Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Applications >> BI >> Stiri si comunicate

IBM prezintă noi servicii şi produse software Big Data analytics

02 Iulie 2013



IBM a prezentat recent noile servicii şi produse software Big Data analytics concepute sa ajute organizaţiile să construiască şi să menţină forţa de muncă la nivel mondial. Dezvoltat de către cercetătorii IBM, software-ul permite liderilor de afaceri să analizeze volume masive de date partajate de angajaţi şi să descopere tendinţe din domeniul de activitate care pot fi utilizate pentru a construi medii de lucru mai productive şi pentru a minimiza eforturile.
Prin intermediul noilor servicii de analiza ale IBM destinate forţei de muncă, directorii executivi din domeniul resurselor umane (HR) pot obţine o privire de ansamblu generată de câteva mii de surse de date privind angajaţii. Toate acestea provin din chestionare corporative, studii demografice, studii privind performanţa, salariul, anii de vechime în cadrul companiei, precum şi din surse externe şi interne constituite de platformele de social media. Ca rezultat, companiile pot profita, îmbunătăţind „conservarea”, performanţa şi moralul. De asemenea, acestea pot utiliza procese analytics pentru a înţelege mai bine fenomenul care influenţează performanţa angajaţilor sau modalitatea în care aceştia percep o nouă politică a companiei sau o nouă campanie de publicitate.
Companiile din ziua de astăzi necesită, cu precădere, modalităţi pentru a fi conectate la pulsul forţei de muncă de la nivel mondial, în detrimentul unei viziuni statice a organizaţiei. Prin colectarea informaţiilor partajate de angajaţi – date despre aptitudini şi aspiraţii privind cariera – şi asocierea acestora cu datele din departamentele de HR, companiile obţin o analiză mult mai detaliată a forţei de muncă, modul în care fiecare angajat este conectat, influenţa fiecăruia, precum şi modul în care aceştia colaborează. În acelaşi timp, companiile obţin o imagine mai exactă a businessului, în timp ce identifică cele mai relevante calităţi.
Menţinerea unei forţe de muncă puternice şi implicate reprezintă o provocare aflată în creştere pentru organizaţiile de la nivel mondial. Potrivit Studiului IBM efectuat în randul a peste 1700 de CEOs, 71% dintre aceştia au indicat capitalul uman ca fiind sursa cu cea mai mare valoare economică suţinută.
Companiile care investesc în soluţii Big Data şi analytics pentru a susţine forţa de muncă vor menţine în cadrul companiei cele mai bune talente şi se vor distinge în rândul competitorilor”, a declarat Dr. Bob Sutor, VP, Business Analytics and Mathematical Science, IBM Research. „Pentru a putea afla ce anume îi motivează pe angajaţi, trebuie să porneşti de la datele pe care le captezi şi de la modul în care sunt acestea interpretate. Folosind perspectivele identificate de către noile instrumente predictive analytics pentru studiul forţei de muncă, companiile îşi pot asigura succesul pe termen lung prin implicarea angajaţiilor”.
Retailerul global Tesco - prin intermediul serviciilor analytics oferite de IBM - a analizat rezultatele unui studiu al companiei şi a descoperit că modul cel mai eficient de a se conecta cu angajaţii este reprezentat de social media. Potrivit lui Alison Horner, Group Personnel Director, Tesco: „IBM analytics a dat viaţă datelor noastre, permiţând sensului de a fi derivat din cuvintele colegilor noştri într-un mod care livrează perspective şi care a generat extaz în cadrul echipei Tesco. Cu ajutorul IBM, am putut observa ce este posibil, ce ne permite să gândim mai eficient. Totodată am constatat că trebuie să fim mai exigenţi în privinţa a ceea ce ne dorim prin implicarea angajaţilor”.
Noile servicii IBM de analiză a forţei de muncă includ:
•Servicii IBM Survey Analytics: Utilizează software analytics de tip text şi vizual pentu a extrage şi afişa automat peste un milion de fragmente anonime şi nestructurate de date, provenite din sondaje efectuate în rândul angajaţilor - incluzând peste 4.2 milioane de comentarii ale angajaţilor colectate prin intermediul Kenexa. De asemenea, acesta scanează datele defalcate pe angajamentele demografice din Human Resource Information System (HRIS). Un panou de control intuitiv permite vizualizarea rezultatelor, afişând defalcarea tendinţelor pe fiecare segement de angajaţi. De exemplu, un manager HR poate descoperi ca nivelul de angajament al inginerilor IT dintr-un departament al întreprinderii a crescut cu 2% mai mult decât în resul organizaţiei. Prin analizarea rezultatelor acestui grup, a fost descoperit ca managerul unităţii a dezvoltat planuri de acţiune specifice cu ajutorul instrumentelor de colaborare bazate pe feedback-ul grupului. Cu ajutorul acestui input, managerii zonelor cu angajament redus pot implementa un plan de acţiune la nivelul întregii companii.
•Servicii IBM Retention Analytics: Oferă o abordare pe baza datelor pentru a înţelege modelele cele mai utilizate într-o afacere. Est aplicat un software predictive analytics datelor enterprise din cadrul departamentelor de HR şi CRM, precum şi datelor sociale; urmează identificarea „punctelor fierbinţi” din cadrul companiei. Cu ajutorul acestor informaţii se pot determina factorii cheie şi acţiunile specifice pentru a menţine în companie angajaţii productivi. De exemplu, o companie vrea să înţeleagă de ce cifra de afaceri generată de directorii de vânzări, în decursul a trei - cinci ani, este mai mică în anumite ramuri din Statele Unite comparativ cu media generală. Prin detalierea fiecărei branşe, echipa identifică faptul că aceşti directori au rezultate mai eficiente, fapt ce va influenţa durata menţinerii acestora în funcţie. Cu ajutorul acestor date, softwareul de analytics identifică în mod automat angajaţii expuşi riscurilor, astfel încât să se poată efectua schimbări ale rezultatelor pentru a asigura locuri de muncă de lungă durată.
Iniţiativele IBM Smarter Workforce ajută companiile să capteze şi să înţeleagă datele. Ulterior, acestea pot utiliza perspectivele obţinute pentru a promova talentul, pentru a gestiona expertiza şi pentru a optimiza procesele dedicate angajaţilor. Iniţiativele includ şi achiziţia din anul 2012 a companiei Kenexa– pentru o sumă de 1,3 miliarde de dolari. Kenexa sprijină iniţiativa prin talent management, compensare, angajament, leadership şi oferte de evaluare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite