Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Portalul IMM-urilor – un proiect MSI care aşteaptă validarea

02 Decembrie 2013



Conform studiului Carta Albă a IMM-urilor din România 2013, din punctul de vedere al utilizării tehnologiei informatice, IMM-urile româneşti se apropie de firmele mici şi mijlocii din Uniunea Europeană. Cu toate acestea, tehnologia nu prea le vine în ajutor când e vorba de interacţiunea cu instituţiile publice, puţine informaţii şi documente de care IMM-urile au nevoie, fără deplasare la ghişee, fiind disponibile online.

Pentru a facilita interacţiunea IMM-urilor cu instituţiile publice, Ministerul Societăţii Informaţionale a demarat la începutul acestui an un proiect de dezvoltare a interoperabilităţii bazelor de date destinate IMM-urilor, finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice, cu finalizare în februarie 2014. Valoarea totală a proiectului este de 4.228.884,74 lei. Licitaţia a fost câştigată de asocierea formată din Ascenta IT Services SRL – parte a companiei norvegiene Computas AS –, Power Net Consulting şi Evolva Trend Consultant.

Practic, este vorba despre un portal în care instituţiile publice partenere în acest proiect pun la dispoziţie bazele de date destinate IMM-urilor, iar prin intermediul portalului sunt realizate conexiuni între aceste baze de date, cu ajutorul cărora IMM-urile pot accesa prin internet o parte din serviciile oferite de către administraţia publică.

Decebal Popescu, Consilier al Ministrului şi Manager de Proiect, ne-a declarat că în prezent 8 instituții furnizează date pentru portal: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), Centrul Naţional de Management al Societăţii Informaţionale (CNMSI), Centrul Naţional România Digitală (CNRD), Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), Ministerul Afacerilor Interne, Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri (AIPPIMM), Poşta Română şi Ministerul Muncii.

„Proiectul va funcţiona pe trei mari direcții: B2B, Business to Government şi Government to Government. Prima componentă este B2B, în care IMM-urile pot să comunice și să lucreze împreună. De asemenea, IMM-urile pot avea şi un mic site de prezentare – proiectul are și o componentă GIS și, conform adresei, ele vor fi poziționate automat pe o hartă a României, putând astfel vedea cu ce parteneri pot să stabilească relații de business. Cea de-a doua componentă este Business to Government, în care sunt create anumite aplicații prin care IMM-urile pot obține informații de la instituțiile menţionate anterior. Cea de-a treia componentă este Government to Government, în folosul IMM-urilor. Se pot realiza statistici care să ajute ministerul IMM-urilor să-și creeze politicile care pot să ajute la dezvoltarea IMM-urilor. În prezent, informaţiile legate de proiectele europene la care poate aplica România se generează foarte greu. Ministerele interesate în dezvoltarea segmentului de IMM-uri pot obţine acum, prin intermediul acestui portal, acest tip de informaţii“, a declarat Decebal Popescu

Portalul are un termen de sustenabilitate de 5 ani şi poate suporta 296.000 de IMM-uri, care să realizeze cel puţin o activitate prin intermediul acestui portal.

Portalul va fi găzduit în data center-ul ministerului, la Centrul Naţional de Management pentru Societatea Informaţională, care operează și Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi Ghişeul Virtual de Plăţi.

„Vom instrui 13 persoane care se vor ocupa de întreţinerea acestui sistem timp de cinci ani. N-o să-l privim ca pe un organism pe care trebuie să-l ținem în viață cinci ani pentru că așa cere UE. Important este ca IMM-urile să utilizeze portalul și să ne trimită feedback-urile lor, pentru că dorința noastră este de a mai adăuga în timpul celor cinci ani alte aplicații pe lângă cele pe care le lansăm odată cu deschiderea portalului. După finalizarea proiectului, dacă se vor mai dori dezvoltări ulterioare, acest proiect trebuie scos la licitație, pe SEAP, conform legislației. Pe site-ul proiectului există și un forum și acolo putem să ținem legătura cu cei interesați cu adevărat în perfecționarea acestui sistem“, a mai spus Decebal Popescu.

Care e stadiul proiectului?

În prezent, au fost dezvoltate mai mult de jumătate dintre aplicaţiile informatice propuse.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite