Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Orange TV aduce o nouă experienţă de vizionare

02 Decembrie 2013



Orange România ne-a obișnuit în fiecare an să lanseze servicii în premieră națională. Nici 2013 nu a făcut excepție, consemnând mai multe astfel de premiere. Însă capul de afiș a fost cu siguranță lansarea serviciului Orange TV. Julien Ducarroz, Chief Commercial Officer Orange România, ne-a oferit mai multe detalii despre decizia strategică a companiei de a ataca acest segment de piață, Orange TV fiind primul serviciu din România care oferă acces la televiziune pe mai multe tipuri de ecrane cu acelaşi abonament şi serviciul cu cele mai multe canale HD de pe piaţa românească.



Care au fost motivele pentru care Orange România a decis în vara acestui an să intre pe piaţa tv?
Decizia Orange de a lansa serviciul de televiziune a fost strâns legată de schimbarea modului în care românii folosesc telefonul mobil. Alături de funcţia de comunicare, cele de informare şi divertisment, deseori prin intermediul conţinutului video, dobândesc treptat o amploare extraordinară. De câtva timp observăm că şi în România se întâmplă ceea ce a pornit relativ recent în Statele Unite, în Asia şi în Europa de Vest. Telefonul mobil nu mai este doar un dispozitiv pentru apeluri şi mesaje scrise, iar televizorul nu mai este singurul ecran pe care ne uităm la filme, ştiri şi alt conţinut de informare şi distracţie.

Telefonul şi televizorul se completează reciproc în prezent, pentru că tot mai mulţi oameni descoperă beneficiile de a fi cu adevărat mobil: de a avea acces la conţinutul de care ai nevoie atunci şi unde ai nevoie, de a putea împărtăşi cu prietenii emisiunile, ştirile sau filmele pe care le urmăreşti, chiar dacă ei nu sunt lângă tine, prin intermediul reţelelor sociale.

Este adevărat, cei mai mulţi români încă urmăresc canalele TV doar la televizor, însă din ce în ce mai mulţi alternează modul tradiţional de a privi pasiv la televizor ceea ce este transmis linear, cu accesarea activă a conţinutului video (filme, seriale, emisiuni şi videoclipuri) pe PC, smartphone şi tabletă. Mulţi chiar renunţă complet la televizorul de acasă şi urmăresc conţinutul audio-video doar pe aceste dispozitive.

Conform Quarterly Multi-Screen Usage Study, un studiu desfăşurat de curând de NPD Display Search în 15 ţări – printre care Statele Unite şi ţările din vestul Europei – 85% din posesorii de tablete şi 65% din posesorii de smartphone au declarat că aleg dispozitivul mobil în locul televizorului pentru a urmări conţinut video cel puţin câteodată. Dintre cei care au folosit dispozitivele mobile pentru a viziona conţinut video, majoritatea spun că apreciază cel mai mult faptul că se pot uita de oriunde şi că nu mai este nevoie să se certe cu ceilalţi din casă pentru telecomandă. În România, se observă tot mai mult aceleaşi comportamente, mai ales că noile tehnologii 3G+ şi 4G – în care şi noi am investit şi investim continuu – fac streamingul tot mai accesibil şi mai fluent.

Orange România a intrat în competiţie cu jucători consacraţi pe piaţa tv (satelit şi internet) din România. Care sunt principalele atuuri ale serviciului pe care îl oferiți?

Ca lider în telefonia mobilă românească, ne-am dorit să venim cu ceva nou pe piaţă, cu un serviciu care poate fi urmărit pe mai multe tipuri de ecrane cu același abonament şi cu cel mai mare număr de canale HD, care să le ofere românilor o experienţă de vizionare cu totul nouă. De la început a fost gândit pentru a răspunde noilor obiceiuri de consum de televiziune din România şi pentru a le aduce clienţilor beneficii importante: un serviciu de calitate de la instalare şi asistenţă şi până la utilizare, precum şi posibilitatea de a urmări televiziune pe dispozitive diverse, oricând au puţin timp liber.

Ce tehnologie foloseşte serviciul oferit de Orange?
Orange TV este oferit prin satelit (direct to home sau DTH) şi internet (over the top sau OTT). Am ales să transmitem serviciul prin satelit, deoarece această tehnologie oferă aceeaşi calitate de transmitere a imaginii – inclusiv a imaginilor HD – oriunde în aria de acoperire, iar satelitul ales, Astra 31,5° Est, oferă cel mai puternic semnal în România. De asemenea, soluţia dezvoltată împreună cu SES Astra ne oferă posibilitatea de a transmite un număr foarte mare de canale HD – cel mai mare număr de canale HD din România încă de la lansarea serviciului – care pot fi recepţionate cu ajutorul unei antene de dimensiuni reduse.

De asemenea, pentru PC-uri, smartphone şi tablete oferim serviciul Orange TV prin OTT, care ne permite să transmitem atât conţinut liniar, cât şi conţinut video la cerere (filme sau videoclipuri), să le dăm posibilitatea clienţilor de a publica pe reţelele sociale informaţii despre conţinutul preferat şi să fim deschişi în privinţa conexiunii de internet utilizate de clienţi atunci când vor să urmărească serviciul. Astfel, ei pot vedea conţinutul folosind o conexiune de internet mobil, fix sau WI-FI, în funcţie de disponibilitate şi preferinţe.



În câte ţări a mai lansat Orange acest serviciu?

Până acum, Grupul Orange a mai lansat servicii TV în Franţa, Spania, Polonia şi Slovacia. În Senegal, Iordania şi Mauritius oferim televiziune doar prin internet, prin IP TV. În ţările din Europa avem televiziune prin DTH sau FTTH pentru televizor şi/sau prin IP TV pentru computer, iar soluţiile pentru care s-a optat sunt diferite.
România este singura ţară unde avem o companie cu profil de telefonie mobilă, care a intrat pe piaţa de tv, şi singura ţară din grup în care oferim televiziune prin DTH şi OTT.

A câta ţară din ECE în care a fost lansat acest serviciu este România? Cât de relevante au fost în luarea acestei decizii: apetitul TV al românilor; gradul de penetrare al telefoniei mobile; creşterea accelerată a vânzărilor de device-uri mobile de ultimă generaţie (smartphone-uri şi tablete) şi care a fost ponderea fiecărui element în luarea acestei decizii?
România este a cincea ţară din Europa în care grupul Orange a lansat serviciul de televiziune şi a treia ţară din Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Slovacia. Într-adevăr, decizia de a lansa serviciul a fost strâns legată de apetitul mare al românilor pentru televiziune, de consumul mare de care aţi amintit şi de schimbarea comportamentului de consum către vizionarea pe mai multe ecrane, de creşterea importantă a vânzărilor de smartphone-uri – în cazul nostru, cu 101% în trimestrul al treilea al acestui an faţă de trimestrul al treilea al anului trecut, de creşterea consumului de date – cu 85% în aceeaşi perioadă, precum şi de tehnologia avansată, pentru care românii sunt deschişi. Avem acoperire naţională 3G+, iar acoperirea 4G, care facilitează mult accesarea conţinutului video de pe mobil, este în plină dezvoltare şi extindere.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite