Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Oracle Business Intelligence - solutii pentru o "intuitie" mai buna in afaceri

15 Februarie 2006



BI-74.jpgNevoia de raportare manageriala reprezinta o cerinta importanta pentru orice companie ce isi desfasoara activitatea intr-un mediu competitiv. Pornind de la rapoartele complexe furnizate de instrumentele si solutiile de Business Intelligence se pot identifica si ajusta procesele deficitare sau se poate chiar modifica logica desfasurarii anumitor activitati astfel incat sa corespunda cerintelor de eficienta din cadrul companiei.


In orice organizatie exista cantitati uriase de informatii legate de rapoarte financiare, indicatori de productie, date de vanzari, bilanturi si prognoze, etc. Managerilor le lipsesc adesea informatiile de calitate, actualizate in timp real si datele tranzactionale pe baza carora sa poata construi un sistem de suport decizional.


Business Intelligence • Data Warehouse sau Data Mart


Oracle ofera cea mai completa solutie de Business Intelligence, gandita sa adreseze intreg spectrul cerintelor de analiza incluzand interogarile, raportarile, integrarea si managementul datelor.
Cerintele stricte de raportare pot conduce la doua abordari posibile: implementarea unor aplicatii de Business Intelligence sau dezvoltarea unei solutii de Business Intelligence care sa raspunda unor cerinte mai speciale de raportare. In realitate, aceste abordari coexista- se poate spune ca o solutie completa de Business Intelligence este de tipul buy & build.
Daca intr-o companie exista necesitatea extinderii aplicatiilor de Business Intelligence se pot dezvolta solutii de tip Data Warehouse (depozite de date), care sustin cerintele de raportare/ analiza cross enterprise. Oracle furnizeaza aplicatiile si tehnologia necesara construirii unei solutii complete de Business Intelligence Data Warehouse. Astfel, baza de date 10g, care integreaza componente OLAP, Data Mining si ETL, si Oracle BI 10g permit dezvoltarea de solutii Data Warehouse sau Data Mart, cu capabilitati de interogare, raportare, analiza, integrare si management al datelor, dar si de aplicatii Business Intelligence.
OLAP este unul dintre mecanismele prin care se gestioneaza datele multidimensionale in vederea analizei, cu capabilitati sporite de interogare, in termeni
de performanta si consistenta. Componenta OLAP este integrata in totalitate in
baza de date relationala si complet accesibila via SQL.
Componenta de Data Mining asigura obtinerea informatiei „ascunse” in volume mari de date, in situatia in care metodele traditionale de analiza nu mai sunt suficiente. Cu ajutorul Oracle Data Mining (ODM) se identifica „tipare” in colectii vaste si complexe de date. ODM sta la baza dezvoltarii de aplicatii care raspund unor cerinte de business cum ar fi CRM sau churn management.
In plus, Oracle BI 10g include instrumente specifice de modelare: Oracle BI Discoverer, OBI Spreadsheet Add-in, OWB, OBI Beans, Oracle Reports Services.


Business Intelligence • Corporate Performance Management


Oracle face un pas dincolo de conceptele clasice ce stau in jurul instrumentelor de Business Intelligence, incadrandu-le intr-un concept mult mai larg denumit Corporate Performance Management. Noul concept (CPM) include practic intreg ansamblul de metodologii, statistici, procese si sisteme utilizate pentru a monitoriza, masura si gestiona performantele unei afaceri. In viziunea Oracle, elementele care contribuie la definirea completa a unui sistem CPM sunt legate de metodologiile utilizate (Balanced Scorecard, Activity Based Management, Quality Management, Value-Based Management si Intangible Asset Management), de procesele derulate pentru formularea strategiilor, bugetare, planificare si stabilirea obiectivelor, precum si de metricile folosite in analize (financiare si non-financiare, pe termen scurt sau lung, cantitative sau calitative, etc).


In ce priveste aplicatiile Business Intelligence predefinite, acestea deservesc diferite zone de activitate cum ar fi productia, logistica, financiarul, punand la dispozitia utilizatorilor seturi predefinite de rapoarte manageriale si indicatori de performanta cross enterprise. Tot in categoria solutiilor standard de Business Intelligence intra si aplicatiile verticale, create pentru a deservi companii dintr-o industrie anume cum este cea financiar-bancara, de exemplu.


Pentru a putea fundamenta cele mai bune decizii, informatiile trebuie antrenate intr-un flux continuu de actualizare, procesare si analiza. Pentru cresterea performantelor in afaceri, un manager modern are nevoie de informatii complete, care sa aiba la baza datele din aplicatiile tranzactionale (ERP, SCM, HR & CRM). Standardizarea practicilor de business in acest cadru complex permite obtinerea unui control superior, o intelegere mai buna a proceselor de business prin modelarea flexibila a costurilor, precum si posibilitatea integrarii rezultatelor provenite din modelare si analize cu planurile de business.


Tel.: 021-307 27 00
Fax: 021-312 69 79
www.oracle.ro



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite