Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Comunicare geospațială pentru decizii în timp real

27 Iunie 2013




În lumea companiilor de utilități, acest criteriu a fost conștientizat de îndată ce a apărut fenomenul de deregularizare și a fost exprimat sub forma "există două feluri de companii de utilități: cele care le cumpără pe altele și cele care sunt cumpărate"; primele sigur își gestionează infrastructura cu o soluție geospațială.

La nivelul administrației publice, soluțiile geospațiale au același impact în eficiența gestiunii teritoriului tot așa cum îl au asupra gestiunii infrastructurii, în cazul companiilor de utilități. Prin similitudine, așa cum o companie de utilități neperformantă este achiziționată sau intră în faliment, tot astfel s-ar putea întâmpla și în zona administrației unde achizițiile/fuziunile nu sunt permise, însă deja apar cazuri de insolvență și – de ce nu? – poate chiar de faliment. Regionalizarea ar putea fi o soluție pentru aceste administrații publice aflate în dificultate. Însă supraviețuirea este palierul inferior al eficienței.

Soluțiile geospațiale sunt un mijloc necesar, nu și suficient, în aducerea administrației publice la nivelul de performanță dezirabilă din perspectiva cetățeanului. Pentru a deveni și suficiente, soluțiile geospațiale trebuie dublate de mecanisme de comunicare inter-instituțională care, așa cum am arătat mai sus, trebuie să materializeze conceptele de informație acționabilă, Geospatial Information Officer și analist de informații.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite