Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Multinaționalele românești cuceresc piața globală

02 Decembrie 2013






Profil de multinațională: SIVECO Romania


Filiale:
2008: Bulgaria – Sofia, 2010: Emiratele Arabe Unite – Dubai, 2011: Belgia – Bruxelles, deschisă pentru o gestionare eficientă a proiectelor derulate cu Comisia Europeană, 2012: Kazakhstan – Almaty, 2013: Turcia – Ankara

Număr angajați
1.300 de angajaţi la nivel internaţional.

Pondere angajați români
SIVECO lucrează preponderent cu resurse locale, angajate pe baza proiectelor derulate.



Manager local sau român?
La conducerea filialelor SIVECO din străinătate se află atât manageri români, cât şi manageri străini. Alexandru Ionescu Coşbuc conduce filiala SIVECO din Dubai, Software Innovative Vision, iar Ştefan Morcov coordonează de la Bruxelles activitatea de Business development pentru instituţiile europene. SIVECO Kazakhstan este condus de un manager local, Adilkhan Mussin.

Motivația alegerii piețelor
Alexandru Ionescu Coşbuc: „Potenţialul pieţei a fost principalul criteriu care a generat decizia de înființare a fiecărei filiale din străinătate. La acesta se adaugă receptivitatea pieţei vizate pentru încurajarea investiţiilor străine. Pe fondul acesta, ne-am dobândit capabilitatea de a înţelege cultura, obiceiurile, într-un cuvânt specificul regional şi local, ceea ce constituie o puternică motivaţie în a deschide noi filiale“.

Intrarea pe piață
Strategia SIVECO Romania este axată pe dezvoltarea rețelelor de parteneri.

Portofoliul de servicii și/sau produse oferite
„În filialele sale din UAE, Kazakhstan, SIVECO este prezentă cu proiecte educaţionale, dar intenţionăm să demarăm proiecte și pentru domeniile eHealth, eCustoms, Customized Application Development, Enterprise Resources Planning. Pentru instituţiile Uniunii Europene, compania dezvoltă sisteme financiare, management de documente și conţinut, aplicaţii administrative, sisteme informatice geografice (GIS), portaluri web“.

Ce produse aduc cele mai mari venituri?
„Între soluțiile noastre care se bucură de o largă notorietate internaţională soluţia lider este cea de eLearning. Recent, proiectele de eLearning dezvoltate şi implementate de SIVECO au obţinut un triplu succes mondial. Dintre zecile de proiecte pe care echipa SIVECO le-a finalizat cu succes în 2012, trei au fost selectate ca finaliste în cele mai mari competiţii mondiale ale momentului: IPMA (International Project Excellence Award) și WSA (World Summit Award)“.

Strategia de business: direct sau prin parteneri?
„Evoluţia companiei include dezvoltarea modelului său de business cu ajutorul partenerilor, atât în cadrul proiectelor locale, cât şi al celor internaţionale. Compania are o rețea de parteneri strategici globali precum: Intel, Microsoft, IBM, Oracle, HP, BULL, Ventyx, ISH Informatika“.

Ponderea activității filialelor în cifra de afaceri

„Expansiunea internațională, accelerată în ultimii opt ani, a condus la o pondere de peste 30% a exportului de know-how în cifra de afaceri a SIVECO Romania, soluțiile de eLearning deținând preponderența. Avem semnate deja contracte multianuale de informatizare. Din punct de vedere financiar, compania îşi propune o creștere la 50% a ponderii exporturilor în cifra de afaceri a companiei“.

Provocări legate de deschiderea filialelor
„Acesta este un process care justifică pe deplin grija pentru detalii. În primul rând, trebuie construit planul de afaceri pe termen mediu şi lung. Deoarece filialele funcţionează dupa legislația locală, este nevoie de un proces foarte profund de documentare-înţelegere-asimilare-aplicare a legislației naţionale a ţării respective. Coordonarea activităţii filialei de către un manager racordat la cultura organizaţională şi la specificul proiectelor locale este, de asemenea, o cerință impetuoasă. Nu în ultimul rând, e importantă recrutarea de angajaţi locali și instruirea lor“.

Provocări în prezent
„Pieţele pe care activăm sunt foarte competitive. De exemplu, piaţa Emiratelor Arabe Unite este o piață elitistă și foarte curtată de furnizori, care vin din Asia până în Australia, şi din Europa până în America. De asemenea, este notabil interesul comercial al furnizorilor globali de tehnologie pentru proiectele educaţionale din Turcia, ţara cu una dintre cele mai consistente investiţii IT din lume alocate pentru educaţie. Potenţialul economic al ţărilor Asiei Centrale generează de asemenea o foarte intensă competiţie, unde câștigă consorţiile cu o formulă echilibrată a capabilităţilor solicitate pentru proiectele de dimensiuni naţionale“.

Activități de cercetare-dezvoltare
„Activitatea de cercetare-dezvoltare se desfășoară în sediul central. Fiecare proiect internaţional presupune o amplă suită de acţiuni inovatoare. Astfel, faptul că specialiştii SIVECO Romania au lucrat cu o echipă foarte mare, de peste 50 de specialiști recomandați de Ministerul Educației a creat fundamentul realizării celei mai mari biblioteci de învăţare în limba arabă din întreaga lume, cu peste 7.000 de obiecte de învățare“.

Estimări de evoluție și extindere
„Strategia internațională a companiei SIVECO Romania vizează extinderea în ţările din zona Golfului Persic, din Comunitatea Statelor Independente, din nordul Africii cu proiecte pentru domeniul educațional, sănătate, vămi, agricultură, credit bureau. Compania va continua să lucreze pentru Comisia Europeană, SIVECO colaborând cu instituțiile europene, încă din anul 2009. Există, de asemenea, planuri de dezvoltare a afacerilor internaționale care includ deschiderea de noi filiale“.






Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite