Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Telecomul curtează acerb piața IMM

28 Octombrie 2013



Reorientarea companiilor telecom românești către oferirea de servicii diversificate cu valoare adăugată mare către clienții de business a avut ca efect creșterea competiției și a nivelului de calitate oferit. În ultimii doi ani, cel mai curtat a fost sectorul IMM, iar strategiile companiilor telecom de atragere și fidelizare a clienților IMM au început deja să-și arate roadele.

Noua configurație a industriei IT&C – unic furnizor de hardware, software, servicii – ce se întrezărește de ceva vreme la nivel mondial a determinat schimbări de strategii la nivelul companiilor. În sectorul telecom, aceste transformări sunt cu atât mai vizibile, cu cât au fost condiționate și de saturarea piețelor și scăderea veniturilor din serviciile de voce. Drept urmare, competiția a devenit acerbă.

Diferențiatori și strategii de fidelizare

Gama de servicii business oferite de operatorii telecom acoperă toate nevoile întreprinzătorilor din România, indiferent de domeniu. Însă toate companiile s-au străduit să aducă un plus de valoare, astfel încât să fie declarate învingătoare în lupta cu concurența.

Pentru a răspunde cât mai bine solicitării clienților business de a fi permanent conectați, indiferent că sunt în birou sau pe teren, Cosmote împreună cu Romtelecom au dezvoltat propuneri convergente fix-mobil, care sunt oferite personalizat, în funcție de profilul fiecărui client.

Pentru clienții de tip IMM, Romtelecom oferă pachete integrate de voce (fixă și mobilă) și date, în funcție de nevoile de consum. O soluție-vedetă pentru acest segment este „IT Manager”, care include o conexiune la internet, computere în rate, software acreditat și asistență tehnică dedicată. În prima parte a acestui an, compania a lansat platforma de tip do-it-yourself www.afacereataonline.ro, o inițiativă menită să ajute companiile mici și mijlocii să fie prezente în mediul online.

„Inițiativa oferă posesorilor de afaceri, indiferent dacă sunt clienți Romtelecom sau nu, posibilitatea de a-şi dezvolta personal website-uri pentru companiile lor, inclusiv un domeniu .ro personalizat, hosting și unelte pentru promovarea și monitorizarea rezultatelor noii prezențe online, utilizarea platformei fiind gratuită pentru primul an. De asemenea, parteneriatul strategic cu Google inițiat în acest an are rolul de a ajuta companiile și antreprenorii să-şi dezvolte afacerile prin creșterea vizibilității online a acestora, Romtelecom Business Solutions oferind servicii de consultanță în publicitate, mai ales pentru clienții companii de dimensiuni mici și medii. Nu în ultimul rând, orice manager de IMM care dorește să investească în dezvoltarea afacerilor și aptitudinilor sale profesionale, se poate înscrie pe platforma de e-learning www.bizschool.ro, prin intermediul căreia are acces gratuit la aproximativ 100 de cursuri, împărțite în categorii precum marketing, management, leadership, vânzări etc.”, menționează reprezentanții companiei.

Compania și-a concentrat atenția atât asupra clienților existenți, cât și a celor noi.

„Romtelecom și-a redefinit strategia de relaționare cu clienții, asigurându-le clienților business o investiție inițială zero pentru soluții complete IT&C. Cu alte cuvinte, orice companie, cu nevoi de comunicare simple sau complexe, în funcție de mărimea acesteia, poate beneficia de servicii și echipamente de la Romtelecom fără a face investiții inițiale; trebuie doar să semneze contractul, să plătească abonamentul lunar și Romtelecom se ocupă de restul. Ne îndreptăm toate eforturile către consolidarea poziției noastre de furnizor de servicii IT&C, oferind soluții precum cele de cloud, care reduc semnificativ costurile cu serviciile de telecom ale clienților business, dar și soluții de date premium (VPN, Metronet) sau servicii de call-center (BPO)”, mai spun reprezentanții companiei.

Conform datelor furnizate de companie, peste 100.000 de IMM-uri se bazează pe Romtelecom ca principal furnizor de soluții IT și de comunicare, printre cei mai numeroși clienți numărându-se cei din retail, construcții, industria farmaceutică, HoReCa etc.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite