Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Proiecte ANCPI în sprijinul administrației publice

27 Iunie 2013




În decembrie 2012, ANCPI a realizat seturi de date spațiale conforme cu INSPIRE, prin transformarea temelor din cadrul produselor proprii TOPRO5 și e-Terra în format INSPIRE. Au rezultat astfel 5 seturi de date spațiale: Denumiri geografice, Unități administrativ teritoriale, Parcele cadastrale, Rețele de transport, Hidrografie. În România, mare parte din datele spaţiale a fost realizată pe baza planurilor şi hărţilor vechi, în format analog. Actualizările seturilor de date spaţiale pe baza măsurătorilor au avut un caracter sporadic, se arată într-un raport recent al instituției. Fiecare instituţie și-a elaborat propriile specificaţii şi proceduri de asigurare şi control al calităţii datelor spaţiale. Acestea sunt uneori insuficient de documentate şi dedicate, în genere, proiectelor realizate la un moment dat în cadrul instituţiilor. O problemă importantă în asigurarea calității o reprezintă lipsa instrumentelor de verificare a conformității cu normele de aplicare INSPIRE.

O bună colaborare între autoritățile publice reprezintă baza utilizării eficiente a informațiilor spațiale. Astfel, se elimină suprapunerea în procesul de producție a informațiilor spațiale, acestea devenind disponibile atât pentru sectorul public, cât și pentru cel privat. Dacă la nivelul anului 2010, în România infrastructura pentru informaţii spaţiale era slab dezvoltată, în prezent aceasta s-a extins în special în cadrul administraţiilor locale prin realizarea infrastructurilor pe anumite teme specifice.

Registru Agricol în format electronic


Registrul Agricol al României conține o cantitate vastă de informații despre fiecare gospodărie din cuprinsul fiecărei unități administrativ-teritoriale, precum: numărul membrilor gospodăriei, suprafețe, tipuri de culturi, șeptel, mașini, instalații, unelte. Noul proiect de Registru Agricol electronic are în vedere depășirea simplei digitalizări a documentelor și își propune regândirea în totalitate a proceselor și procedurilor astfel încât cetățenii și firmele să beneficieze de servicii cu un grad înalt de sofisticare. Ca premieră în România, în Ghidul proiectului publicat în luna aprilie a acestui an sunt impuse standarde de interoperabilitate între sistemele instituțiilor care au un rol major în cadrul proiectului: primării, consilii județene, Ministerul Afacerilor Interne, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, Ministerul Finanțelor, Oficiul Național Registrul Comerțului.

Beneficiarii proiectului sunt Consiliile Județene ca lideri de proiect, în parteneriat cu alte unităţi administrativ-teritoriale din judeţul respectiv.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite