Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„Sectorul public începe să manifeste interes pentru externalizarea managementului serviciilor de imprimare“ Ionuţ Baciu, Strategic Account Manager pentru sectorul public în cadrul Xerox România

30 Iulie 2013



Sectorul public pare să înceapă să se dezmorţească şi, forţat de bugetele limitate, să caute soluţii de eficientizare a activităţii, revenind în zona de interes a jucătorilor din piaţa IT locală. Am discutat cu Ionuţ Baciu, noul Strategic Account Manager pentru sectorul public în cadrul Xerox România, despre cum a evoluat cererea în zona soluţiilor de printare-copiere şi care sunt evoluţiile care se întrevăd în acest sector.



Din noua postură de Strategic Account Manager în cadrul Xerox România, care va fi abordarea pe care o veţi promova pentru adresarea sectorului public?


Strategia Xerox România continuă să fie reprezentată de o abordare specializată pe industrii, sectorul public fiind una dintre aceste verticale pentru care avem oameni dedicaţi. Desigur, modelul nostru de business nu se bazează doar pe vânzări directe, ci şi pe cele realizate prin intermediul reţelei noastre de parteneri tradiţionali, precum şi prin intermediul integratorilor de sisteme IT cu experienţă în piaţă. Direct şi prin intermediul acestora, Xerox ofertează zona administraţiei publice atât cu echipamente de imprimare – de la cele de office, până la cele de producţie –, cât şi cu un portofoliu extins de servicii, de la Managed Print Services, până la servicii de arhivare electronică, de scanare, de securizare, de finisare şi chiar şi distribuţie.

Cât de atractivă este pentru sectorul public această ofertă integrată?

Există un interes real în sectorul public pentru acest mod de abordare integrată – hardware plus servicii. Este vizibilă tendinţa de replicare a modelelor de eficienţă puse în practică de sectorul privat, pentru că provocările şi nevoile sunt similare, ambele sectoare se confruntă cu necesitatea simplificării proceselor legate de documente şi a reducerii costurile aferente producerii acestor documente. În plus faţă de aceste cerinţe universal valabile, în unele cazuri am primit solicitări concrete vizavi de soluţiile de securizare a printului, de personalizare a acestuia, în legătură cu creşterea calităţii documentelor livrate cetăţenilor etc.

Care consideraţi că sunt factorii care au alimentat această schimbare?

Este vorba, pe de o parte, de necesităţile amintite anterior – de eficientizare şi reducere a costurilor. Criza financiară a orientat instituţiile publice să acorde o mult mai mare atenţie modului de realizare a achiziţiilor şi, mai ales, rentabilizării acestora. Pe de altă parte, anii de inflaţie hardware din sectorul public au efecte vizibile încă – există studii statistice conform cărora în instituţiile publice există, în medie, o imprimantă la 2,4 utilizatori. Ori, o asemenea flotă de imprimante generează costuri considerabile. Noi venim şi oferim în asemenea cazuri soluţii de simplificare şi optimizare, astfel încât să ajungem la un raport de tipul un echipament multifuncţional până la 10 utilizatori. În plus, prin arhitectura pe care o propunem şi graţie soluţiilor şi tehnologiilor proprii, utilizatorii nu mai sunt legaţi de un anumit echipament, ci pot printa, în mod securizat, pe orice imprimantă din incinta unei instituţii. Se obţin astfel economii substanţiale şi câştiguri care pot fi amplificate prin apelarea la oferta Managed Print Services, care permite eliminarea efortului şi problemelor generate de managementul flotelor de imprimante. Per total, se poate ajunge la o reducere a costurilor de imprimare de 25-30%, într-un timp foarte scurt, ceea ce reprezintă un avantaj din punct de vedere al amortizării investiţiei. Sunt câştiguri reale, pentru că externalizarea operaţiunilor de management al flotei de imprimante, de arhivare electronică, de scanare etc. înseamnă, din start eliminarea investiţiilor iniţiale în echipamente dedicate de scanare, a căror rentabilizare, în timp, este dificilă, dar şi eliminarea problemelor legate de personalul dedicat. Beneficiile externalizării serviciilor nu se rezumă însă doar la aceste două aspecte.

Care sunt elementele care vă permit atingerea acestor rezultate?

În primul rând, ne adaptăm oferta şi soluţiile la nevoile reale ale fiecărei instituţii. Iar acest proces startează încă din faza iniţială, printr-un audit al echipamentelor existente în cadrul unei instituţii. Luăm în calcul mai mulţi parametri, precum: numărul de utilizatori alocaţi pe un echipament, volumele de print – care pot fi identificate prin monitorizarea echipamentelor pe o anumită perioadă –, vechimea imprimantelor, amplasarea acestora în topografia respectivei instituţii etc. Ţinând cont de aceste date, de necesităţile pe care le au utilizatorii, de problemele cu care se confruntă şi de cerinţele specifice, facem o propunere de optimizare a flotei de imprimante existente, oferind mai multe soluţii de simplificare, consolidare, înlocuire, Managed Print Services etc. Cu precizarea că noi oferim servicii de tip MPS şi pentru echipamente non-Xerox, ceea ce reprezintă un element diferenţiator important faţă de ofertele similare.

Cum estimaţi că va evolua cererea de soluţii şi servicii în sectorul public?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite