Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Laboratoarele de Întreprindere Simulată, şansa studenților de a simula procesele din companiile reale

12 Septembrie 2013



Un concept inovativ de practică va scurta drumul absolvenților către piața muncii

Ministerul Educaţiei Naţionale, în calitate de beneficiar, Universitatea Politehnica din Bucureşti (UPB), Universitatea Politehnica Timişoara şi Universitatea Constantin Brâncuşi din Târgu Jiu (parteneri universitari), alături de Novensys Corporation (partenerul IT) şi Gold Agama Consulting (partenerul de comunicare) au pus în funcţiune în această vară un concept inovativ de laborator, în cadrul proiectului „Întreprindere simulată pentru tehnici de lucru în cadrul companiilor tehnologice”.


Concret, fiecare universitate parteneră a deschis câte un Laborator de Întreprindere Simulată, care se doreşte a fi un instrument de pregătire practică, ce oferă studenţilor şansa de a simula procesele dintr-o companie reală cu ajutorul unor aplicaţii software. Viitorii absolvenţi au astfel ocazia, încă de pe băncile facultăţii, să experimenteze atmosfera dintr-o companie, să ia decizii importante, să vadă consecinţele acţiunilor lor, totul sub îndrumarea unor tutori specializaţi, profesionişti din companiile locale. Proiectul este o investiţie în dezvoltarea capitalului uman, un model de învăţare interactivă şi de dezvoltare de abilităţi antreprenoriale.

Proiectul, finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) 2007-2013, Axa prioritară 2 – „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”, în Domeniul major de intervenţie (DMI) 2.1 – „Tranziţia de la şcoală la viaţa activă” îşi propune să atragă şi să integreze tineri pe piaţa muncii, prin pregătirea lor strategică, orientată şi controlată chiar de către companiile tehnologice care îi vor angaja. Obiectivul general îl reprezintă creşterea adaptabilităţii unui număr de 600 de viitori absolvenţi de studii universitare de licenţă şi masterat pe piaţa muncii, în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, prin utilizarea unui instrument inovator (conceptul de „întreprindere simulată”), adaptat realităţilor economice şi cerinţelor pieţei muncii din România.



Primul pas către viitorul job

Întreprinderea simulată pentru studenţi îşi propune să atragă tineri pe piaţa muncii prin pregătirea lor strategică, orientată şi controlată chiar de către companiile tehnologice care îi vor angaja. Abordarea de tipul întreprindere simulată şi stagii de practică reprezintă cea mai eficientă modalitate de educaţie şi formare pentru piaţa muncii, pentru că transpune fizic cunoştinţele şi competenţele acumulate de studenţi în timpul cursurilor prin simulare universitară în mediu artificial.

Cei mai buni 240 de studenţi au şi şansa unui stagiu de pregătire în cadrul unor companii de succes din domeniul tehnologic, astfel încât, pe lângă acumularea de cunoştinţe şi abilităţi pentru un viitor loc de muncă, vor avea acces în firme interesate de tineri cu potenţial, această oportunitate putând constitui un prim pas către viitorul job.

Publicul ţintă este format din: studenţi din cadrul celor trei universităţi partenere, înscrişi la unul din cele 4 domenii de studiu alese pentru dezvoltarea proiectului (informatică, calculatoare şi tehnologia informaţiei, inginerie electronică şi telecomunicaţii şi ingineria sistemelor) şi din tutori de la companiile interesate de selecţia, recrutarea şi formarea studenţilor în spiritul competenţelor necesare la locul de muncă.

Încercare de a aduce întreprinderea în şcoală

“Am implementat acest proiect la Facultatea de Inginerie a Sistemelor Biotehnice din UPB, care ne-a sprijinit pentru introducerea în planurile de învăţământ a unei discipline facultative şi în vederea amenajării unui laborator unde se desfăşoară practica de tip Întreprindere Simulată pentru companii tehnologice. Laboratorul este prevăzut cu o reţea de 20 de calculatoare, la care au acces 20 de studenţi, şi este un mediu de lucru modern, în care am încercat cu ajutorul companiilor să dezvoltăm aplicaţii care să permită simularea fluxurilor informatice şi tehnologice din aceste companii. La sfârşitul practicii studenţii primesc un certificat din parta Ministerului Educaţiei, iar nota obţinută la această disciplină apare în foaia lor matricola.

În esenţă proiectul este o încercare de a aduce întreprinderea în şcoală, chiar într-un mediul virtual, pentru ca, ulterior, în momentul contactului direct cu procesele, cu fluxurile tehnologice, industriale, să existe deja o familiarizare suficientă a absolvenţilor cu acestea”



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite