Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Un start-up românesc cucerește Intel Global Challenge

28 Octombrie 2013



Există un cuvânt special care se folosește în cazul unui antreprenor care a trecut printr-un eșec în Silicon Valley: experimentat. Un bun antreprenor este cel care are capacitatea de a se redresa după fiecare eșec și care, atunci când își prezintă ideea de afacere potențialilor investitori, spune în același timp o poveste. O poveste trebuie reținută, înțeleasă și să te convingă. E o lecție simplă, pe care au primit-o și cele 28 de echipe participante la Intel Global Challenge 2013, chiar înainte de finala competiției.



Sfatul a fost aplicat cu succes de către echipa României, care a primit pe lângă premiul întâi la categoria Internet, Mobile and Software Computing în valoare de 10.000 de dolari și premiul pentru cea mai bună prezentare, în valoare de 5.000 de dolari.

„De fapt, sunt român, un român din Bulgaria”

Cu această replică, Victor Popescu a cucerit definitiv audiența și juriul finalei Intel Global Challenge 2013, desfășurată la UC Berkeley, în SUA, la începutul lunii octombrie.

În finala de 8, Victor a prezentat platforma cloud Gameleon, care permite oricărui utilizator să își creeze propriul joc online de tip multiplayer, cu un singur browser. Interfețele puse la dispoziție sunt foarte ușor de folosit, utilizatorii neavând nevoie de cunoștințe de programare.

Victor are 28 de ani și, împreună cu colegul și prietenul său Vlad Alexandru Radu, 26 de ani, au reprezentat România și Bulgaria la cea mai amplă competiție de planuri de afaceri din lume dedicată tinerilor cu idei inovatoare de antreprenoriat, care se pot realiza cu ajutorul tehnologiei.

„Ceilalți doi membri ai echipei noastre, Adi și Mihaela, n-au putut fi cu noi, dar au contribuit foarte mult la acest produs: Mihaela pe partea grafică, iar Adi la programare. Am înțeles că suntem prima companie românească care a ajuns aici. E impresionant, ne-am bucurat de multă expunere, am întâlnit mulți colaboratori, parteneri, peste tot sunt oportunități foarte bune să cunoști investitori. Am văzut sediul central al Intel, sediul central al Plug & Play, care este unul dintre cele mai mari acceleratoare de start-up-uri. Am avut parte de sesiuni de mentorship, au venit oameni care ne-au povestit din experiența lor și i-am putut întreba foarte multe lucruri. Este o experiență similară cu cea de la WebFWD, acceleratorul Mozilla, unde am fost din nou prima companie românească participantă. E o experiență care te schimbă, care te face să înțelegi niște priorități pe care le au investitorii, pe care și tu ar trebui să le ai ca business, departe de faptul că tu crezi că vei schimba lumea. E foarte diferit de ceea ce am întâlnit în Europa, nu neapărat ca așteptări, pentru că în Europa oamenii de afaceri sunt aceiași. Aici jocurile sunt pe cifre mult mai mari, sunt pariuri pe termen lung, care în Europa nu se întâmplă atât de des. De aceea, nu prea există start-up-uri cu adevărat mari în Europa“, spune Victor Popescu.

Drumul până în Silicon Valley a trecut însă mai întâi pe la Dublin, în vara acestui an, la finala competiției europene a Intel Business Challenge.

„Acolo am învățat cele mai multe lucruri legate mai ales de acest mediu. Am remarcat că Intel Business Challenge este un eveniment destul de academic și stilul de prezentare un pic diferit. Noi aveam un pitch mai agresiv, focalizat pe partea financiară. În etapa europeană am avut o sesiune de mentorship, în care am prezentat ideea noastră. Am vorbit vreo trei minute, s-a lăsat liniște și cineva m-a întrebat – Vrei să câștigi competiția sau de ce ai venit aici? Pe scurt, greșisem totul. A avut dreptate, ne-am schimbat complet pitch-ul și am ieșit pe locul 4. Trebuie să te adaptezi la fiecare mediu și ce te învață de fapt toate competițiile și toate acceleratoarele, e că nu toată lumea e egală, nu toată lumea gândește la fel și trebuie să te adaptezi încontinuu“, subliniază Victor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite