Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cum integrăm învățământul superior românesc în cel european?

27 Iunie 2013




Iordan Petrescu, Prorector al Universității Tehnice de Construcții din București, a adus în discuție importantul rol al învățământului la distanță, în care România are o experiență de numai 10-12 ani.

„Majoritatea dintre noi cunosc targetul european pentru anul 2020. La nivelul educației superioare se preconizează ca 40% din populația până în vârstă de 25 de ani să fie angajată într-un proces educațional de învățământ superior. În ultimii 20 de ani, numărul de universități din România a ajuns la 108, ceea ce reprezintă o capacitate destul de mare de școlarizare și totuși ce vom face să prindem 40% din populația tânără în sistemul de învățământ superior? Probabil că învățământul la distanță ar putea fi una din soluții”, precizează Iordan Petrescu.

Cifra studenților angajați într-un proces de învățare la distanță din totalul studenților români în ultimii 2 ani se apropie de 20%. Numărul de studenți implicați în învățământul la distanță este aproape de trei ori mai mare decât cel de la învățământul particular.

Șansele României de a pune învățământul superior românesc pe harta mondială a centrelor universitare de renume este de a accelera reformele în domeniul învățământului profesional și al formării și de a alinia și mai mult învățământul universitar la cerințele pieței muncii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite