Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Operatorii virtuali mobili se împiedică pe piața din România?

30 Aprilie 2013






MVNO în lume

În țările dezvoltate, operatorii mobili de tip MVNO au o cotă de piață semnificativă și au fost utilizați pentru atragerea de noi clienți și pentru fidelizarea celor existenți de companii din diferite sectoare (supermarket-uri, lanțuri de benzinării, servicii poștale, media, divertisment, telecomunicații etc.).

Conform datelor din octombrie 2012, în lume sunt operaționali 634 de operatori mobili virtuali, operați de 503 companii (unele companii operează mai mulți MVNO în aceeași țară). Operatorii virtuali mobili se adresează atât persoanelor fizice, cât și companiilor, însă majoritatea MVNO au ca public țintă persoanele fizice. Printre ţările cu cei mai mulţi operatori mobili virtuali operaţionali – datele sunt din 2010 – se numără Olanda (69), Franţa (39), Danemarca (12), Germania (69), Marea Britanie (30), Finlanda (10), Norvegia (15), Polonia (9), Letonia (3), Hong Kong (3), Australia (35) şi SUA (54).

Cota de piață a acestora ajunge la 19% în Germania, 16% în Norvegia, 14% în Olanda, 13% în Marea Britanie sau 7% în SUA. De asemenea, în țările învecinate României, operatorii mobili de tip MVNO funcționează deja de câțiva ani, în Ungaria având o cotă de peste 3%, iar în Polonia de peste 1,6%. Cehia a anunțat și ea luna trecută un parteneriat între compania britanică de retail Tesco, ce operează pe piața cehă și subsidiara operatorului de telefonie mobilă Telefonica, în vederea lansării unui MVNO, până la sfârșitul lunii iunie a acestui an.

Chiar dacă piața operatorilor mobili virtuali din România se mișcă ceva mai greu ca în alte țări, inițiativele rapide de creare a MVNE și MVNO – prin cele trei companii menționate anterior – imediat ce cadrul legislativ a fost creat și numărul mare de companii interesate să devină operatori mobili virtuali ne dau toate speranțele să credem că până la sfârșitul acestui an vom avea și în țara noastră astfel de servicii mobile.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite