Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Business Analytics şi Big Data, următorul val de oportunităţi

02 Decembrie 2013



Ca de-a cincea ediţie globală a studiului „Analytics: A Blueprint for Value“ privind adoptarea şi utilizarea proceselor analytics, realizat de către IBM Institute for Business Value, a relevat faptul că un număr tot mai mare de respondenţi (peste două treimi) aplică procese de business analytics cu scopul de a susţine strategiile generatoare de venituri în detrimentul costurilor. În plus, studiul a identificat faptul că aproape 40% dintre companii au observat o recuperare rapidă a investiţiei (ROI) în primele 6 luni de la adoptarea sistemelor analytics.

„Pentru a putea profita de perspectivele generate de date, organizaţiile trebuie să identifice diferiţi lideri de succes C-suite pentru a putea utiliza la adevăratul potential procesele de analytics. Rolurile emegente ca Chief Data Officer şi Chief Analytics Officer ajută companiile să construiască strategii pe baza datelor enterprise pentru a obţine avantaj competitiv. Este necesară alinierea potrivită a strategiei, a standardelor, a tehnologiei şi a structurii organizaţionale pentru a profita de întregul potenţial al proceselor de business analytics“, a declarat Fred Balboni, Global Leader and Partner, Business Analytics and Optimization, IBM Global Business Services.

În prezent, doar o mică parte dintre liderii C-suite susţin cu vehemenţă utilizarea Big Data şi a proceselor analytics pentru a accelera asumarea deciziilor şi schimbarea instituţională. Studiul IBM relevă faptul că o pătrime dintre toţi Chief Executive Officers (CEO) şi Chief Marketing Officers (COO) acţionează ca principali susţinători pentru utilizarea perspectivelor analytics (24%). Este o creştere de 10 procente faţă de 2012; leadership-ul necesar nefiind realizat pentru a se putea produce schimbarea. Pe lângă CEO şi COO, alţi executivi C-suite precum CIO şi CMO au puterea de decizie asupra introducerii si utilizarii proceselor Big Data şi analytics în cadrul companiei.

Un factor care creează o barieră în calea succesului generat prin intermediul Big Data şi analytics este reprezentat de abilităţi. Decalajul dintre cererea globală de talent în ceea ce priveşte Big Data şi procesele de analytics, şi furnizarea de talent la nivel global este unul dintre obstacolele majore în implementarea proceselor analytics în cadrul organizaţiilor. O treime dintre respondenţi au menţionat lipsa abilităţilor de a analiza şi interpreta datele cu scopul de a genera procese de business ca fiind o provocare business de top în ceea ce priveşte crearea de valoare folosind procese de analytics.

Cel mai mare decalaj este abilitatea de a îmbina abilităţi analytics cu cunoştinţe de business pentru a atrage perspective semnificative din date. Analiştii care înţeleg atât afacerile, cât şi importanţa acţionării matematice a sarcinilor sunt cei mai căutaţi pe piaţă. Mai mult de o treime din respondenţi (36%) citează acest lucru ca fiind principalul factor al lipsei de abilităţi din organizaţia lor, urmat de abilităţile analitice (24%), abilităţi de management al datelor (21%) şi abilităţi business (19%).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite