Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Studiu Canon: există decalaje de comunicare şi īnţelegere īntre persoanele care achiziţionează echipamentele IT şi beneficiarii acestora

08 Mai 2013



Canon Europe,furnizor desoluţii de imagistică, a identificat în urma unui studiu realizat în cadrul companiilor europene, un decalaj în procesul de comunicare şi înţelegere dintre persoanele care achiziţionează echipamentele IT şi cei care beneficiază de acestea. Acest decalaj, observat în urma realizării studiului pan-european despre trendurile din organizaţii, tinde să limiteze valoarea adaugată pe care utilizatorii o pot resimţi în urma unor investiţii pe termen lung în echipamente IT.
În studiul independent, comandat de Canon Europe, au fost implicaţi 1.671 de utilizatori finali şi persoane din departamentul de achiziţie a echipamentelor IT. Acesta a presupus 60 de interviuri în profunzime, iar scopul final a fost acela de a-i ajuta în luare deciziilor de cumpărare. În ciuda eforturilor depuse pentru reducerea consumului de hârtie în companii, studiul arată că documentele imprimate, dar şi cele electronice, încă joacă un rol central în dinamica organizaţiilor. Cu toate acestea, modul în care angajaţii doresc să creeze şi să administreze documentele este în permanentă schimbare datorită flexibilităţii oferite de conectivitatea cu telefoanele inteligente şi consumul de produse IT.
Potrivit studiului, companiile din întreaga Europă se luptă să deţină tehnologii care să faciliteze lucrul în deplasare, dar sunt puţine acele organizaţii care dotează angajaţii cu telefoane inteligente sau tablete, chiar dacă cei care le utilizează deja consideră că sunt foarte importante în activităţile pe care le desfăşoară. Foarte mulţi respondenţi au indicat că au nevoie de sfaturi şi de sprijin din partea departamentului IT atunci când vine vorba de optimizarea procesului de muncă atunci când se află în deplasare. Doar un sfert dintre cei intervievaţi au înţeles beneficiile complete oferite de echipamentele IT disponibile la birou, acest lucru semnificând faptul că acestea nu sunt comunicate în mod eficient. Raportul a mai arătat că angajaţii se simt excluşi când vine vorba de procesul de achiziţie a echipamentelor tehnologice care urmează să fie utilizate în cadrul companiei.
Matt Wrighton, Marketing Manager pentru Marea Britanie şi Europa: “Tehnologia evoluează în mod constant pentru a satisface nevoile utilizatorilor. În birourile de astăzi, acest lucru se întâmplă mai rapid decât oricând odată cu noile practici de lucru care alimentează această schimbare. Pentru ca organizaţiile să beneficieze de o productivitate sporită, este foarte important ca angajaţii să simtă că nevoile lor sunt luate în considerare. Persoanele din departamentele de achiziţii ar trebui să fie informate cu privire la cerinţele utilizatorilor din companie - acesta este un proces cheie pentru identificarea echipamentului IT potrivit, iar următorul pas îl constituie educarea consumatorilor finali pentru a se asigura utilizarea dispozitivelor la potenţialul maxim.”
Asigurarea securităţii în procesul de lucru cu documente este, de asemenea, o problemă care evidenţiază decalajul dintre aşteptările utilizatorilor finali și ceea ce oferă departamentele IT. Peste două treimi din personalul de birou intervievat lucrează cu documente confidenţiale, dar li se oferă posibilitatea de a imprima pe aparate accesibile oricui. Utilizatorii presupun că oraganizaţia din care fac parte gestionează cu grijă documentele confidenţiale când, de fapt, mai puţin de 5% dintre cei care se ocupă de achiziţii au luat în calcul securitatea atunci când au ales echipamentele pentru imprimare, copiere şi scanare.
“În organizaţii, diviziunea între cele două categorii este evidentă - cei care fac achiziţii şi angajaţii, iar acest aspect va afecta, dacă nu se întamplă deja, productivitatea la locul de muncă. Pentru a elimina acest decalaj şi pentru a asigura valoarea oferită de investiţiile făcute în echipamente IT, utilizatorii finali trebuie să aibă o influenţă mai mare în procesul de achiziţie. Implicarea directă a utilizatorilor finali pentru a înţelege nevoile într-un stadiu incipient al procesului de achiziţie poate activa un potenţial nedescoperit până în acest moment. Dacă acest proces funcţionează bine, productivitatea în organizaţii se poate îmbunătăţi şi poate contribui la recuperarea investiţiei în soluţiile IT şi la profituri mai mari pentru întreaga afacere”.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite