Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Lenovo anunta rezultate financiare in crestere

20 August 2013



Grupul Lenovo a anunţat rezultatele financiare ale primului trimestru fiscal, încheiat în 30 iunie 2013 cu venituri trimestriale de 8,8 miliarde de dolari, în creştere cu 10% faţa de aceeaşi perioadă a anului anterior. În acelaşi trimestru, profitul pre-impozitare a crescut cu 16% faţă de perioada similară a anului trecut, până la 215 milioane de dolari, în timp ce profitul a crescut cu 23%, până la 174 milioane de dolari.


Pentru prima data de la înfiinţare, grupul Lenovo a fost numit cel mai mare producător de PC-uri din lume şi a atins cea mai mare cotă de piaţă globală din istoria sa, de 16,7% - în creştere cu 1,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Livrările de PC-uri Lenovo în primul trimestru fiscal (aprilie-iunie) au fost de 12,6 milioane de unităţi. Acesta a fost al 17-lea trimestru consecutiv în care Lenovo a depăşit evoluţia industriei în ansamblu, pe o piaţă care a scăzut cu 11 procente faţă de anul anterior.


În timpul primului trimestru fiscal, compania a fost al treilea cel mai mare furnizor de dispozitive smart-connected (categorie care include PC-urile, telefoanele inteligente şi tabletele), segment în care Lenovo şi-a mărit vânzările cu 41% în ultimele 12 luni. Vânzările combinate de telefoane mobile inteligente şi tablete au depăşit livrările de PC-uri pentru prima dată în acest trimestru, ceea ce ilustrează dinamica celor două segmente. În primul trimestru, Lenovo a devenit al patrulea cel mai mare furnizor de telefoane mobile inteligente din lume şi a înregistrat cea mai mare creştere din clasamentul primilor cinci producători, cu o ascensiune de 132%. Succesul repurtat de telefoanele mobile Lenovo este demonstrat de rezultatele din China, unde compania este al doilea furnizor de telefoane smartphone, cu o creştere anuală de 121%.


Profitul brut al companiei în primul trimestru al anului fiscal a crescut cu 14% faţă de anul anterior, până la 1,2 miliarde de dolari, cu o marjă brută de 13,6%.


„Pe o piaţă a PC-urilor foarte dură, Lenovo a devenit pentru prima dată lider incontestabil şi continuă să îşi mărească profitabilitatea. Performanţa noastră în domeniul PC-urilor este susţinută de o creştere echilibrată, prin urmărirea constantă a strategiei potrivite. În timp ce asigurăm o creştere profitabilă a segmentului de bază, cel al PC-urilor, ne transformăm rapid într-o companie PC-Plus. Piaţa PC Plus cere inovaţii implementate repede şi eficient, pentru că ea evoluează rapid de la produse premium către segmentul mainstream şi de la o dominaţie a pieţelor mature către o super-creştere a pieţelor emergente. Acest tip de piaţă este favorabil punctelor forte ale Lenovo, deja dovedite. Lenovo este acum mai bine poziţionat decât competiorii noştri pentru a beneficia de aceste tendinţe clare”, a declarat Yang Yuanqing, preşedinte şi CEO Lenovo.


În primul trimestru fiscal, laptopurile Lenovo au avut cea mai mare contribuţie la veniturile globale ale companiei, generând 52% din aceste venituri. Deşi piaţa de laptopuri a scăzut cu 12,9% faţă de anul anterior, vânzările consolidate de laptopuri Lenovo au fost de 4,5 miliarde de dolari, în creştere cu 4,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.


Vânzările de PC-uri Lenovo Desktop au rămas constante la nivel global, comparativ cu o scădere a industriei de 9,4% în primul trimestru fiscal. Vânzările consolidate de PC-uri desktop Lenovo au scăzut cu 2,8% faţă de anul anterior, până la 2,5 miliarde de dolari. Vânzările consolidate ale Lenovo în segmentul produselor Mobile Internet Digital Home (MIDH), care include telefoanele inteligente şi tabletele au crescut cu 105% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, până la 1,2 miliarde de dolari.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite