Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„Ne diferenţiem în piața de GIS prin aducerea în centrul soluției a rețelei și nu a hărții“

29 Aprilie 2013



Cu o experiență internațională bogată în domeniul GIS, Realworld Systems România propune furnizorilor de utilități şi operatorilor de reţele de telecomunicaţii un pachet ce conține tehnologiile Smallworld și serviciile profesionale oferite de o echipă locală cu 20 de specialiști. Sandu State, Managing Director, a detaliat pentru Market Watch specificul companiei, experiența echipei locale și valoarea soluțiilor pe care compania le oferă pe piața românească.


Sandu State este absolvent al Universității Politehnica București cu specializarea Transporturi. Este activ în domeniul GIS încă din anul 2000 și are o experiență relevantă în proiecte de dezvoltare și implementare a soluțiilor Smallworld. Din 2008, coordonează echipa Realworld Systems România din poziția de Managing Director.

Cine este Realworld Systems România?

În esență, suntem sucursala concernului olandez Realworld Systems, furnizor internațional de Sisteme Informatice Geospațiale (GIS), cu prezență importantă în țări precum Austria, Germania, Africa de Sud, Australia etc. Istoria Realworld Systems în România a început în 1998, prin înființarea unei companii locale, ca o sursă de competențe pentru proiecte de tip outsourcing. În ultimii 15 ani, am evoluat și am devenit o echipă matură şi dinamică, care, prin cei peste 20 specialiști GIS, acumulează mai mult de 140 de ani de experiență în domeniu. Realworld Systems s-a diferențiat în piața de GIS prin punerea reţelei în centrul soluției, nu a hărții, precum majoritatea furnizorilor. Având această abordare, ne adresăm în principal operatorilor de rețele de telecomunicații şi furnizorilor de utilități, cum ar fi alimentarea cu apă şi canalizarea, transportul şi distribuția energiei electrice sau a gazului. Soluţiile noastre urmăresc satisfacerea cerințelor proceselor de business ale clienților, care sunt în strânsă legătură cu localizarea geografică a resurselor rețelelor pe care aceștia le dezvoltă şi exploatează.

Suntem o companie activă pe piața din România, unde avem proiecte în derulare, dar participăm şi la proiecte internaționale din întreaga lume. Mai mult, în calitate de partener GE Energy (parte a grupului General Electric), Realworld Systems este furnizor și integrator de soluții Smallworld, pentru care echipa de la București dezvoltă module și funcționalități proprii.

Atât pentru clienții din România, cât și pentru cei internaționali ne asumăm întregul ciclu de viaţă al proiectului, de la analiza situaţiei existente, până la implementarea, testarea şi punerea în funcţiune a soluţiei şi, de asemenea, asigurăm suportul şi mentenanţa în exploatare. Fiecare soluție este abordată în mod pragmatic şi personalizat, bazându-ne deopotrivă pe standardizare şi inovație şi ţinând cont de specificul sistemelor IT existente, precum şi de nevoile de integrare cu acestea, de exemplu sistemele ERP, SCADA, CRM existente la clienți.

Cum a evoluat profilul de business al Realworld Systems Romania de la un rezervor de resurse pentru corporație la un furnizor de soluții GIS?

Această schimbare s-a produs în 10-15 ani și a fost urmarea firească a acumulării de experiență, obținerii unor certificări etc. Dacă în primii ani am lucrat exclusiv într-un regim de tip nearshoring, după 2000 echipa de la București a fost permanent implicată în proiecte de business internaționale, dar și locale. Astfel, am gestionat implementarea soluției Smallworld în cadrul Mobilrom (actual Orange), am fost implicați în derularea proiectului Megaplan de la Deutsche Telekom/T-Systems, am participat la implementarea unei soluții de gestiune a rețelei la furnizorul de utilități Water Corporation din Australia în 2006, iar anul trecut am fost implicați într-un proiect similar în Africa de Sud. În toți acești ani, echipa s-a maturizat, numărul certificărilor a crescut, iar experiența a devenit tot mai relevantă. Realworld Systems are o politică foarte coerentă în ceea ce privește pregătirea angajaților, iar componenta de training și certificare nu a fost niciodată neglijată, cu precădere pentru că echipa de la București a fost permanent implicată în proiecte de cercetare şi dezvoltare. În România există un nucleu de 4-5 persoane care lucrează în companie încă din 1998, de la înființarea sucursalei, și care, în mod evident, a contribuit la asigurarea continuității.

Care este specificul activității derulate în România?

Echipa de la București este implicată în mai multe tipuri de activități, însă două direcții sunt mai relevante. Pe de o parte, am gestionat dezvoltarea de către Realworld Systems a unor produse pentru GE Energy, în calitate de Solution Provider, iar pe de alta gestionăm câteva proiecte locale importante. La nivel de produse, am contribuit la realizarea SyncManager, un conector ce asigură comunicarea facilă între diverse aplicații și bazele de date Oracle și care, ulterior, a intrat în portofoliul GE cu numele de Enterprise Gateway. Alte produse dezvoltate la București sunt: Analytics, o aplicație pentru monitorizarea și înregistrarea informaţiilor de auditare de la soluţiile instalate și care permite verificarea gradului de adoptare, înțelegere și utilizare a soluțiilor GIS livrate de Realworld Systems. Acesta a fost un proiect produs și dezvoltat exclusiv la București, în perioada 2010-2011. Însă cel mai relevant proiect în care am fost implicați este Water Office, o suită de aplicații GIS simplu de instalat și configurat, concepută de GE pentru companiile de utilități publice din domeniul alimentării cu apă şi al canalizării. Dezvoltarea și mentenanța acestei suite se face în România. Din punct de vedere al proiectelor, gestionăm soluția Smallworld în cadrul Orange România, implementare asigurată inițial pentru Mobilrom și care a reprezentat primul nostru contact cu piaţa locală. De asemenea, suntem implicați într-un proiect similar la Romtelecom, unde atenţia s-a concentrat pe componenta de Data Migration, element esențial în orice sistem de tip geospațial. Sunt proiecte mari, cu un volum ridicat de particularizare și care solicită resurse, dar mai ales competențe de calitate deosebită.

Ce determină abordarea mai coerentă a pieței locale?

Practic, echipa locală a crescut cu proiecte de genul celor amintite anterior, care arată adevărata valoare pe care o livrează soluțiile GIS și, prin urmare, vedem oportunități ale extinderii acestor experiențe și în alte domenii de activitate. Așa cum spuneam la început, pentru Realworld Systems esența strategiei o reprezintă rețeaua, prin urmare soluțiile noastre pot răspunde rapid și eficient oricăror operatori de rețele care au același concept de administrare a datelor geospațiale. Mai mult, în portofoliul companiei există soluții ușor de implementat datorită standardizării, particularizării fără scriere de cod și respectării unor modele de bune practici. De asemenea, considerăm că piața locală de GIS tinde să se maturizeze, iar companiile înțeleg beneficiile utilizării acestor soluții. Consider că avem o ofertă foarte competitivă pentru sectorul utilităților publice, cu precădere pentru companiile din sectorul alimentării cu apă și canalizării.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite