Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Vodafone Romānia īşi dezvoltă portofoliul de soluţii M2M

02 Decembrie 2013



Adoptarea soluţiilor Machine-to-Machine este argumentată, în general, pe baza reducerilor de costuri obţinute prin automatizarea anumitor operaţiuni şi a creşterilor de productivitate şi eficienţă a proceselor, contribuind la consolidarea avantajelor competitive. Sunt argumente solide a căror pertinenţă se verifică şi pe plan local, unde numărul proiectelor M2M înregistrează o creştere vizibilă. România se prefigurează astfel ca o piaţă cu potenţial semnificativ, în care Vodafone, unul dintre principalii jucători la nivel mondial, dar şi local, are proiecte solide deja şi strategii de dezvoltare a portofoliului de soluţii M2M.



La nivel mondial, tehnologia Machine-to-Machine (M2M) este cotată ca fiind unul dintre cele mai puternice motoare de creştere pe care industria IT&C le are la dispoziţie în următorii ani. O creştere care, deşi nu este încă atât de vizibilă ca în cazul altor tehnologii-vedetă intens mediatizate la momentul actual, a generat deja afaceri în valoare de 10 miliarde de dolari la nivel mondial. „Revoluţia tăcută“ reprezentată de adoptarea pe scară largă a soluţiilor M2M va creşte în amploare de aproape nouă ori în următorii 10 ani, astfel că va ajunge la un volum total de aproximativ 88 de miliarde USD în 2023, conform cabinetului Analysys Mason.

Creşterea valorică a pieţei M2M este susţinută de proliferarea exponenţială a device-urilor conectate prin această tehnologie. Conform studiilor Idate, peste 7 ani, aproape 80 de miliarde de „obiecte“ vor fi conectate la Internet, în timp ce IDC, mai generos, preconizează tot pentru 2020 peste 212 miliarde. Dincolo de diferenţele datorate, în principal, suprapunerii M2M pe aria de acoperire mult mai amplă a conceptului „Internet of things“, semnalele sunt clare: tehnologiile Machine-to-Machine cresc exploziv.

Perspective asupra pieţei româneşti

Creşterea amplorii fenomenului M2M este resimţită nu doar la nivel mondial, ci şi pe plan local. Unde, este adevărat, ritmul nu este atât de susţinut, dar evoluţia ascendentă începe să capete o vizibilitate sporită. „Următorii doi ani vor fi decisivi pentru dezvoltarea sectorului M2M peste tot în lume, inclusiv în România, unde vom vedea din ce în ce mai multe echipamente şi aparate conectate la internet“, afirma recent Vlad Mihalache, M2M Business Lead, Enterprise Business Unit, Vodafone România.

Declaraţia a fost făcută cu ocazia evenimentului „Connecting Business with M2M“, organizat de către Vodafone la Bucureşti, cu ocazia lansării la nivel naţional a platformei de management al conexiunilor M2M. Prezentarea Platformei globale de servicii de date (Global Data Service Platform - GDSP) în România este un semnal clar că proiectele M2M încep să capete greutate şi pe plan local. Unde Vodafone are o cotă de piaţă net superioară celei de 25% deţinute la nivel mondial pe piaţa M2M, cotă asigurată de proiectele deja implementate în zona financiar-bancară, Utilităţi şi Transporturi, potrivit oficialului Vodafone România citat.

„Cea mai mare creştere la momentul actual se înregistrează în zona distribuţiei de energie. Este o creştere susţinută nu doar de către reglementările legislative – respectiv de modificările introduse pe «Legea Energiei» şi de cerinţele Uniunii Europene pe zona de «Smart Metering» -, ci de o logică de business foarte solidă, al cărei obiectiv principal este de a genera reduceri de costuri. Întreaga zonă de distribuţie de energie funcţionează pe baza unor mecanisme complexe de estimare a valorilor de consum, iar orice eroare la acest nivel înseamnă pagube reale, care se cuantifică în sume cu multe zerouri. Tehnologiile M2M au avantajul de a oferi informaţii exacte, în timp real, ceea ce asigură, pe de o parte, un suport decizional eficient, iar pe de alta furnizează baza unor estimări corecte, limitând drastic gradul de eroare“, explică Vlad Mihalache.

Deşi Utilităţile reprezintă pentru Vodafone România zona cu cel mai mare potenţial, la momentul actual cele mai multe SIM-uri utilizate în soluţii M2M se înregistrează în zona plăţilor bancare (POS-urile de la comercianţi) şi ne-bancare (automatele de plată a facturilor, de încărcare electronică etc.).

Un alt domeniu relevant pentru soluţiile M2M pe plan local, din punct de vedere al numărului de SIM-uri alocate, dar şi ca potenţial de creştere – net superior celui înregistrat pe zona bancară – îl reprezintă Transporturile. „În Transporturi oferim nu doar soluţii de localizare, ci aplicaţii complexe, end-to-end, de monitorizare şi management complet al flotei auto. Este o zonă cu un potenţial de creştere ridicat, pentru că soluţiile dezvoltate pe tehnologiile M2M generează economii şi câştiguri directe, iar proiectele nu au un cost foarte ridicat, fiind accesibile chiar şi firmelor mici, cu flote de 20-30 de maşini. Transporturile reprezintă o verticală în care soluţiile sunt prezente pe piaţă de ceva vreme, dar penetrarea este încă redusă, dacă ne raportăm la potenţialul pieţei, în special în zona clienţilor mici, unde nevoile nu sunt foarte sofisiticate“, a subliniat oficialul Vodafone România.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite