Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Portalul IMM-urilor – un proiect MSI care aşteaptă validarea

02 Decembrie 2013




„Am încercat să evităm cât de mult a fost posibil duplicarea informaţiei și, la momentul actual, am putea să spunem că nu se duplică. Avem integrare cu aproape toate organismele care sunt prezente și pe site-ul proiectului, mai avem de făcut interoperabilitatea cu PCU – la momentul acesta avem deja implementate 20 din cele 31 de aplicații (n.r. - informaţii valabile pentru începutul lunii octombrie), faza de dezvoltare fiind estimată să se încheie în luna noiembrie“, spune Decebal Popescu.



Pentru IMM-uri, autentificarea în portal se va face pe baza unui cont accesibil prin nume de utilizator şi parolă, la care va fi asociat şi un certificat digital calificat. Pentru utilizatorii interni ai portalului (administratorii de conţinut şi administratorii de reţea), autentificarea se face cu ajutorul unei soluţii tip „two factor authentification” bazată fie pe utilizarea de carduri OTP (one time password) – pentru administratorii de conţinut – , fie pe utilizarea unei tehnologii digitale de recunoaştere a semnăturii olografe – pentru administratorii de reţea.

Opinia beneficiarului

Pentru a vedea în ce măsură proiectul ministerului este util pentru IMM-urile româneşti, am cerut şi opinia Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).
Florin Jianu, vicepreședinte CNIPMMR, ne-a declarat că au aflat despre existența şi conţinutul acestui proiect abia după ce el a fost aprobat, din prezentările reprezentanților MSI, însă nu au fost consultați în faza de elaborare a acestuia și nici solicitați în a deveni parteneri într-un astfel de proiect.

„Fiecare proiect care ne aduce mai aproape de societatea informațională bazată pe cunoaștere reprezintă un beneficiu pentru activitatea IMM-urilor și mediul de afaceri. Orice proiect însă trebuie să aibă la bază o analiză a nevoilor reale de digitalizare a IMM-urilor, iar nu inițiative de sus în jos care să încerce să impună un serviciu care nu își găsește corespondența în practică. Majoritatea proiectelor din zona publică nu aduc o simplificare reală pentru IMM-uri, şi ne referim aici la eliminarea barierelor birocratice (de exemplu, posibilitatea înregistrării online a unei companii, one-stop-shop în mod real, nu un portal care oferă informaţii despre paşii pe care trebuie să îi parcurgi, dar pe care nu îi poţi aplica online fără să fii nevoit să faci nenumărate drumuri la diverse ghişee), dar şi o abordare modernă în spiritul SMALL BUSINESS ACT, care impune ca «autorităţile să se abţină de a solicita informaţii pe care deja le deţin». Aici am putea să vă oferim exemplul simplu a ceea ce înseamnă eliberarea de certificate constatatoare sau certificate fiscale de la bugetul consolidat sau de la bugetul local, certificate necesare participării la licitaţii, pentru eliberarea cărora un angajat sau întreprinzătorul pierde zile întregi pentru a-i fi eliberate. Aceste certificate pot fi foarte simplu accesate direct de cel care organizează licitaţia din bazele de date ale autorităţilor publice, fără să fie necesară de fiecare dată eliberarea unor hârtii cu termen fix de valabilitate şi care impun şi costuri. Acesta este tipul de simplificare aşteptată, şi nu baze de date cu informaţii, pentru că acestea sunt simplu de accesat pe orice motor de căutare“, precizează Florin Jianu.

Sectorul IMM-urilor din România este în expansiune şi are un rol din ce în ce mai important în ansamblul economiei. Evoluţia acestui sector depinde foarte mult şi de reglementările şi procedurile administrative oportune, IMM-urile reprezentând 99,7% din totalul companiilor din România (91% fiind microîntreprinderi), potrivit datelor publicate în „Small Business Act - 2012”.

Aplicaţii care vor face parte din portal

1. Calendar de evenimente
2. Catalog de şabloane de documente precompletabile pe baza profilului firmei. Asistenţă la completarea adreselor pe baza nomenclatoarelor gestionate de Poşta Română
3. Gestiune colaborativă adrese utile
4. Site de prezenţă online
5. Lucru colaborativ între IMM-uri (partajare proiecte, documente, comunicare)
6. Management simplificat al documentelor
7. Adaptare proceduri existente în cadrul Punctului de Contact Unic la nevoile IMM-urilor
8. Verificare insolvenți/falimentari/inactivi
9. Avizare electronică pentru operatori de mesagerie
10. Abonare la servicii SEAP pe baza codurilor CPV
11. Verificare nume firmă
12. Calculator de taxe
13. Cerere de servicii IMM – ONRC
14. Centralizator cu surse de finanțare și programe gestionate de AIPPIMM
15. Registru fiscal – ANAF
16. Obținere online a indicilor bilanțieri semestriali
17. Centralizator al datelor publice disponibile în bazele de date naționale aparținând instituțiilor publice române
18. Validare periodică statut persoane cu dizabilități
19. Bursa produselor cu valoare economică diminuată (revalorificarea deșeurilor, rebuturilor etc.)
20. Catalog produse financiare destinate IMM-urilor
21. Asistență în pregătirea și trimiterea dosarelor spre analiză instituțiilor financiare
22. Catalog de presă Poșta Română
23. Campanii de marketing online pe sistem opt-in
24. Transfer forță de muncă între IMM-uri
25. Rapoarte statistice IMM-uri pentru instituții publice – ONRC
26. Rapoarte statistice IMM-uri pentru instituții publice – AIPPIMM
27. Integrare GIS (prezenţa IMM-urilor pe hartă, cu variate posibilităţi de filtrare)
28. Gestiune auditori pentru certificare grad adaptare site-uri la persoane cu dizabilităţi
29. Nomenclator unități protejate
30. Gestiune IMM-uri autorizate pentru colectarea documentelor necesare în relația cu statul
31. Licitații IMM-uri



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite