Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

ESRI Romania aniversează 20 de ani de prezenţă pe piaţa românească

28 Octombrie 2013



2013 marchează 20 de ani de prezenţă oficială a tehnologiei Esri pe piaţa românească. Cu peste 500 de clienţi şi 7.000 de licenţe instalate, Esri România este unul dintre cei mai importanţi furnizori de tehnologie GIS din România. Market Watch a stat de vorbă cu Dr. Cristian Vasile, director executiv Esri România, despre evoluţia companiei şi a pieţei GIS din România în aceste două decenii.



Cum au evoluat compania şi piaţa din România în aceşti 20 de ani?

Esri România a fost fondată în anul 1999 ca o companie privată, pentru a continua distribuţia produselor Esri în România, activitate începută de Geosystems România în 1993. Prin urmare, Esri are o prezenţă continuă de 20 de ani în România. Esri România este membru al Grupului de Companii Worldwide Esri, promovând în România politica şi produsele Esri. Odată cu preluarea Geosystems România, Esri România a reînnoit parteneriatele de distribuiţie pentru soluţiile Trimble de fotogrametrie şi GPS din clasa GIS&Mapping, distribuţia produselor ENVI pentru prelucrare imagini satelitare ale companiei Exelis, precum şi parteneriatul cu Space Imaging pentru distribuţia de imagini satelitare de înaltă rezoluţie. Suntem capabili şi avem expertiza de a oferi utilizatorilor un proiect GIS complet, ce gravitează în jurul soluţiilor Esri. Am început în 1993 cu doi angajaţi, iar în momentul de faţă suntem 27 de angajaţi ce acoperim întregul portofoliu de produse şi servicii de la suport tehnic, instruire şi până la dezvoltări de soluţii GIS Enterprise.

În România, piaţa GIS este încă foarte mică şi nu a cunoscut o dezvoltare naturală, ci mai degrabă una forţată de nişte cereri venite din partea Uniunii Europene. Primul proiect GIS a fost derulat împreună cu Institutul de Cercetări Silvice, un proiect care s-a derulat cu succes şi care a deschis pentru mai departe o colaborare extrem de bună cu nişte specialişti excelenţi şi pasionaţi în domeniul în care activează. Primele proiecte mari au fost cele de mediu, pe fonduri PHARE, acestea reprezentând cerinţe de preaderare şi apoi de aderare la Uniunea Europeană. De asemenea, au fost şi proiecte de la Banca Mondială derulate pentru Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI). Având ca bază experienţa acumulată atât de noi, cât şi de partenerii noştri, instituţiile au putut să-şi construiască mai departe o strategie în ceea ce priveşte utilizarea tehnologiei geospaţiale. Pot spune cu mândrie că în momentul de faţă România are una dintre cele mai apreciate aplicaţii Geoportal INSPIRE din Uniunea Europeană, Geoportalul INIS, administrat de ANCPI şi bazat integral pe tehnologia Esri.

Posibilităţile şi capabilităţile de implementare ale unui sistem GIS le-au înţeles şi companii mari IT din România, astfel încât au investit în crearea de departamente GIS şi în dezvoltarea de soluţii cu componentă GIS, devenind astfel Esri Business Partner.



Care sunt clienţii Esri în România?


Din estimările noastre deţinem aproape 90% din piaţa de GIS din România. Pentru noi toţi clienţii sunt la fel de importanţi, indiferent de sumele pe care aceştia le investesc în tehnologia noastră. Sunt peste 500 de clienţi Esri în România, peste 7.000 de licenţe instalate şi mai mult de 3.000 de persoane instruite. Avem colaborări excelente cu Ministerul Apărării, Direcţia Topografică Militară fiind primul client ArcInfo din România; Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară; Ministerul Mediului şi Pădurilor şi instituţiile subordonate, precum Apele Române, Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărirea Apelor, Agenţia pentru Protecţia Mediului, ICAS, Ocoale Silvice, Parcuri şi Rezervaţii Naturale şi Naţionale, Institutul de Biologie, custozi de arii protejate; Ministerul Agriculturii, Ministerul Transporturilor, prin instituţiile subordonate, precum Autoritatea Aeronautică Civilă, CFR Călători, CESTRIN; OMV Petrom; Institutul de Geologie şi mulţi alţii. Nu pot să nu menţionez în această listă a clienţilor Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, precum şi ultimul sosit pe lista clienţilor Esri şi anume Jandarmeria Română.

O atenţie deosebită o acordăm ONG-urilor, prin programe de licenţiere şi instruire speciale, menţionând aici un client important, World Wide Found for Nature.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite