Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

IT-ul contribuie la dezvoltarea unei culturi alumni

02 Decembrie 2013




În viitor, platforma va putea urmări traiectoria unui student după angajare și companiile în care a lucrat. Se pot face astfel corelări între pregătirea obținută după absolvire și domeniul actual în care activează, o astfel de evoluție fiind utilă atât pentru piața muncii, cât și pentru universități, care își pot adapta programele de studii la nevoile pieței muncii.

„Sper ca această platformă să includă în viitor mult mai multe universități. 600 de studenți au participat la cursuri de informare și instruire, ceea ce arată interesul pentru această platformă. Au fost realizate 9 evenimente de tip open days, 18 prezentări de bune practici, s-au realizat sesiuni de formare. Evenimentul s-a diseminat nu doar în cele 3 universităţi partenere, ci în 49 de universităţi în total, asta însemnând că studenţi din 49 de universităţi ştiu acum de platforma noastră“, a declarat Ioana Alina Sandu, manager de proiect Ministerul Educației Naționale.

Cultura alumni

Ideea de sistematizare a activităților cu alumni este nouă pentru mediul academic universitar din România, unde nu există o cultură a alumni ca în SUA și în alte medii academice din Europa, de regulă anglo-saxone.

„Noi am luat foarte în serios această activitate, deoarece credem că putem avea foarte mari beneficii în urma colaborării cu alumni pe absolut toate planurile: atât pe planul inserției pe piața muncii și al internship-urilor, cât și chiar al imaginării și inițierii unor proiecte de cercetare. În ultimul timp, cercetarea valoroasă este cea intersectorială, nu doar interdisciplinară, adică aplicații sau colaborări în mediul non-academic. Or, cele mai bune căi prin care putem iniția asemenea lucruri sunt să-i contactăm pe absolvenții noștri, care pot fi și pe alte meridiane. Ceea ce ne îngrijorează puțin este că în România, din cauza lipsei de experiență a primului exercițiu pe fonduri structurale, au apărut în paralel mai multe proiecte care pe anumite porțiuni sunt redundante cu proiectul nostru. Cum putem totuși să interacționăm și să ne folosim de celelalte produse? Cred că aceasta este o mare provocare pentru exercițiul viitor“, consideră Carmen Crețu.

Daniel Lucheș subliniază că acest proiect a schimbat în Universitatea de Vest din Timișoara cultura alumni: „Încercăm să valorificăm foarte mult experiența alumni și, implicit, a angajatorilor și să corelăm programele de studii cu nevoile pieței muncii. De curând, în universitate a fost adoptat un regulament de construire a planurilor de învățământ, în care am stabilit, chiar și prin presiunea centrului alumni, că planurile de învățământ ar trebui să fie proiectate de un consiliu, din care fac parte și angajatorii, alături de studenți și cadre didactice. Corelarea proiectelor din România din zona educațională este importantă. Constatăm cu toții că există și paralelisme, de multe ori chiar și în interiorul universității, dar este menirea noastră de a găsi soluții și de a scrie aplicații sau de a căuta finanțări pe zone vulnerabile și de a evita suprapunerile.“

Fiind la curent cu ceea ce se întâmplă în mod curent pe piaţa muncii, alumni vor reprezenta întotdeauna o sursă vitală de resurse informaţionale pentru universităţi. O bună colaborare între mediul universitar, alumni și mediul de afaceri contribuie la creşterea atât a performanţei instituţiilor de învăţământ superior din România, prin adaptarea la nevoile şi specificaţiile pieţei muncii, cât și la oferirea studenţilor de şanse de a se adapta mult mai rapid la realităţile de pe piaţa muncii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite