștințe solide de bugetare și de control al costurilor

Competențe IT
O bună cunoaștere a metodelor de dezvoltare IT
Înțelegerea metodelor de testare, a proceselor și instrumentelor
Cunoștințe legate de analiza de business și reproiectarea proceselor
Capabil să elaboreze un SLA (Service Level Agreement)

Aceasta nu este o listă exhaustivă, ci acoperă cele mai importante competențe și aptitudini necesare pentru acest rol.
Acum că ați aflat ce fel de persoană vă este necesară pentru postul pe care îl oferiți, e timpul pentru lansarea de anunțuri și pentru primirea CV-urilor.
Lăsați scrupulele deoparte atunci când revizuiți CV-urile. Renunțați la cele care nu sunt conforme cu nevoile dumneavoastră, până rămâneți cu o listă scurtă de potențiali candidați. Urmează apoi derularea interviului.

Interviul
Aflați de ce respectivul candidat vrea să părăsească locul de muncă actual. Întrebați-l de ce crede că ar fi persoana potrivită pentru post.
Cereți candidatului să vă vorbească despre munca lui. Puteți afla multe lucruri despre modul în care s-au derulat planul de proiect, jurnalul de risc sau contractul proiectului.
În cazul în care candidatul s-a prezentat satisfăcător până la acest punct, atunci este timpul pentru un exercițiu practic: un studiu de caz în care un proiect se îndreaptă către eșec.
Candidatul trebuie să vă spună care sunt măsurile pe care le-ar lua pentru ca proiectul să se transforme într-un succes. Puteți astfel evalua modul în care candidatul rezolvă problemele, relaționează cu oamenii și planifică proiectul.

Iată și câteva întrebări concepute pentru a vă ajuta să aflați mai multe despre candidat.

Întrebări de verificare a potențialului de lider
Cum gestionezi membrii neproductivi ai echipei?
Cum motivezi membrii echipei care sunt obosiți sau plictisiți?
Cum tratezi membrii echipei care vin la tine cu problemele personale?
Care îți sunt obiectivele de carieră? Cum crezi că îți va afecta acest loc de muncă obiectivele?
Spune-mi cum ai reacționa în situația în care există mai mult de o modalitate de a realiza aceeași sarcină și fiecare mod de rezolvare are adepții săi, care își mențin pozițiile.
Gândește-te că te afli într-un mediu de lucru divers, ieșit din zona ta de confort. Cum îți evaluezi stilul de leadership situațional?
Dă-mi un exemplu în care te-ai implicat ca lider și în care munca de echipă a jucat un rol important.

Întrebări de examinare a credibilității
Dă-mi exemplu de o situație în care loialitatea ta a fost contestată. Ce ai făcut? De ce?
În ce situații este cel mai bine să renunți la loialitatea față de managerul tău?
În mediul de afaceri actual, când devine loialitatea față de manager deosebit de importantă?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite