Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Oferta business în telecomul românesc

30 Iulie 2013



Noua configurație a industriei IT&C – unic furnizor de hardware, software, servicii – ce se întrezărește de ceva vreme la nivel mondial a determinat schimbări de strategii la nivelul companiilor. În sectorul telecom, aceste transformări sunt cu atât mai vizibile, cu cât au fost condiționate și de saturarea piețelor și scăderea veniturilor din serviciile de voce.

Reorientarea companiilor telecom în direcţia oferirii de servicii diversificate cu valoare adăugată mare către clienții de business a avut ca efect creșterea competiției și a nivelului de calitate oferit. În România, competiția este la fel de acerbă. Operatori precum Orange, Romtelecom, Vodafone sau UPC au lansat în ultimii ani, pentru sectorul business, suite de soluții integrate, gândite să optimizeze costurile și să eficientizeze activitatea atât a companiilor mari, cât și a celor mici și mijlocii.

Oferta pentru IMM

Vodafone a inclus în portofoliul său, încă din 2003, servicii integrate de comunicații pentru clienții de business: soluții de voce și date mobile, servicii de voce fixă, respectiv servicii dedicate de date fixe.

În toamna anului trecut, compania a lansat un nou pachet pentru clienții firme mici și mijlocii: Vodafone Office Complet, care oferă acces la servicii de comunicare integrate - voce mobilă, internet mobil, voce fixă, internet fix și fax.

Un alt serviciu, Vodafone Machine to Machine, oferă conectare la internet si rețele private pentru monitorizarea, controlul și automatizarea proceselor companiei.

Pentru companiile mici și mijlocii, pe lângă ofertele de voce și internet, serviciu fax prin e-mail, factura electronică etc., Orange România a lansat în 2011 soluția Extra Signal.

Extra Signal asigură o mai bună calitate a serviciilor de voce şi date mobile la birou prin îmbunătăţirea acoperirii 3G/3G+ în interiorul clădirii, având la bază tehnologia Femtocell, care creează o celulă 3G/3G+ în interiorul clădirii, funcţionând ca o mini-antenă proprie, ce difuzează semnalul în locaţia respectivă, îmbunătăţind acoperirea şi calitatea serviciilor de voce şi date mobile.

De la liberalizarea comunicațiilor au trecut 10 ani. De atunci, principalul monopol de pe piața telefoniei fixe, Romtelecom, sub presiunea competiției, s-a transformat într-unul dintre cei mai activi și inovatori operatori. Compania a creat în 2007 divizia Romtelecom Business Solutions, pentru sprijinirea companiilor românești, prin oferirea de soluții performante de comunicații și IT.

În acest an, divizia business a Romtelecom a lansat serviciul afacereataonline.ro, o inițiativă menită să ajute companiile mici și mijlocii să fie prezente în mediul online. Serviciul utilizează platforma do-it-yourself dezvoltată de către Romtelecom în baza serviciilor și infrastructurii deja existente, precum serverele și platforma BeOnline, unde vor fi găzduite website-urile create de companiile mici și mijlocii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite