Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Adminstratie publica la PM Café

02 Aprilie 2006



Asa cum se stie, gestionarea fondurilor europene este o problema pentru Romania, iar, avand in vedere apropiata aderare la Uniunea Europeana cand Romania va avea acces la sume mult mai mari, solutia pentru o absorbtie eficienta a acestor fonduri poate fi gasita prin doua cai. O varianta este formarea de specialisti – manageri de proiect in domeniul administratiei publice, care este prea greu de realizat pe termen scurt, o alta este externalizarea managementului pe fiecare proiect in parte. Pentru a doua varianta este necesar insa sa fie foarte bine reliefate obiectivele de atins prin proiectele gestionate extern.


Cea de-a opta reuniune a PM Café organizata de CODECS si Coaching Institute a reusit sa implice persoane importante din domeniul administratiei publice precum: Catalina Preda, managerul proiectului „O Romanie Frumoasa”, Gheorghe Patrascu, director general al directiei generale Amenajarea Teritoriului, Urbanism si Politica Locuirii, Sorin Meglea, consilier la Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor, Catalin Marinescu, directorul general IGCTI, si Jay Malik, president & CEO, Serenic Corporation – USA.


De cele mai multe ori ne multumim sa apreciem domeniul Administratiei Publice ca fiind rigid, birocratic, lipsit de perspectiva unui aport creativ. Obiectivul reuniunii PM Café din 7 martie a fost stabilirea unei relatii intre proiectele lansate in acest sector si Managementul de Proiect in scopul obtinerii de rezultate depline. Interventiile au punctat inadvertentele, tensiunile si lipsa de comunicare in cadrul proiectelor care au tangenta cu Administratia Publica, insa au prezentat aceste stari de fapt ca fiind pasibile de imbunatatiri.


Prima expunere a managerului proiectului „O Romanie Frumoasa”, Catalina Preda, a cuprins precizari exacte din experienta derularii a circa 20 de proiecte in Romania, cu bugete pornind de la 40.000 de euro. Printre proiectele in discutie s-au numarat „Computer Club for Children” derulat in patru orase cu o participare de la bugetul local de 30%. Initiatoarea proiectului a remarcat ca circa 10% din buget este alocat pentru perioada de tatonare, iar 20% sunt cheltuiti pentru a convinge si invata cum sa faca lucrurile pentru a respecta o anumita succesiune. Unul dintre orasele selectate pentru acest proiect a fost Brasov, fostul primar al orasului, actualul deputat Ioan Ghise prezent la eveniment, a subliniat ca in Brasov au coincis niste avantaje datorate viziunii comune a responsabililor din partea consiliului judetean, dar si al celor din partea municipiului.


Cornel Vintila, presedintele eData, a intervenit cu o concluzie: seara a fost un prilej de intalnire a cererii de management dinspre administratia publica si ofertei din domeniul privat.


Si pentru ca reuniunea a avut loc in ajunul Zilei de 8 Martie, Compania AVON a oferit tuturor participantelor cate un cadou, constand din cosmetice din cea mai recenta colectie.


Publicul interesat este anuntat ca urmatorul “Monthly Milestone” va avea loc pe data de 4 Aprilie, „Esti un bun dirijor! Dar cum construiesti orchestra potrivita?” cand vom avea oportunitatea sa analizam cum se poate alcatui echipa potrivita pentru proiecte de succes.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite