Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Victor Matei, Partener Channel Manager Canon Romania: „Alături de Eurocom oferim cel mai amplu portofoliu de echipamente LFP din piaţă“

03 Iunie 2013



Canon România şi Eurocom au participat împreună, recent, la convenţia internaţională de arhitectură şi design ROCAD 2013, luând pulsul uneia dintre cele mai dinamice nişe de piaţă din perspectiva cererii de echipamente de printare de format mare. Am discutat cu Victor Matei, Partner Channel Manager Canon România şi responsabil cu produsele de business din portofoliul Canon, despre evoluţia Canon pe piaţa locală de echipamente Large Format Printing şi despre avantajele pe care le poate oferi un parteneriat cu un jucător cu experienţă, precum Eurocom.



Implicare în procesul educaţional
„În timpul evenimentului ROCAD am asistat la un fenomen interesant – foarte mulţi studenţi la arhitectură au vizitat standul nostru de prezentare. Interesul pentru tehnologie a reprezentat un semnal pozitiv pentru noi şi, pentru a veni în întâmpinarea acestora, am luat decizia de a contribui şi noi, Canon România, la îmbunătăţirea procesului educaţional. Iniţiativă care s-a materializat chiar în timpul desfăşurării ROCAD, prin donarea unuia dintre echipamentele expuse Universităţii de Arhitectură şi Urbanism «Ion Mincu».“

Cum se prezintă piaţa locală de echipamente de printare de format mare din perspectiva Canon România?


Piaţa locală de echipamente de imprimare în format mare (Large Format Printing – LFP) a fost afectată, inevitabil, de situaţia economică din ultimii patru ani, ca de altfel întreaga piaţă de printing. Şi aceasta pentru că o bună parte din piaţa Large Format Printing este reprezentată de sectorul CAD, în care domeniul construcţiilor are o pondere majoritară. Dar acesta a înregistrat un recul drastic, fapt care a generat o scădere importantă de unităţi vândute pe piaţa locală. Cu toate acestea, Canon şi Océ au avut anul trecut o creştere substanţială în România, ceea ce a permis atingerea a unei cote de piaţă de aproximativ 33% (waterbased printers), conform datelor InfoSource. Este un rezultat bun, reuşit pe un fond de scădere a pieţei, şi care ne situează cu peste 10% faţă de media europeană a Canon pe zona echipamentelor LFP.

Care au fost motoarele de creştere, având în vedere scăderea înregistrată generic de piaţă?


Pentru noi, evoluţia pe plus a fost asigurată, pe de o parte, de creşterea cererii venite din zona de artă grafică, cu un accent deosebit pe partea de advertising. Însă trebuie subliniat faptul că un număr foarte mare de unităţi au fost vândute în zona tradiţională de CAD. Şi asta pentru că, după mai bine de trei ani de la declanşarea crizei economice, numeroase cabinete de arhitectură – dar şi companii de construcţii – au început să conştientizeze faptul că nu mai pot face faţă cerinţelor pieţei cu echipamente de Large Format Printing uzate, nu doar moral, ci chiar fizic. Am beneficiat de avantajul că am putut veni în întâmpinarea nevoii de schimbare cu cel mai amplu portofoliu de echipamente Large Format Printing, sprijiniţi de un ecosistem de parteneri, la nivel naţional, foarte eficient. Aceste două zone ne-au permis creşterea amintită, înregistrată pe un trend negativ al pieţei, şi realizată prin câştigarea din cota de piaţă a concurenţei.

Estimaţi că aceste sectoare vă vor permite să vă menţineţi pe un trend ascendent?

Aşa cum aminteam, una dintre zonele cu o dezvoltare interesantă nu doar la nivel local, ci şi european, este cea de artă grafică – cu tot ce subinclude acest domeniu: advertising, fotografie de format mare, reproduceri de artă etc. Desigur, Europa de Vest este cu câţiva paşi înaintea pieţei locale, nu doar din punct de vedere al veniturilor generate, ci mai ales al cererilor venite dinspre piaţă către producători, traduse în volume de imprimare mari. Canon are o ofertă foarte solidă în această direcţie, care include echipamente premiate la nivel internaţional, cum ar fi, de exemplu, cea mai bună imprimantă foto, Canon ImagePrograf seria 8300, 8400. Deţinem, totodată, echipamente performante cu care acoperim cererea venită din zona de advertising şi de volume mari de imprimare în format mare – cum ar fi, de exemplu, imprimantele cu 8 cartuşe de cerneală, care oferă un nivel superior de calitate al printului, dar şi un nivel optim de productivitate, respectiv o viteză mare. Totodată, ne vom concentra în continuare pe cererea generată de piaţa de CAD şi GIS, unde estimez că, în perioada 2013-2014, este posibil să asistăm la un reviriment al cererii, bazat pe nevoia înlocuirii parcului de echipamente uzate. Este o nevoie generată, pe de o parte, de problemele create de echipamentele cu un nivel scăzut de productivitate şi viteză, fără multe dintre funcţionalităţile considerate standard la momentul actual, cu un nivel scăzut de compatibilitate cu noile aplicaţii software etc. Pe de altă parte, este vorba de cerinţele clienţilor finali, care au evoluat sensibil, mai ales în ceea ce priveşte nivelul de calitate.

Sunteţi prezenţi la ROCAD alături de Eurocom. Care au fost motivele care au justificat această alegere?

ROCAD reprezintă un eveniment dedicat exclusiv arhitecţilor şi design-erilor şi am ales să fim prezenţi aici alături de partenerul nostru Eurocom, pentru că este o companie solidă, a cărei ofertă include o gamă extinsă de produse Canon, dar şi întreg portofoliul de echipamente Large Format Printing de la Océ . În acest fel, alături de Eurocom, oferim cel mai amplu portofoliu de echipamente LPF indoor şi outdoor din piaţă, care acoperă de la echipamente de printare laser alb-negru, până la cele mai performante şi complexe, cum ar fi echipamentele Océ Arizona, care pot imprima pe o gamă extrem de diversă de suporturi. Pe de altă parte, trebuie menţionat că Eurocom sărbătoreşte anul acesta 20 de ani de existenţă, ceea ce reprezintă un atu greu de egalat pe piaţa locală – două decenii de experienţă şi de expertiză Océ în domeniul printului profesional. Existenţa unui partener de asemenea calibru reprezintă pentru noi, Canon România, un avantaj competitiv real.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite