Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Ce câştiguri generează imprimantele mobile

30 Aprilie 2013



Mobilitatea nu înseamnă doar tablete şi smartphone-uri. Ci şi imprimante mobile, care îşi demonstrează utilitatea în din ce în mai multe domenii. Iar beneficiile nu sunt doar de imagine, ci pot genera economii şi câştiguri de eficienţă cuantificabile.

Pentru foarte multe companii, din varii industrii, mobilitatea începe să nu mai reprezinte o simplă opţiune, ci o necesitate reală de business. A fi mobil, a putea răspunde solicitărilor clienţilor şi lua decizii de business corecte rapid, oricând şi de oriunde te-ai afla este, la momentul actual, un avantaj competitiv real, care poate face diferenţa pe o piaţă cu un nivel concurenţial crescut.
Conform unui studiu VDC („Mobile Worker Trends: Fears of Managing an Increasing Mobile Workforce“), realizat în urmă cu doi ani, volumul lucrătorilor mobili depăşise (la începutul lui 2011) pragul de un miliard la nivel mondial. Iar ritmul de creştere estimat la acel moment pentru următorii trei ani era de minimum 10% pe an. O estimare depăşită, probabil, luând în considerare explozia ofertei mobile din ultimii doi ani şi gradul crescut de penetrare a tabletelor şi smartphone-urilor în mediul enterprise, susţinut prin adoptarea pe o scară din ce în mai largă a fenomenului BYOD.
Şi totuşi, cel puţin în mediul business, mobilitatea nu se rezumă doar la strălucitoarele şi atractivele smartphone-uri şi tablete, ci este „reprezentată“ şi de alte categorii de echipamente, care îşi demonstrează din plin utilitatea în varii industrii. O astfel de categorie este cea a imprimantelor mobile, care încep, timid ce-i drept, să-şi facă apariţia şi pe piaţa locală.

Piaţa locală, abia la început

Nivelul de adoptare pe piaţa locală a echipamentelor de „mobile printing“ este însă mult mai lent prin raportare la nivel global – unde, conform unui studiu realizat în 2010 de Aberdeen Group, 40% din companiile din zona serviciilor erau decise să investească şi să utilizeze printerele mobile.
Deşi au trecut mai bine de doi ani de la studiul citat, piaţa locală de imprimante mobile se află, încă, într-un stadiu incipient de dezvoltare. „Piaţa românească, deşi este pregătită din punct de vedere tehnic să beneficieze de avantajele imprimantelor mobile, prezintă încă un grad de absorbţie destul de scăzut“, ne-a precizat Stelică Magiru, Sales Manager Eurocom.
Stadiul incipient al pieţei locale de printere mobile ne-a fost confirmat şi de reprezentanţii Codespring, din perspectiva de furnizor de servicii software (respectiv dezvoltator de aplicaţii pentru imprimantele mobile): „Lucrând preponderent pentru Germania şi SUA, putem spune că am asistat la penetrarea imprimantelor mobile în rândul utilizatorilor industriali din aceste zone. România parcurge, în mod vizibil, aceiaşi paşi înspre automatizarea forţei de vânzări, înspre creşterea mobilităţii şi dotării echipelor din teren. Pe măsură ce absorbţia dispozitivelor mobile în mediul corporativ creşte, vom asista şi la o creştere a achiziţiilor de imprimante mobile“, consideră Brem Walter, COO Codespring.

Avantajele mobilităţii

Studiul Aberdeen citat anterior merită adus în discuţie pentru că reprezintă răspunsul unor companii în condiţii economice dificile – la aproape doi ani de la debutul crizei economice mondiale – şi care au înţeles faptul că trebuie valorificat la maximum orice avantaj competitiv. De altfel, studiul
evidenţiază clar motivele pentru care printerele mobile reprezintă o alegere corectă în cazul subiecţilor intervievaţi:
- 59% din aceştia au indicat ca principal motiv în adoptatea soluţiilor de mobile printing obţinerea de câştiguri de productivitate la nivel operaţional direct măsurabile;
- 54% au declarat că utilizarea printerelor mobile şi integrarea acestora în procesele companiei contribuie la reducerea semnificativă a erorilor;
- 38% au raportat o reducere considerabilă a activităţilor redundante.
Din perspectiva reprezentantului Codespring, principalele beneficii urmărite prin introducerea şi utilizarea imprimantelor mobile în cadrul organizaţiilor sunt:
- creşterea mobilităţii proceselor;
- lărgirea teritoriului acoperit de echipele din teren;
- creşterea vitezei tranzacţiilor prin suport documentar la faţa locului;
- asigurarea unui confort maxim în derularea operaţiunilor din teren;
- creşterea responsabilităţii operatorilor în teren;
- sporirea performanţei şi fiabilităţii în teren.
„Astfel creşte randamentul şi eficienţa echipelor în teren, se poate optimiza routing-ul agenţilor, se economiseşte timp, se reduc costurile fixe şi poate creşte volumul şi valoarea vânzărilor“, explică Brem Walter.



Din perspectiva lui Damian Frunză, Key Account Manager Eutron Invest România, imprimantele mobile permit creşteri de eficienţă la nivelul întregii organizaţii: „Principalul beneficiu al imprimantelor mobile este acela de a creşte atât eficienţa proceselor şi operaţiunilor desfăşurate, cât şi productivitatea angajaţilor. Imprimantele mobile permit implementarea unor modele de business suple, în care se reduc timpii aferenţi operaţiunilor neproductive, reducându-se totodată birocraţia din cadrul organizaţiei, fără a se pierde suportul fizic imprimat. Din punct de vedere tehnic, posibilităţile variate de comunicare wireless cu alte dispozitive asigură o integrare fără efort a imprimantelor mobile în cadrul oricărei soluţii de mobilitate. Din punct de vedere funcţional, imprimarea se face acolo unde şi când este nevoie, corectitudinea datelor este verificată pe loc, iar costurile sunt mult mai mici decât în cazul unor soluţii alternative de imprimare. Timpii câştigaţi în acest fel pot fi utilizaţi de către angajaţi pentru a se concentra pe acele activităţi productive ce aduc plus valoare companiei.“

Aplicaţii concrete

După cum se poate observa din enumerarea de sus, beneficiile utilizării imprimantelor mobile sunt universal valabile, nefiind limitate la un areal geografic anume, iar utilitatea lor este confirmată de companii din varii domenii de activitate.
„Imprimantele mobile au cel mare impact la nivelul companiilor de logistică şi distribuţie, unde emiterea de documente are loc permanent, în număr foarte ridicat, iar activitatea are drept principală caracteristică mobilitatea. În acest caz, utilizarea unor imprimante mobile nu mai reprezintă un beneficiu, ci o necesitate“, explică Damian Frunză, Eutron.
Şi totuşi, aceste domenii nu sunt singurele domenii în care imprimantele mobile îşi demonstrează utilitatea.
„Un proiect de care îmi aduc aminte cu plăcere este cel al unei firme de brokeraj în asigurări, cu peste 50 de brokeri mobili şi a cărei nevoie principală era posibilitatea tipăririi direct la client a simulărilor şi ofertelor personalizate, în baza cărora clientul să poată decide ulterior varianta cea mai potrivită pentru el. Eurocom a răspuns acestei cerinţe oferind ca soluţie una din imprimantele portabile de la Canon. Rezultatele s-au văzut în cifra de afaceri a firmei de brokeraj prin creşterea ratei de conversie a prospecţilor în clienţi reali“, explică Stelică Magiru.
Reprezentatul Codespring a adăugat şi el câteva exemple concrete de utilizare eficientă a imprimantelor mobile în cazul echipelor de vânzări şi a celor de asigurare şi control al calităţii:
- implementare DATACOLOR – lider global în managementul şi calibrarea culorilor: imprimantele mobile sunt folosite pentru testări şi calibrări în teren;
- implementare SEEBURGER – lider în soluţii de business integrate la nivel global: imprimantele mobile servesc evidenţei operative în teren, raportărilor din teren, etichetării în teren etc.;
- implementare în domeniul managementului colecţiilor: imprimantele mobile servesc evidenţei operative, etichetării şi corecturilor în teren.



Amortizarea investiţiei

În contextul economic actual, pe o piaţă în care preţul este un criteriu esenţial, amortizarea investiţiei reprezintă un element important în mecanismul luării deciziei de achiziţie.
Pentru a avea o proiecţie cât mai corectă asupra acestui element, am apelat la expertiza reprezentantului Eurocom: „Imprimantele portabile nu sunt atât de scumpe aşa cum îşi imaginează multă lume. (…) Din experienţa noastră, recuperarea investiţiei are loc între 3 şi 6 luni, în funcţie de gradul de mobilitate al utilizatorului, al tipului de business şi, mai ales, al numărului de clienţi pe care acesta îi vizitează. Să luăm exemplul agentului de asigurări clasic, care face cel puţin două vizite aceluiaşi client: prima pentru stabilirea condiţiilor şi a doua pentru înmânarea actelor tipărite (contract, poliţă, chitanţă). Imprimantele portabile elimină din start această a doua vizită, înjumătăţind, implicit, timpul petrecut cu finalizarea vânzării şi costurile de deplasare, ajutând în acelaşi timp la creşterea numărului de clienţi vizitaţi. Cu siguranţă fiecare angajator urmăreşte costurile lunare cu benzina sau de curierat pentru fiecare agent de vânzare pe care îl are, costuri care se situează, în medie, probabil între 300 şi 400 de lei. Dacă împărţim aceste costuri la 2, ne putem face cu uşurinţă o părere despre timpul de recuperare a investiţiei“, ne-a explicat Stelică Magiru, Sales Manager Eurocom.
În opinia lui Damian Frunză, Eutron, recuperarea investiţiei este direct influenţată de o serie de elemente specifice fiecărei companii: „Calculul duratei de recuperare a investiţiei în cazul imprimantelor mobile este puternic influenţat de variabile ce ţin de profilul de activitate al beneficarului, volumul de activitate pe care acesta îl are, numărul de angajaţi care vor utiliza echipamentele, programul de lucru al acestora etc. În aproape toate cazurile însă, termenul de recuperare al investiţiei este de sub 12 luni. În logistică sau distribuţie, el poate fi chiar mai mic, la fel ca în cazul serviciilor publice (plată utilităţi, emitere amenzi etc.). În cazul soluţiilor SFA sau al aplicaţiilor de etichetare, durata de recuperare a investiţiei este mai ridicată şi poate ajunge la un an.“

Pe placul clienţilor

Argumentele pro „mobile printing“ prezentate mai sus demonstrează eficienţa economică a printerelor mobile, din varii unghiuri de abordare. Însă, dincolo de acestea, mai există un beneficiu important – nivelul de satisfacţie al utilizatorilor finali. Faptul că în locul ciornelor ilizibile, completate de mână, pot fi livrate documente complete, detaliate, fără erori şi mai ales fără a mai aştepta minim două zile, poate reprezenta un câştig real, competitiv pentru clienţi. Iar studiul Aberdeen citat confirmă acest lucru – 85% din companiile intervievate au indicat o creştere a nivelului de satisfacţie al clienţilor finali prin utilizarea imprimantelor mobile. Este un „amănunt“ care nu trebuie neglijat într-un mediu economic competitiv, în care orice mic avantaj trebuie speculat.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Dumitru floredana Mariea
doresc de Mica sa casitig oa tablet ?
19 Mai 2014, 10:03:05