Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„Mi-ar plăcea ca, peste câţiva ani, să realizez că am contat pentru Microsoft şi pentru România“

12 Septembrie 2013



Vine dintr-o cultură mediteraneană şi îi plac pasiunea şi deschiderea oamenilor din România. Dar ştie că, dincolo de cifre şi indicatori economici, este nevoie de viziune, consecvenţă şi determinare. Kostas Loukas, noul General Manager al subsidiarei locale a Microsoft, are o imagine clară asupra principalelor direcţii strategice de dezvoltare, a oportunităţilor şi a provocărilor cu care se confruntă pe piaţa locală. Şi asupra a ceea ce poate face cu adevărat Microsoft pentru România în atingerea unei noi etape de dezvoltare.



Cu ocazia primei apariţii publice în postura de General Manager al Microsoft România, aţi nominalizat drept una dintre principalele priorităţi ale mandatului dvs. tranziţia companiei către zona de servicii şi device-uri. Reprezintă această direcţie o prioritate reală la nivel local?

Concentrarea pe zona de servicii şi device-uri este o prioritate care nu acoperă doar România, ci este o strategie globală căreia ne dedicăm 100%, pentru că simţim că acesta este răspunsul corect la direcţia în care se îndreaptă IT-ul şi tehnologia, în general. Această concentrare a eforturilor pe zona de servicii şi device-uri este imperativul nostru strategic şi reprezintă ceea ce Microsoft vrea să devină în următorii ani, pentru că oamenii sunt în centrul tehnologiei. Cu această strategie susţinută atât de produsele Microsoft, cât şi ale partenerilor noştri – dispozitive deservite cu aplicaţii şi servicii potrivite – adresăm toate tipurile de cerinţe şi nevoia de schimbare apărută atât în mediul business, cât şi în cel consumer.

Este o strategie care acoperă toate liniile de business ale Microsoft?

Chiar dacă nu orice linie de business a Microsoft va avea un device la bază, cu siguranţă va avea un serviciu. Microsoft livrează servicii prin intermediul Internetului de 10-15 ani – de exemplu, update-urile pentru sistemul de operare Windows –, iar paradigma Cloud reprezintă o continuare a acestei direcţii, pentru că, practic, Cloud-ul a devenit un sistem de operare pentru Internet. Dincolo de abordarea tehnologică, Cloud-ul presupune şi alte elemente foarte importante, precum orientarea către servicii, conceptul de SLA, livrarea pe bază de abonament, asistenţa permanentă acordată clientului etc. Apoi, în Cloud vorbim de servicii de migrare, de suport, de servicii de dezvoltare pe tehnologia Microsoft a noi produse etc.

Evoluţia ecosistemului de parteneri locali se conformează acestei strategii?

În pieţele mature această întrebare are deja un răspuns concret, iar cei mai importanţi parteneri au înţeles această schimbare şi au deja un model de business bazat pe Cloud. În România, investim activ deja de trei ani în această direcţie – training-uri cu partenerii, workshop-uri, mese rotunde, certificări etc. –, iar în ultimul an aceste eforturi încep să îşi arate rezultatele. Nu este un proces facil şi nici nu cred că se aştepta cineva să fie uşor, pentru că este un proces de schimbare profund şi, inevitabil, unii parteneri se aliniază mai repede, alţii mai greu. Unii vor capitaliza, iar alţii vor pierde. Trenul a plecat, direcţia a fost stabilită, din punctul acesta de vedere lucrurile sunt clare, problema este cât de repede ne aliniem acestei direcţii tehnologice. Inevitabil, şi în România unii parteneri au sesizat această oportunitate de timpuriu şi deja generează venituri din proiecte de tip Cloud. Trebuie să ţinem pasul, fără să ne grăbim însă. Trebuie să ascultăm clienţii, să adunăm feedback şi să acţionăm în consecinţă pentru a construi pe termen lung.

Există critici care incriminează adopţia prea rapidă a Cloud-ului, la nivel global. Cât de pertinente sunt aceste critici?

De aproape două decenii, companiile fac investiţii „în avans“ în IT, fără ca beneficiile obţinute să fie imediate şi cu un impact major asupra organizaţiilor, în condiţiile în care proiectele durau 2-3 ani. O dată cu dezvoltarea ofertei Cloud, IT-ul a început să răspundă mult mai repede cerinţelor, livrarea funcţionalităţilor este incomparabil mai rapidă, iar tehnologia actuală permite obţinerea unui ROI într-un timp mult mai scurt.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite